Autoin ystävääni rahallisesti, ja nyt hän on taas rahaton
Eikä ole kovin halukas olemaan enää yhteyksissä kanssani kun en anna hänelle lisää rahaa. Hän on kauhean mukava silloin kun avustan häntä, mutta kai se pitää nyt vaan ymmärtää, ettei hän ole muuten kiinnostunut seurastani. Olen auttanut häntä niin monta vuotta, että nyt tämä saa jo riittää. Pahinta on se, että tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että hän on taas tuhlannut kaikki rahansa ja on pulassa, enkä voi sille mitään, että kaipaan myös hänen seuraansa.
Kommentit (15)
Elämä opettaa. Jatkossa osaat paremmin asettaa omat rajasi ja pitää niistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Elämä opettaa. Jatkossa osaat paremmin asettaa omat rajasi ja pitää niistä kiinni.
Tuntuu, että jatkossa ei ole yhtään ystäviä, kun ne tuppaa kaikkoavan aina kun ei suostu hyväksikäytettäväksi.
Anna olla moisen ystävän. Sain minäkin joskus lainaan rahaa, mutta maksoin takaisin. Tuo ns.ystävä on vaan hyväksikäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hölmö. Ei se oikeesti ole sun ystävä.
Niin tiedän olevani hölmö ja mua oikeasti itkettää tää tilanne.
Ap
No jos haluaa lähteä tuohon niin kyllä siihen voi sijoittaa. Onhan se kallis harrastus, mutta niin on moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että jatkossa ei ole yhtään ystäviä, kun ne tuppaa kaikkoavan aina kun ei suostu hyväksikäytettäväksi.
Hyväksikäyttävää tuttua EI kuulu kutsua ystäväksi vaan lokiksi. Mitä pikemmin sinä tämän ymmärrät, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa tilanteessa. Mutta oikeasti mihin tuollaista ihmistä tarvitsee? Mulla tuli raja vastaan kun ongelmat vaan vaihtoivat nimeään ja oma jaksaminen alkoi olla koetuksella, koska oli omiaakin elämää hoidettavana. Siitä sai haukut päälleen, niin se on se palkka tällaisesta "ystävyydestä". Nyt tervettä itsekkyyttä kehiin ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hölmö. Ei se oikeesti ole sun ystävä.
Niin tiedän olevani hölmö ja mua oikeasti itkettää tää tilanne.
Ap
Otas nyt itseesi niskasta kiinni. Kaveri varmaan nauraa sun selän takana, miten helppo sua on höynäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se varmaan muuttuu kun annat hieman lisää
Tämän kommentin peukuttajilla on kyllä ironian taju hyvin hallussa, ei siinä mitään....
Kun autat ystävää pulassa, hän varmasti muistaa sen. Ollessaan seuraavan kerran pulassa.
Juu älä enään anna käyttää itseäsi hyväksi.