Saitko lapsena joululahjaksi itäsaksalaista suklaata?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä oli aina Marabouta (isovanhemmat ruotsin rajalta) ja äiti itse osti Pandan suklaata ja ostaa vieläkin
Eikä osta kun Orklan.
En saanut, sain Verraton-konvehteja ja niitä haluaisin nytkin.
Söin lapsena saksalaista suklaata ja mausteena taisi olla karvasmantelia. Vaatii aikamoista pahuutta yhdistää nuo kaksi asiaa.
Sain. Siksi olen viimeiset 25 vuotta ostanut itse omat joululahjani ja -suklaani.
Mikä suklaa oli itä-saksalaista? Ja saako sitä vielä?
Fazerin sinistä oli aina villasukassa
Vierailija kirjoitti:
Mikä suklaa oli itä-saksalaista? Ja saako sitä vielä?
DDR lakkasi olemasta jo ajat sitten :) Tuskin löytyy kaupoista niin vanhoja varastoja.
en.synnyin paljon muurinmurron jälkeen.
Fazua pukkasi, vaikka olen enemmän vihreät kuulat tyyppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä oli aina Marabouta (isovanhemmat ruotsin rajalta) ja äiti itse osti Pandan suklaata ja ostaa vieläkin
Eikä osta kun Orklan.
Turha alapeukutella. Panda on enää tuotemerkki, Orkla on valmistaja. Hän voi ostaa Panda-suklaata, ei Pandan suklaata.
Koulukaverin vanhemmilta tuli joskus kasarilla kerran lahjaksi itä-saksalainen/puolalainen suklaarasia joululahjaksi. Konvehdeissa oli sellaista maitokiisselin tyylistä, mautonta mäimää täytteenä ja itse suklaakin oli harmaata kuin lonkero...
M 44
En muista saaneeni koskaan suklaata.
Neuvostoliittolaista. Mummi ja pappa vierailivat usein Moskovassa ja Leningradissa.
En vaan sukulaiset Länsi-Saksasta lähettivät länsisaksalaista, ja oli kyllä ihanaa..
Muistan, että joskus lapsena oli tarjolla harmaata suklaata, joka maistui tuhkalle. Sitä en vain muista, oliko sukulaiset silloin töissä Suomen Neuvostoliiton vai Saksan suurlähetystössä. Ei se hyvää ollut, mutta pakko oli syödä kun se oli suklaata :D