Suomalaiset naiset. Millaiset hampaat teillä on?
Onko paljon reikiä, juotteko kahvia tai viiniä? Käytättekö paljon makeisia tai ksylitolituotteita?
Kommentit (17)
Muuten hyvät, mutta etuhampaat on vinot. Minkäs teet ku julkisella eivät korjaa ja yksityisellä hinta-arvio oli 6000e ylöspäin. Huhhuh.
Muuten on kyllä puhtaat, valkoiset, hyvin hoidetut.
Suomalaisilla naisilla on ihan hyvin hoidetut hampaat. Miehillä asia saattaa olla toisin.
Kyllä juon kahvia ja viiniä, kiitos kysymästä. :)
Makeisia en syö.
Lapsuudenkodissani ei paljon hampaita huollettu. Sen seurauksena lapsena ja nuorena paikattiin paljon. Nykyään reikiintynyt hammas minulla harvinainen. Enemmän korjaillaan vanhoja paikkoja. Miehellä oli kymmenen vuotta sitten pahimmillaan seitsemän reikää hampaissa tarkastuksessa. Pihiyttään alkoi hoitamaan hampaitaan sen verran että nykyään enää ehkä yksi.
Olen 47 v. minulla on hyvin terveet hampaat, molemoien raskauksien aikana tuli yksi reikä, siinä kaikki mitä kariesta on ollut. Vaivanneet viisurit on poistettu. Purentavirheen takia etuhampaat kuluivat mutta korjautin yksityisesti laminaateilla ja hankin purentakiskon. Erittäin hyvä tilanne, käyn tarkastuksessa ja hygienistillä n. 3 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juon kahvia ja viiniä, kiitos kysymästä. :)
Makeisia en syö.
Nieletkö seksin jälkeen? Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 v. minulla on hyvin terveet hampaat, molemoien raskauksien aikana tuli yksi reikä, siinä kaikki mitä kariesta on ollut. Vaivanneet viisurit on poistettu. Purentavirheen takia etuhampaat kuluivat mutta korjautin yksityisesti laminaateilla ja hankin purentakiskon. Erittäin hyvä tilanne, käyn tarkastuksessa ja hygienistillä n. 3 vuoden välein.
Ja jää syön ja juon kaikkea normaalisti. Hampaat harjaan x 2 vrk, en käytä purkkaa, enkä juurikaan lankaa.
Keltaiset, eteenpäin törröttävät jäniksen hampaat.
Kanimiehet innostuu.
Hyvät hampaat. En juo kahvia enkä viiniä. Suklaata syön. En käytä ksylitolia. Olen huomannut miesten tykkäävän enemmän huonohampaisista naisista. Suosituimmilla naisilla oli reikiä jo ala-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Keltaiset, eteenpäin törröttävät jäniksen hampaat.
Kanimiehet innostuu.
Fine, sä varmaankin saat mitä tilaat.
Millainen on suominaisten purenta?
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vakavat komplikaatiot seurauksena, jos ei rokotesuojaa raivotautia vastaan.
Älkää vaan antako niiden purra ! Se on muuten menoa.
Huonot. Olen aina pessyt hoitanut hampaitani asianmukaisesti, mutta ei auta. Syön normaalisti. Puolet hampaista ehjiä, loput joko paikattuja tai juurihoidettuja. Pari hammasta puuttuu kokonaan, kun maitohampaiden tilalle ei koskaan tullut pysyviä hampaita. Hammaslääkäriin mennyt tuhansia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa tämä aina niin ajankohtainen asia. Vastauksia vaan tulemaan.
Kaikki viisurit poistettu, 2 paikkaa. 48 v.
Todella huonot. Taitaa olla kaikissa muissa hampaissa paikka paitsi etuhampaissa. Viisaudenhampaita poistettu myös. Juurihoidettu ei ole yhtäkään hammasta, ihme kyllä. Harjaan hampaat kahdesti päivässä (joskus harjasin jopa kolmesti, mutta ei auttanut mitään...) ja käytän hammaslankaa päivittäin. Vinotkin nuo on, etuhampaat on kuin harakan varpaat. Mutta näillä mennään. Ikää 20.
Hyvät. Ei reikiä, ei hammaskiveä. Olen 45v. Pesen hampaat 2xpv, lankaan iltaisin. Joka aterian jälkeen syön ksylitolia.