Työkaveri on sairauslomalla ja postaa instaan jotain risteilykuvia!
Niissä näkyy että hän bilettää ja on ilmeisesti täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Todellisuudessa hänen pitäisi olla kuumeessa.
Kommentit (35)
Ootko varma ettei työkaverilla ole saikkua jostain henkisestä ongelmasta johtuen?
Vierailija kirjoitti:
No entä jos se on postannut ne kuvat vaan nyt ja käynyt lomailemassa joskus aiemmin.
Tuo on trolliketjun ensimmäinen hyvä viesti. Kukaan ei ilmeisesti tiedä että Instagramiin voi nykyään lisätä kuvia galleriasta. Eli voi hyvin (ja kannattaakin) tehdä niin että napsii kuvat normaalisti kameralla ja lisää ne instaan päivien tai jopa viikkojen viiveellä. Tällöin esimerkiksi murtovarkaat ei voi instaa seuraamalla päätellä milloin on poissa kotoa.
Vähän rotia oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaa kuvat pomolle, niin pomo tietää kuka on työkavereitaan kyyläävä myrkynkeittäjä.
Työkaverisi sairausloman syy ei kuulu sinulle mitenkään. Ei tämän päivän työterveyshuolto saikkua anna ihan tyhjänpäiväisistä syistä.
Hah,
Oon ollut uupumuksen takia kuukauden tänä vuonna ja pari viikkoa selkäkipujen takia. Aivan asiallisesti sain todistukset työterveyshuollosta.
Halusin oikeasti vain lomaa juuri matkoille.
Saahan siinä vähän näyttelijän lahjoja olla ja niin tyhmä en ole, että postaisin jotain lomakuvia. Mutta naiivia ajatella, etteikö tätä systeemiä voisi halutessaan käyttää väärin.
Kaltaisiasi "sankareita" on työelämässä ja osa ei löydä työpaikkaa.
Taas tämä työyhteisönsä syöpä, katkera ja kateellinen kollegojen saikkukyttääjä hakee huomiota. Viimeksi mussutti siitä, kun joku oli sairaslomallaan liikkunut ulkona ja vieläpä meikattuna. Nyt sitten risteilykuvista. Mahtaa olla oma elämä kurjaa ja sisällötöntä, kun pitää toisten ja katkeruuden kautta hankkia onnistumisen kokemuksia ja elämälle merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
No entä jos se on postannut ne kuvat vaan nyt ja käynyt lomailemassa joskus aiemmin.
Niin sairauslomalla on aikaa postata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti käräytät. Vituttaa tuollaiset lusmut ylikaiken.
Sairausloman syyllä ei ole väliä; jos ei ole työkuntoinen niin ei ole myöskään biletyskuntoinen.
Pihalle moiset vätykset ja työpaikka jollekin joka sitä arvostaa.
No kerropa mitä saan tehdä sairauslomallani? Käsi on paketissa enkä kykene normaaliin työhöni eikä työnantajalla ole osoittaa muuta työtä. Saanko poistua kotoa kauppaan vai makuuhuoneessako ihan täytyy olla? Vai saanko käydä kaupassa mutta lähipubiin ei ole asiaa? Saako käydä lähikaupassa mutta ei marketissa?
Normaalit elämään kuuluvat asiat on pakko hoitaa, ellei sulla ole kotona joku joka voisi niistä huolehtia sairauslomasi ajan. Jos menet risteilylle niin käräytän pomolle. Sitten on pomon asia, miten homma etenee. Itse en tule töihin niin kauan kuin kollegat lomailevat ja virkistyvät sairausloman varjolla. Onneksi omassa työpaikassa pomo on pyytänyt käräyttämään saiken väärinkäyttäjät, ja nämä saavat armotta kenkää.
/13
Työkaverini oli ulkomailla, kun hänellä oli käsi paketissa. Hän ei pystynyt tekemään töitä, mutta ei se lomailua estänyt tai itse asiassa se helpotti, kun hänen ei tarvinnut huolehtia ruoalaitosta jne...
Entäs, jos ne on jotain vanhoja kuvia? Kenties kuvia vaikka viime kesältä, joita ei ole vielä postannut?
Olisin pystynyt bilettämään risteilyllä kun minulla oli saikkua tenniskyynärpäästä. Ainoa hoito oli käden totaalilepo. Sain tehdä mitän vaan, mutta sillä kipeällä kädellä en mitään. Se kun ei meinannut millään parantua. Kävely sattui käteen mutta ei sitä kukaan huomannut. Lääkkeet eivät auttaneet, joten juodakin olisi voinut, kun en lääkkeitäkään syönyt. Olisin kallistanut vaan vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Oma vika jos omalla ajalla kätesi mursit.
Niin, olin kauppareissulla hakemassa eväitä TÖITÄ varten, olin menossa iltavuoroon (no enpä sitten mennytkään). Kunta säästi hiekoituksessa... tai no säästi ja säästi...
Sairaslomalla pitää siis maata sängyssä koko ajan. Nousta ei saa vaikka sairasloman syynä olisi murtunut sormi.
Onneksi ei tarvitse keskustella kyttäjien kanssa esimies on sen verran fiksu.
YT-listalle pääsi eräs henkilö joka luo pahaa työilmapiiriä juoruilemalla muista.
Touko aalto kai sairaslomalla ? ja biletti linnassa
Minä olin täyshoitolomalla sairauslomalla. Otin rennosti kaksi viikkoa enkä yhtään rasittanut kättäni.
Olin reilu 2 v sitten laivalla. Meitä oli aika monta, tyttöjen reissulla.
Joku sitten porukasta oli nostanut kuvat fb.ssä. Minä en tehnyt mitään.
Olin 4 päivää kotona flunssassa. Ihan sänkykunnossa. Katsoin netflixiä ja nukahdin kesken leffan, sitten taas uusi yritys.
Tulin sitten töihin ja pomo vähän vaikeena sanoi meidän pitää jutella. Sanoi olen kuulemma ollut laivalla . Olin sairas, kun aloitin saikun, olin flunssaisen näköinen, kun tulin. Sanoin olen ollut vain omassa sängyllä ja olohuoneen sohvalla. En ole poistunut edes kotoa. Pomo pyyteli anteeksi ja sanoi kuulemma fb.ssä oli ollut.
Menin katsomaan ja kerroin 2 vuoden takaisesta matkasta.
Meillä kotihoidossa oli lähihoitaja joka ilmoitti melkeimpä joka työviikonloppu viestillä sairastumisestaan. Oli todella ahdistavaa meille muille hoitajille kun etukäteen mietittiin että kuka milloinki olisi kutsuttavissa töihin. Hänet siirrettiin sitten päivävuoroon tekemään pelkkiä arkiaamuja. Sama jatkuu myös siellä, melkein joka viikko on 1-2 päivää saikulla. Sitten postailee faceen että on vaihtanut autoonsa renkaat ja hänen äitinsä kommentoi " etkö enää ootkaan kuumeessa" ?
Olin risteilyllä ja soitin laivan konferenssikerroksesta töihin.
Laiva oli saapunut Tukholmaan.