Onko muita, jotka aikoo tänä vuonna pitää välivuoden joulusta?
Kommentit (20)
Mun ikuinen haave olis, että pääsis jouluksi johonkin kauas pois. Ei taida koskaan toteutua.
Kyllä! Tänä vuonna lähdetään joulua pakoon maahan, jossa sitä ei vietetä.
Normi viikonloppu, ainakin mulle. Ei pentuja, ei muijaa, eli ei muijan sukulaisia eikä omiakaan missään muodossa. MAHTAVAA!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Tänä vuonna lähdetään joulua pakoon maahan, jossa sitä ei vietetä.
Pohjois-Koreaan? Ainoa maa joka on kieltäyt joulun vieton.
Eipä ole sitä kaupallista potaskaa tullut harrastettua vuosiin. Jouluruokaankaan en meinaa panostaa. M 44
Me vietetään joulua, mutta tänä vuonna oikein rennosti. En tee mitään erityistä joulusiivousta (paitsi 10v halusi pestä saunan, koska maksan siitä 2€). Lahjoja ostin vain lapsille. Joulukoristeeksi kaivoin yhden tontun esiin. Mies ostaa kuusen jos haluaa. Lapset koristelevat sen. Ruoaksi jokainen sai valita yhden ruokalajin. Mies halusi paistaa kunnon pihvit, esikoinen halusi juustotarjottimen, keskimmäinen pastasalaattia (auttaa valmistuksessa) ja nuorin pipareita, jotka lupasi leipoa itse. Minä haluan ehkä timjamivoissa paistettuja perunoita ja hyvän salaatin. Muina päivinä on pitsaa yms.
Minun on vaikea ymmärtää kaikkea sitä joulusäätämistä, mistä yleisesti ihmiset tuntuvat kärsivän. En lähetä kortteja, koska en jaksa. En koristele, koska on älytöntä ostaa muutaman viikon vuoksi mitään tavaraa. En esimerkiksi ymmärrä erillisiä jouluverhoja tai -tyynyjä.
Pidin viime vuonna välivuoden joulun viettämättömyydestä. Oli ihan mukavaa olla joulu sukulaisten kanssa pitkästä aikaa. Tänä vuonna palaan kuitenkin normaaliin päiväjärjestykseen ja jätän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Me vietetään joulua, mutta tänä vuonna oikein rennosti. En tee mitään erityistä joulusiivousta (paitsi 10v halusi pestä saunan, koska maksan siitä 2€). Lahjoja ostin vain lapsille. Joulukoristeeksi kaivoin yhden tontun esiin. Mies ostaa kuusen jos haluaa. Lapset koristelevat sen. Ruoaksi jokainen sai valita yhden ruokalajin. Mies halusi paistaa kunnon pihvit, esikoinen halusi juustotarjottimen, keskimmäinen pastasalaattia (auttaa valmistuksessa) ja nuorin pipareita, jotka lupasi leipoa itse. Minä haluan ehkä timjamivoissa paistettuja perunoita ja hyvän salaatin. Muina päivinä on pitsaa yms.
Minun on vaikea ymmärtää kaikkea sitä joulusäätämistä, mistä yleisesti ihmiset tuntuvat kärsivän. En lähetä kortteja, koska en jaksa. En koristele, koska on älytöntä ostaa muutaman viikon vuoksi mitään tavaraa. En esimerkiksi ymmärrä erillisiä jouluverhoja tai -tyynyjä.
En ole muuhun koristeluun lähtenyt, mutta meillä on jouluverhot ja tähti. Verhot olleet jo kymmenen vuotta. Sen sijaan joulukuusta en ymmärrä. Muovinen on epäekologinen ja oikea kuusi nakataan joulun jälkeen pois.
Jep, lahjat osta, mutta ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole muuhun koristeluun lähtenyt, mutta meillä on jouluverhot ja tähti. Verhot olleet jo kymmenen vuotta. Sen sijaan joulukuusta en ymmärrä. Muovinen on epäekologinen ja oikea kuusi nakataan joulun jälkeen pois.
