Maksetaanko kodinhoidontukea vuosiloman ajalta?
Kommentit (6)
Kotihoidon tuen perusosaa maksetaan siihen asti kunnes nuorin lapsi täyttää 3 vuotta. Olet sitten töissä tai kotona tai lomalla kunhan lapsi on kotihoidossa!! Jos lapsi kunnallisessa tai yksityisessä hoidossa niin kotihoidon tukea ei makseta.
Kotihoidon tuen lisäosaan taas vaikuttaa extratulot, joten jos on lisätuloja ei kannata nostaa lisäosaa.
Veroa menee kotihoidon tuesta lisäprosentin mukaan, jos muitakin tuloja. Näin ainakin mulla.
vaikka kerran olen jo ollut siinä tilanteessa, että mietin lomarahojen maksamisen ideaalista ajoittamista äitiysloman ja hoitovapaan välissä..
Ja seiskalle, kannattaa lasketuttaa muutosverokortti ja kortti erikseen palkkatuloille ja sosiaalietuuksille niin ei mene lisäprosentin mukaan verot.
Mitä hyötyä olis pitää se vuosiloma vapaiden välillä?? Vanhempainloma loppuu just ja hoitovapaalle oon jäämässä.. Mites ois parempi niinku verojen ja hoitolisän kannalta??
-lisätyhmä-
Saavat 2,5 kk:n täyden palkan tekemättä mitään. Sitten taas, kun koulut alkaa, takaisin hoitovapaalle.
Opettajat lienee ainoat, joilla tällainen on ylipäätään mahdollista. Aika arveluttavaa, mutta toisaalta, jos mahdollisuus tarjotaan, ymmärrän että täkyyn tartutaan. Mutta sijaisille se on huono juttu.
jos olet ilmoittanut Kelaan, että hoitovapaa alkaa vasta vuosiloman jälkeen. Minä pidin hoitovapaan alussa ja toisen hoitovapaajakson aikana.
niin tuli teille fiksuille parempi mieli