Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalon vesimaksut

Vierailija
17.12.2018 |

Miten omakotitalon vesimaksut oikein menevät? Ne on ilmoitettu kiinteänä summana (30€/hlö, maksun lisätiedot; henkilömäärän mukaan)?

Olen aina ajatellut että okt:ssa kulut menee kulutetun veden mukaan. Voiko olla niin, että maksetaan vesimaksua ja läträtään mitä halutaan? Vai mitä ihmettä tuo tarkoittaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa on vesimittari. Kerran vuodessa ilmoitetaan mittarilukema. Kuukausittain maksetaan arviolasku, missä on arvioitu kulutettu vesimäärä sekä jätevesimaksu. Kerran vuodessa mittarilukeman ilmoituksen jälkeen tulee mahdollinen lisälasku.

Asutko vuokralla, kun on tuollainen menettely?

Vierailija
2/4 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lasku tulee kylläkin kerran vuodessa, mittari luetaan itse ja ilmoitetaan vesilaitokselle. Viime 12 kk:n vesilasku koostui käyttöveden perusmaksusta, jätevesimaksusta sekä kulutuksesta, joka oli yksi kuutiometri. Nuo kiinteät perusmaksut tekivät yhteensä yli sata euroa ja kuluttamani kuutiometri vain muutaman euron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa on vesimittari. Kerran vuodessa ilmoitetaan mittarilukema. Kuukausittain maksetaan arviolasku, missä on arvioitu kulutettu vesimäärä sekä jätevesimaksu. Kerran vuodessa mittarilukeman ilmoituksen jälkeen tulee mahdollinen lisälasku.

Asutko vuokralla, kun on tuollainen menettely?

Siis tämä on ihan myytävä kohde, myynti-ilmoituksessa mainitaan näin. Okt Helsingissä.

Vierailija
4/4 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten myyjät ovat oman laskunsa jakaneet asukkaiden määrällä ja tulos on tuo 30€. Vesimaksuhan riippuu siitä, paljonko kulutetaan. Meillä menee alle 30€/kk.