Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorena leskeksi jääneen uusi suhde

Iloinen Leski
17.12.2018 |

Voi kumpa kaikki lukisivat tämän ennen kuin arvostelisivat muita.

https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/perhesuhteet/nuorena-leskeksi…

Jäin itse leskeksi 20 vuotta vanhempana kuin artikkelin äiti (ja minulla ei ole edes lapsia). Aloin varovasti seurustelemaan puolisen vuotta aviomieheni kuoleman jälkeen, ja 90% tuomitsee minut sen takia... Miksi ihmiset eivät voi käsittää, että voi surra JA jatkaa elämäänsä.

Ei se yksin kotona hautominenkaan oman mielenterveyden kannalta ole se ihan parhain ratkaisu.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne tuomitsee. Meillä ei ollut edes parisuhdetta ollut vuosiin ennen mieheni kuolemaa, oli vain omaishoitaja/potilas suhde. Silti olisi pitänyt jäädä yksin.

Vierailija
2/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kaikkea hyvää sulle.

Puolisosi toivoisi, että olet onnellinen.

Sulje korvasi ilkeiltä puheilta.

💜

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Kaikkea hyvää sulle.

💜

Mulla tuli tästä kyynel silmään. Kiitos 💜

Vierailija
4/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen Leski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Kaikkea hyvää sulle.

💜

Mulla tuli tästä kyynel silmään. Kiitos 💜

Veljeni kuoli 4 vuotta sitten ja vaimo oli alle 40. Soisin uuden onnen teille kaikille 💛

Vierailija
5/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on perustuu nyt ihan omiin havaintoihin, eli en tarkoita yleistää;

Minusta tuntuu, että varsinkin tapauksissa, missä toinen on toiminut pitkään sairaan kumppaninsa hoitajana, lesken tuomitsevat usein omat lapset. Usein on kyse aikuisista lapsista, joiden oma elämä on vienyt huomion oman vanhemman sairastamiselta ja siltä mitä terve vanhempi on kokenut siinä sivussa. Huono omatunto, katumus ja asian käsittelemättömyys sitten purkautuu lesken syyllistämisenä, kun leski aloittelee uutta elämää.

Sama ilmiö, kun käydään katsomassa omaa sairasta vanhmpaa vanhainkodissa pari kertaa vuodessa ja päätetään "vähän hoitaa asioita", eli haukkua hoitohenkilökunta. Oma syyllisyys (aiheellinen tai aiheetoon) purkautuu väärin.

Kuolema on vielä tabu, siitä pitäisi pystyä puhumaan vielä kun ollaan elossa ja terveitä. Kuitenkin, kahden rakastavan ihmisen halu siihen, että toinen on onnellinen, ylettyy haudankin takaa :)

Vierailija
6/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkään seurustellut, rakasti ja toinen kuolee ja ollaan uudessa ihastuksessa jo 3 kk päästä niin valitettavasti, kyllä tuomitsen. Mun on niin vaikea käsittää noin lyhyen ajan jälkeen kaiken taakse jättämistä sekä uuden ihmisen tuominen perheeseen. Jossain vaiheessa kyllä, mutta 3 kk ei mene mun kaaliin. 

Vierailija
7/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni sairasti pitkään, harvemmin kuolevan kanssa on kovinkaan kuuma suhde noin muutenkaan. Uudelta suhteelta kaipasin ennen kaikkea kuitenkin kainaloa. Loukkaavat tällaiset h....ttelijat, ehkä se oma pää on pelkkää panemista täynnä, mutta harvalla muulla on. T: Leski 36v.

Vierailija
8/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni sairasti pitkään, harvemmin kuolevan kanssa on kovinkaan kuuma suhde noin muutenkaan. Uudelta suhteelta kaipasin ennen kaikkea kuitenkin kainaloa. Loukkaavat tällaiset h....ttelijat, ehkä se oma pää on pelkkää panemista täynnä, mutta harvalla muulla on. T: Leski 36v.

Huomaa, että viestissäni h........ n vain niitä, joilla on sakset auki alusta lähtien.

Ja miten se sinun napaasi kaivaa mitä kukin tekee. Avioliitotkin loppuvat kuolemaan, kuollutta ei voi pettää.

Vierailija
9/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina niin helppoa ja mukavaa moralisoida muiden valintoja tilanteissa, joihin ei itse usko koskaan joutuvansa.

