Teenkö väärin???
Jos poika 9kk ei syö yöllä, annetaan herätessä maito. No sitten ei mene aamupuuro. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Muutenkin toi kiinteiden syönti on jatkuvaa tappelua. Mutta jos ei anneta eka maitoa niin sitten ei päivässä mene tarpeeksi.
Kaikenlaiset vinkit tervetulleita!! Maitoa ei mene ruualla eikä voi piilottaa ruokiin, syynä se että allergioiden vuoksi poika juo pahanmakuista neocatea ja sitä menee vain pullosta.
Oon huolissani pojan syömisestä kun on muutenkin pieni 71 cm/7,8 kg
Kommentit (13)
Onko ihan mahdotonta yrittää yhdistää se maito ja kiinteä? Meillä silloin kun poika jotakin kiinteää sai / saa niin annetaan aina samaan aikaan. Jos syöttäisin maidot erikseen niin ei tulisi mitään!
Myös tyttöjen kohdalla tehtiin niin että ensin kiinteää ja sitten maidot perään! Eikä sitä kiinteää tarvitse joka aterialla hirveästi mennä. Myös allergialääkärimme oli sitä mieltä että kiinteä ja maito yhdistetään yhdeksi ateriaksi niin on kaikilla helpompaa kun ei tarvitse joka toinen tunti olla värkkäämässä kiinteää/ maitoa..
MKE77 ja allerginen poika n.10kk
Meillä aamupuuro alkoi maistua kiinteistä viimeisenä, vasta noin 2 kk kiinteiden aloittamisen jälkeen. Edelleen se maistuu vaihtelevasti, eikä useinkaan mene kovin montaa lusikallista. Aamulla imetän tytön herättyä ja puuron annan noin tunnin päästä tästä. Meidän neiti siis muutaman päivän vajaa 9 kk ja kiinteät aloitettiin 6 kk iässä. Muutenkin meillä ruokailutilanteet ovat aikamoista sirkusta. Kun on tarpeeksi jotain viihdykettä (mainospostia, oma lusikka, maissinaksu, leivänpala) tytöllä kädessä, niin suu aukeaa ja ruokaa menee hyvinkin alas (paitsi tätä aamupuuroa), mutta muuten suu pysyy kiinni.
-neilikka + typy melkein 9 kk
Meidän poika 9 kk. ei juo maito ollenkaan...mutta velleistä tykkää!! Aamu alkaa klo 7 2dl velliä , tunnin kuluttua hedelmä sosetta purkki ja noin klo 10 unipullo velliä.. Poika 76 cm ja painoa noin 12 kg. Päivisin menee noin 4-6 purkkia velliä+kulauksia vettä.Puuroa poika EI suostu syömään!!! josta en todellakaan ole huolissani, kaikki vaan ei tykkää puurosta. Leipää saa kyllä pieniä paloja...Hyvää kesän jatkoa kaikille!!
Hei! meillä myös oli parisen viikkoa kestänyt syömä ja maitolakko ja syynä oli korvatulehdus, joka oli parantunut itsestään ilman kuuria. Muuten poika oli tyytyväinen oma itsensä, ruoka ja juoma ei vaan maistunut. Meidän poika on 8 kk. Nyt taas maistuu ihan niin kuin ennen!
Meiilä tökkki kanssa tuon puuron kanssa noin 7-9kk iässä. Annoin silloin sitten aamuin illoin velliä. Kannattaa ehdottomasti pitää tauko siinä puurossa ja yrittää sitten kuukauden päästä vaikka uudestaan. Meillä ainakin toimi näin ja nyt vedetään aamuin illoin iso lautasellinen puuroa. Mitä siihen vuorokauden maitomäärään tulee, niin myös velli ja puuro (maitopohjaiset) lasketaan siihen määrään mukaan.
Hermoilin aiemmin hirveästi syömisistä (tyttö söi TODELLA huonosti), mutta jossain vaiheessa päätin lakata sen kiristelyn. Painoa on tullu joka neuvolakäynnillä kuitenkin hiukan lisää. Käyrä on miinus 15:ssa, mutta etenee tasasesti itseensä nähden, joten huolta ei pitäisi senkään puolesta olla. .. Kärsivällisyyttä peliin vaan, niin kyllä se syöminen sieltä pikku hiljaa kohenee!
kirjoitin sulle jo tonne elokuisiin, mutta meillä ihan samat ongelmat. Yht´äkkiä alkoi syöminen tökkiä. Kelailen kaikenlaisia syitä...makuaistin kehittyminen yksi...
