Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi heistä jotka ovat usein sairaslomalla ja käyttävät runsaasti työterveyshuollon palveluita?

Vierailija
15.12.2018 |

Mitä ajattelet?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat verorahoille vastinetta.

Vierailija
2/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää. Joillain on oikeasti jokin perussairaus ja kun kunto sallii, tehdään töitä.

Jotkut on sitten niitä ressukoita joille sattuu flunssa, paskatauti tai migreeni vähintään kerran kuussa ja aina ma-ke tai ke-pe. Tai jos pitää ottaa enemmän vastuuta jostain projektista. Nämä samat muuten yleensä huutaa että heitä sorsitaan tehtävien jaossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki irti työpaikasta ja vähän päälle ! minun vinkki teille, ei halpaa ole julkisella tervydenhuolto. työnantajan kustannuksella kaikista vaivoista menkää lääkäriin. ei tarvitse itse maksa ;)

Vierailija
4/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YT:t onneksi niittävät huonon aineksen pois. Meillä onneksi parin vuoden välein käydään, niin töissä onneksi vain sitoutunutta ja osaavaa porukkaa.

Vierailija
5/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että heillä on terveysongelmia. So?

Vierailija
6/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan heillä on terveysongelmia. Harmin paikka. Voi sattua kenen tahansa kohdalle, ja jossain kohti työuraa useimmille.

Vierailija
7/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kysyä minulta jotain? Olen n. kerran kuukaudessa sairauslomalla (1-3 päivää, joskus enemmän). Tosin huonona kuukautena saatan olla yli puolet sairaslomalla.

Olen kahden lapsen YH-äiti. Lapset tuovat päiväkodista kaikki mahdolliset (vatsatauti, enterorokko, flunssat...), jotka ensin sairastavat itse ja sitten noin. joka toinen flunssa tarttuu myös minuun. Toisella lapsistani on astma, jolloin flunssat ovat lähes tuplasta rankempia. Lisäksi korvatulehduksia, poskiontelontulehduksia, kurkunpääntulehduksia... 

Tukiverkostoa ei juurikaan ole. Lapsen isä on menehtynyt. Omat vanhempani ovat sen verran iäkkäitä ja huonokuntoisia, ettei heistä ole apua. Välillä lasten isän äiti auttaa arjessa. Mielestäni pärjään todella hienosti ja olen itsestäni ylpeä. Tämän kaiken (kaaoksen) keskellä yritän kuitenkin käydä töissä. 

Vierailija
8/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiakkaan ja lääkärin välinen asia. Toivottavasti saa apua vaivoihinsa ja pysyy mahdollisimman työkykyisenä mahdollisimman pitkään. Kaikille edullisinta siten.

Vierailija
9/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YT:t onneksi niittävät huonon aineksen pois. Meillä onneksi parin vuoden välein käydään, niin töissä onneksi vain sitoutunutta ja osaavaa porukkaa.

Sinä et kyllä tiedä YT:stä mitään jos olet tässä luulossa.

10/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kysyä minulta jotain? Olen n. kerran kuukaudessa sairauslomalla (1-3 päivää, joskus enemmän). Tosin huonona kuukautena saatan olla yli puolet sairaslomalla.

Olen kahden lapsen YH-äiti. Lapset tuovat päiväkodista kaikki mahdolliset (vatsatauti, enterorokko, flunssat...), jotka ensin sairastavat itse ja sitten noin. joka toinen flunssa tarttuu myös minuun. Toisella lapsistani on astma, jolloin flunssat ovat lähes tuplasta rankempia. Lisäksi korvatulehduksia, poskiontelontulehduksia, kurkunpääntulehduksia... 

Tukiverkostoa ei juurikaan ole. Lapsen isä on menehtynyt. Omat vanhempani ovat sen verran iäkkäitä ja huonokuntoisia, ettei heistä ole apua. Välillä lasten isän äiti auttaa arjessa. Mielestäni pärjään todella hienosti ja olen itsestäni ylpeä. Tämän kaiken (kaaoksen) keskellä yritän kuitenkin käydä töissä. 

1. Miksi menisit TYÖterveyteen, jos lapsesi sairastaa?

2. Kroonisen sairauden hoidon takia poissaolon ei kuuluisi olla palkallista. Äkillisen sairauden takia voi olla palkallisesti pois hoidon järjestämistä varten tai sitten palkatta pakottavan perhesyyn vuoksi.

Vierailija
11/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et kyllä tiedä YT:stä mitään jos olet tässä luulossa.

No näin meillä nyt vaan toimitaan. Sen verran pieni firma, että perusteet löytyvät kyllä.

Vierailija
12/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja työkaverisi ja työnantaja hurraa. Toivottavasti olet jossain isossa firmassa tai kunnalla töissä.