Totta tämäkin. Ehkä olen ollut liian kriittinen jouluverhojen suhteen, jos tosiaan joka toinen
vuosi ei osteta uusia :)
Täällä. Teini menee isälleen, jossa järjestävät perinteisen joulun (uusioperhe, useampi lapsi), itse on yövuoroissa, menen miesystävälle aamulla nukkumaan ja ollaan aamupäivä yhdessä, kun hän lähtee vanhemmillee käyn kuntosalilla ja avantosaunalla ja luen kirjaa ennen töihinlähtöä. Ei erityisiä ruokia, kala-kasvisruokaa vähän ja nekin valmiina. Sairaalassa on mukava tunnelma yleensä jouluna, ja työkavereiden kanssa otetaan yöksi nyyttäriperiaatteella vähän paremmat eväät. Ja joulupäivänä sitten vapaille ihan rentoutuneena:) Ja ilman ähkyä!
Jo parina vuonna olen tosissani pohtinut, antaisinko joulun vain mennä viettämättä sitä mitenkään, kun ei sitä joulufiilistä vain enää tahdo löytyä mistään. Vielä en ole sitä tehnyt, mutta aina vähä vähältä olen jättänyt pois jotain, mitä aiemmin on ollut "pakko" tehdä jouluna. Maltillista alasajoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun ikuinen haave olis, että pääsis jouluksi johonkin kauas pois. Ei taida koskaan toteutua.
Riika on lähellä, mutta kaukana. Siellä on kohtuuhintaista majoitusta tunnelmallisissa rakennuksissa, joten joulun tunnelma ulkosalla rimmaa hienosti majapaikkojen kanssa. Lyhyt lento Helsingistä. Ruoka on halpaa. Suosittelen! :)
Vierailija kirjoitti:
Normi viikonloppu, ainakin mulle. Ei pentuja, ei muijaa, eli ei muijan sukulaisia eikä omiakaan missään muodossa. MAHTAVAA!!!
Joulu ei oo viikonloppuna.
Mä haluaisin ja aikoisin pitää välivuoden, mutta mies on niin perusteellisen pinttynyt tapoihinsa, että se joulu on pakko viettää vaikka kuinka v*tuttais koko touhu. Päädyin siis ratkaisuun, jossa lupauduin työnantajalle olevani tänä jouluna käytettävissä, niin että joku sellainen, jolle joulu on tärkeä tapahtuma, saa sitä viettää muualla kuin työmaalla. Eli mulle ensi viikko on kuin mikä tahansa työviikko. Mies saa laittaa itse kaiken jouluun liittyvän; hakea kuusen, koristella sen, paistaa kinkun, hankkia eineslaatikot ja lämmittää ne. Minä syön sitten kun olen kotona. Yhden lahjan hankin miehelle, hänelle lahjat on niin tärkeitä joulussa. Siivotaan tulevana viikonloppuna normaali viikkosiivous, jos mies tahtoo joulusiivousta perinteiseen malliin, tehköön itse.
En skippaa joulua mutta vietän omanlaisen joulun. Olen maassa, jossa on lämmintä ja lupasin huolehtia kaverin kissasta joulun. Eli ainoa seura on kissa ja ei ole kovin joulutunnelma kun ei ole talvea. Mutta laitan laatikot, kun niistä tykkään ja leivon pipareita. Muuten ajattelin katsoa leffoja, lukea ja leikk kissan kanssa.
Mies on aattona töissä (oma valinta, kysyi onko ok). Lapsille ostin muutaman lahjan, toivoivat ihan järkeviä juttuja harrastuksiinsa liittyen ja suklaata. Itselleni saatan ostaa pari valmislaatikkoa. Varsinaisia joulukoristeita meillä ei juurikaan laiteta, mutta joitain valoja on tuomassa tunnelmaa jo nyt.
Tavallaan, lähdetään palmun alle. Aattoa ei vietetään mitenkään mutta joulupäivänä mennään kohteessa syömään paremmin. Porukka koostuu, meidän perheestä, appivanhemmista ja kälystä.
Juuri äsken jouduin tarkastamaan, koska jouluaatto on. En vietä joulua millään tavalla enkä koe jääväni mistään paitsi.