Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani mahdollinen homosuhde

Kristiina
16.12.2018 |

Hei! Olen 40-vuotias nainen, jolla on aina ollut homoseksuaaleihin kohdistuvia suhtautumisvaikeuksia. Eihän ennakkoluuloisuus asiallista ole, mutta ongelmaani selittänee se, että alkoholisoitunut ja väkivaltainen isäni oli biseksuaali.

Asia on nyt sitten niin, että 16-vuotias poikani on jo kuukausien ajan lähes päivittäin tuonut aasialaistaustaista saman sukupuolen ja saman ikäluokan edustajaa kotiimme. Aloin noin kuukausi sitten pohtia, voisiko poikien välillä olla jotain muutakin kuin silkkaa kaveruutta.

Kaksi viikkoa sitten poikani teki elämänsä ensimmäisen alkoholikokeilun. Löysin hänet sammuneena kotimme yläkerran lattialta. Vaikka en välttämättä olisi näin saanut lain kirjaimen mukaan tehdä, avasin pojan puhelimen tarkistaakseni, ettei hän vain ollut mitään idioottimaisia viestejä kenellekään lähetellyt hillittömän humalatilansa vallassa. Viimeisin puhelimesta lähetetty viesti oli kuitenkin suunnattu pojan aasialaisperäiselle kaverille; viestissä kehuttiin kaveripojan ulkonäköä ja esitettiin toivomus, jonka mukaan tapailu ei koskaan loppuisi. Kaikkein hurjinta oli se, että tekstiviestin viimeisessä lauseessa poikani kertoi jopa rakastavansa tätä toista poikaa.

Sinänsä tunnen iloa poikani puolesta, että hän on mitä ilmeisimmin löytänyt rinnalleen rakkaan, mutta osapuolten samansukupuolisuus minua yhä hieman häiritsee.

Mikä auttaisi minua kehittämään suvaitsevaisuutta? Kuinka saisin pääni puhdistettua tästä typerästä ajatuksesta, että homosuhteessa olisi jotain väärää?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi