Ulkomailla on kiva liikkua kun on pitkä ja vaalea
Kommentit (29)
Otsikko on outo. Saa sen käsityksen ettei muiden oo sitten kiva liikkua. Mä oon ruskeatukkaanen enkä pitkä mutta kyllä mulla on ollut aina kivaa silti liikkua kotimaassa ja ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh naiset. Eka iskostetaan että viheltely ja liian innokas tutustuminen on kiellettyä. Sitten naiset lähtevät hakemaan sellaista huomiota ulkomailta :D
Toi liittyy siihen että minkä näköinen vislaa tai tutustuu. Eipä siinä mitään väärää mutta naiset vois olla tästä rehellisempiäkin. Kyllähän sen naisen hymyn italialaismiehen catcallin jälkeen näkee.
Kyllä mä ainakin yläasteelta ja lukiosta muistan (nais)opettajien kertoneen mikä on hyväksyttävää ja mikä ei. Cat call ei ole eikä muukaan kovin suora. Naisen pitää eka antaa varma signaali yms. Veikkaan että etelän maissa tällaista sääntöä ei ole. :)
Nyky-feminismi on kyllä hieno asia!
Tuolla Etelä-Euroopassa ihaillaan aina pituutta ihan eri tavalla kuin Suomessa. Sekä miesten että naisten pituutta.
Jaa. Ehkä provosta näin. Oikeassa elämässä kyllä liika huomio ahdistaa. Kun Italiassa matkustin nuorena vaaleana tyttönä en todellakaan nauttinut tuosta huomiosta, se oli pelottavaa. Viheltelyn lisäksi joku nuori mies aina liimaantui kiinni kehoon metron, bussin tai jonon, ruuhkaa hyödyntäen, aina tuli joku ehdottelemaan, kädet eivät pysyneet irti. Kerran lopun uupuneena noihin hätisteltäviin jolppeihin yritin ulkokahvilassa pyytää keski-ikäiseltä naiselta, että saisin istua hänen pöytänsä toiseen päähän, tuo roomatar tylysti viittasi tyhjään viereiseen pöytään jolloin olin taas saalistettavana. Nykyisinä me too aikoina hassua, että tällaisia aloituksia tehdään.
Italiassa auttaa kun laittaa italiankielisen lehden kainaloon. Saa olla hyvällä tavalla rauhassa, vaikka huomiota saakin. Ainakin ennen.
hämmentävää, että on ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka nauttivat vieraiden ihmisten tuijotuksesta. Huomio toki joskus on ihan positiivista, mutta mieluiten tuttujen/läheisten ihmisten taholta tyyliin "onpa sulla kivasti tukka" tai "näytät hyvältä tuossa mekossa", mutta ventovieraiden katseet ja tuijotus, thanks but no thanks.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ehkä provosta näin. Oikeassa elämässä kyllä liika huomio ahdistaa. Kun Italiassa matkustin nuorena vaaleana tyttönä en todellakaan nauttinut tuosta huomiosta, se oli pelottavaa. Viheltelyn lisäksi joku nuori mies aina liimaantui kiinni kehoon metron, bussin tai jonon, ruuhkaa hyödyntäen, aina tuli joku ehdottelemaan, kädet eivät pysyneet irti. Kerran lopun uupuneena noihin hätisteltäviin jolppeihin yritin ulkokahvilassa pyytää keski-ikäiseltä naiselta, että saisin istua hänen pöytänsä toiseen päähän, tuo roomatar tylysti viittasi tyhjään viereiseen pöytään jolloin olin taas saalistettavana. Nykyisinä me too aikoina hassua, että tällaisia aloituksia tehdään.
Osa naisista ei enää saa Suomessa huomiota, joten voihan se kivalta tuntua kun lopulta miehet kuolaa perässä. Oliko sitten fiksua kieltää miehiä osoittamasta huomiota, on taas eri juttu. Jännä että ulkomaalaiset saavat vastakaikua nuorilta tytöiltä somessa. Mistä voi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla Etelä-Euroopassa ihaillaan aina pituutta ihan eri tavalla kuin Suomessa. Sekä miesten että naisten pituutta.
Tuo on totta. Tunnen yhden varsin keskinkertaisen näköisen suomalaismiehen joka on kuitenkin jotain 185-190cm pitkä. Ei ole ylipainoinen eikä rumakaan, mutta ei millään tavalla erityinen. Silti Espanjassa kaikki naiset ovat ihan hulluna hänen peräänsä.
Tekoblondeja ei lasketa. Sano vielä että sinulla on ruskeat silmät.