Vaikka Lasse ei yöllä oo juonu maitoa (tavallisesti siis juo) niin mä yritän sitä puuroa heti aamusta...mutta tuntuu että se 600 ml päivässä jää kyllä vajaaksi ja Lasse on 10 kiloinen! ja ulkonakin on kuuma. Mutta oon taas miettiny että teenkö MÄ väärin.
Jos keksit ratkaisuja ja kikkoja , apua tarvitaan. Tai sekin helpottaa että en oo yksin tässäKÄÄN tilanteessa
saa myös ekana pullon maitoa, aamupuuro syödään noin tunnin päästä heräämisestä.
Pitkään oli niin, ettei puuro maistunut, mutta pidin maitoa tärkeämpänä. Jossain vaiheessa aamupalksi syötiin hedelmää.
Siinä tulee samalla ns.maito ja puuro,seuraavaksi annan lounaan joten ei tarvi aamupuuroa miettiä.
Minä kanssa pidän kuitenkin maitoa tärkeämpänä tässä iässä kuin puuroa joten ollaan aina juotettu maito ensin. Tänään meni maito 2dl klo 7.30, klo 9 alkoi puuron syönti joka siis oli sen muutamia lusikallisia, sitten jo klo 10 kitistiin kovasti ja annoin maitoa 130 ml ja loppui jopa kesken. Eli nälkä siis on. (Meidän poika ei syö maitoakaan ellei ole nälkä!) Meillä " maitona" Neocate josta lienee turha vellejä tehdä, muutoin kai vellillä voisi puuron korvatakin (etenkin siis tuon aamuisen).
Pitäisikö vielä pidentää tuota aamumaidon ja puuron väliä ja jättää tuo ns. unimaito antamatta? Vai tarjoanko vain sitkeästi tuota aamupuuroa ja odotan että kaipa se joskus menee? Silloin nimittäin menee paremmin kun yöllä syö aikasin eli on vähän jo nälkä.
Esikoisellani oli sellaisin vaiheita vauvana että ei joko syönyt tai alkoi lakkoilla maidon kanssa. Terkkari suositteli kalkkilisää joten sitä sitten annoin kun maito lakko tuli.. Kannattaisi varmaan kysyä neuvolasta mitä mieltä he siellä on kalkkilisästä jos tuntuu että ei juo maitoa tarpeeksi.
mamma, poika 2 v 4 kk ja tytsy 7 vkoa.
Tykkääkö vauvasi hedelmäsoseista? Minä laitan aina aamupuuroon hedelmäsosetta mukaan ja hyvin uppoaa. Alkuun puuro myös meillä tökki, silloin laitoin sosetta puuroon aika paljon ja pikkuhiljaa olen vähentänyt. Nykyään puuro menee todella hienosti joka aamu.
Kahdelle edelliselle kirjoittajalle (Nimet jo ehti unohtua :D)
Kyllä meillä on kalkkilisä valmiina, sitä annetaan jos maitomäärä alkaa tippua tuon 800 ml alle säännöllisesti. Mutta maitoahan siis juotuna menee, kiinteät ovat ne ongelma.
Hedelmäsoseet maistuu ja annamme niitä puuron kanssa (välillä ehkä liikaakin???). Mutta siltikään ei tunnu nyt puuro uppoavan joten en oikeen keksi mitä pitäisi tehdä?!
Mitä puuroa syötät vauvallesi?
Esim. riisi- ja maissijauhoista saa tehtyä sileän puuron, jonka voi ohentaa maidolla velliksi...
Tai Dr. Kousa RisDiet (saa mm. luontaistuotekaupoista) riisijauhosta saisi varmaan näppärän vellin/puuron.
Itse teen pojalle puuron kousasta siten, että lämmitän veden kattilassa, kattila pois hellalta, jauhoja sekaan ja sekoitan samalla ja eikun syömään! Ei tarvitse keittää, eikä hauduttaa. Ja pitäisi olla taatusti puhdasta riisijauhoa.
Kai tuon voisi tehdä lämmitettyyn neocateen, niin siinä tulisi puuro ja maito samassa!