Vierailija
10/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän parisuhteen aikanakin tulee joskus ihastuksia, eikä niiden suhteen tietenkään pidä tehdä mitään. Mutta kun parisuhteen päätyttyä toisen kuolemaan toinen ihastuu, niin miksi ihmeessä ei saisi seurustella toisen kanssa?

Vierailija
11/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä tuomitse, mutta kyllähän se leski on mielestäni h...., jos heti miehen kuoleman jälkeen on sakset auki toiselle.

No entä toisinpäin? Taitaa olla niin että leskimiehet ne naisia nopeammin alkavat uuden suhteen.

Vierailija
12/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä tuomitse, mutta kyllähän se leski on mielestäni h...., jos heti miehen kuoleman jälkeen on sakset auki toiselle.

No entä toisinpäin? Taitaa olla niin että leskimiehet ne naisia nopeammin alkavat uuden suhteen.

Yleisesti ottaen siis.

Vierailija
13/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloinen Leski kirjoitti:

Voi kumpa kaikki lukisivat tämän ennen kuin arvostelisivat muita.

https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/perhesuhteet/nuorena-leskeksi…

Jäin itse leskeksi 20 vuotta vanhempana kuin artikkelin äiti (ja minulla ei ole edes lapsia). Aloin varovasti seurustelemaan puolisen vuotta aviomieheni kuoleman jälkeen, ja 90% tuomitsee minut sen takia... Miksi ihmiset eivät voi käsittää, että voi surra JA jatkaa elämäänsä.

Ei se yksin kotona hautominenkaan oman mielenterveyden kannalta ole se ihan parhain ratkaisu.

Oma äitikulta toi miehen meille asumaan, 2-viikkoa isän hautajaisten jälkeen..

päin h.elvettiähän asiat meni..mies vei meidän rahat ja jouduin muuttamaan pois"kotoa" 16 vuotiaana

haista äi.tee p.itkä p.aska

i

Jos pitkään seurustellut, rakasti ja toinen kuolee ja ollaan uudessa ihastuksessa jo 3 kk päästä niin valitettavasti, kyllä tuomitsen. Mun on niin vaikea käsittää noin lyhyen ajan jälkeen kaiken taakse jättämistä sekä uuden ihmisen tuominen perheeseen. Jossain vaiheessa kyllä, mutta 3 kk ei mene mun kaaliin.

Vierailija
14/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkän parisuhteen aikanakin tulee joskus ihastuksia, eikä niiden suhteen tietenkään pidä tehdä mitään. Mutta kun parisuhteen päätyttyä toisen kuolemaan toinen ihastuu, niin miksi ihmeessä ei saisi seurustella toisen kanssa?

niin mutta saako muuttaa yhteen 2 viikkoa sen jälkeen kun ruumis on kuopattu

Isätön ja huor.a äitinä

Äitisi tarvitsi lämpöä ja turvaa, jota sinä et hänelle voinut suoda.

Anna anteeksi äidillesi.

Joulukin tulee

Vierailija
15/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mieheni kanssa seksiä 7vuoteen ennen hänen kuolemaansa. T nro2

Vierailija
16/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isätön ja huor.a äitinä

Anna anteeksi äidillesi.

Joulukin tulee

Oletpas ihana ihminen.

Lapset eivät monesti ymmärrä että leski on vain ihminen.

Kiitos

Vierailija
17/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ero, että mies myöntää avoimesti tarvitsevansa uutta suhdetta seksiin takia. Nainen väittää tarvitsevansa olkapäätä, vaikka tosiasiassa mies ei ole sitä tälle, koska mies vaatii myös haarojen avaamista, ja nainen suostuu.

Vierailija
18/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut mieheni kanssa seksiä 7vuoteen ennen hänen kuolemaansa. T nro2

Ja sitten repes?

Vierailija
19/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isätön ja huor.a äitinä

Anna anteeksi äidillesi.

Joulukin tulee

Aha...niinkö?..mietitäänpäs nyt....enpä taida

Vierailija
20/69 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ero, että mies myöntää avoimesti tarvitsevansa uutta suhdetta seksiin takia. Nainen väittää tarvitsevansa olkapäätä, vaikka tosiasiassa mies ei ole sitä tälle, koska mies vaatii myös haarojen avaamista, ja nainen suostuu.

Mistä ihmeestä sinä ensimmäisen lauseesi päätelmän olet repinyt?