Vierailija
13/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa heistä on oikeasti sairaita. Heillä on jokin krooninen sairaus tai vamma, joka aika ajoin estää työnteon. He yleensä kertovat siitä avoimesti, tai ainakin osalle työtovereistaan. He eivät suutu, kun asiasta kysyy. He voivat myös olla herkkiä saamaan infektioita syystä tai toisesta. Töissä ollessaan he pyrkivät tekemään täyden työpanoksen. He voivat olla sairaana minä tahansa viikonpäivänä ja joskus sairaus saattaa osua vuosilomalle.

Toinen ryhmä on sitten sai´kuttajat. Heillä ei ole kroonista sairautta tai vammaa eivätkä he ole sen infektioherkempiä kuin muutkaan. He osaavat usein ennustaa sairauden, kun se on tuloillaan. Tyypillisesti tauti iskee tiistai-iltana ja ovat sitten keskiviikosta perjantaihin sairaslomalla. Jos he tekevät vuorotyötä, sairaus iskee helposti työviikonlopulle. Joillekin iskee paha flunssa juuri kun töissä olisi se epämieluisin vuoro. Kesä- ja joululomien tienoilla he ovat aina sattumalta sairaana juuri ennen omia vuosilomiaan.

Vierailija
14/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla myös pari saikuttajaa ja lääkärillä ramppaajaa. Ajattelen aina, että mitenköhän nämä reagoi jos tulee oikeasti joku vakava sairaus? Kun aina on muka joku paikka kipeenä. Nämä samat myös aina vaativat lomansa ja vapaansa muita ennen ja jos tahto ei mene läpi niin..saikkua hakeen kun selkä tuli kipeeksi.

Vierailija
15/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla en ole usein, mutta joudun käyttää työterveyshuollon palveluita usein. Minulla on perussairaus, joka vaatii kontrollikäyntejä. Lisäksi se altistaa helpommin tietyille tulehduksille, jotka taas vaativat tarkempaa hoitoa ja joka kerta labrakokeet.

Sairaslomalla olen ollut tänä vuonna 2 päivää, joista yksikään ei ole liittynyt sairauteeni. Kuluneiden 6 vuoden aikana en ole ollut kertaakaan pois kuumeen tai flunssan takia, koska en usein sairastu niihin.

Saatte olla ihan mitä mieltä vaan. Ei kiinnosta.

Vierailija
16/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Meilläkin on niitä jotka käyvät tiheästi otilla. Moni käy vuosia mittauttamassa paineet ja pääsee kotiin muutamaksi päiväksi, jos ovat tapissa. Lopulta lääkäri kieltää vuorotyön.

Vierailija
17/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi edes joku tollanen normaali sairaus, mutta tällane pinnaa kiristävä mt-ongelma ei olekaan yhtä simppeli juttu kun tuntuu ettei tällasen takia kehtaa mihinkään mennä valittamaankaan.

Vierailija
18/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä juttu että nuorella ihmisellä on niin usein sellaisia vaivoja ja sairauksia joita on vaikea objektiivisesti todentaa. Meillä on töissä tälläinen alati sairas henkilö jolla on vuosittain 30-40 päivää poissaoloja, kaikki 1-3 päivän pätkissä ja usein ennen viikonloppua tai viikonlopun jälkeen. Käyttäytymisessä on selvä kaava eli kuukausina jolloin hänellä on vuosilomaa ei näitä lyhyitä 'sairauksia' ole, mutta jos seuraavaan lomaan on pidempi aika niin aina ottaa yhden tai kaksi pidennettyä viikonloppua ennen sitä. Poissaolon pystyy ennustamaan viikon tarkkuudella. No koska homma on jatkunut tälläisenä jo vuosia ja ilmeisesti tth on asian kanssa kädetön, niin tätä henkilöä ei kyllä pidetä luotettavana työntekijänä eikä hänelle anneta muuta vastuuta kuin Perustehtävät, ei ole palkkakehitystäkään todennäköisesti saanut em syistä. Sama henkilö on myös äärimmäisen huomionhakuinen ja raportoi näitä 'sairauksiaan' kovaan ääneen kaikille halukkaille kuulijoille, kerrottavaksi kelpaa myös kaverien ja kumminkaimojen sairaudet. On myös tth-palveluhen suurkuluttaja, joka nippauksesta hankkiutuu lääkäriin ja tutkimuksiin, mutta mitään ei löydy. Munchausenin syndroomaä on tullut mieleen... sanoisin että tämä henkilö onneksi firman kalleimmista työntekijöistä. Meillä ei ole juuri yt:tä ollut, mutta jos sellaisia tulevaisuudessa tulee, veikkaan että on ensimmäisten lähtijöiden joukossa.

Vierailija
19/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla pari jätkää jotka kuvittelevat olevansa kaikista parhaimmat työntekijät... kuitenkin saikulla 1-2kk joka vuosi.Aika mahdoton yhtälö

Vierailija
20/22 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nuorellakin olla vakavia sairauksia. Ehkäpä niistä ei haluta kertoa kaikille. Varsinkin, jos siellä tavataan juoruta ja puhua pahaa selän takana ja ruotia jatkuvasti toisten poisssoloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi