Jaksatko syödä kokonaisen hampurilaisaterian (ei lasten) ranskalaisineen ja juomineen?
Tuli mieleen tuosta HS:n jutusta, jossa soimattiin ravintoloiden ja pikaruokaravintoloiden annoksia. Monikohan niitä annoksia jaksaa edes kokonaan syödä. En ole itse saanut koskaan kokonaista hamppariateriaa nieltyä. Sama pitsan kanssa. Jaksan itse n. 1/3. Samoin perheen teinit. Yleensä kaksi pitsaa riittää neljän hengen perheelle ja usein jää siitäkin yli. Ja jos jonain päivänä käydäänkin syömässä hampparia/pitsaa tai ravintolaruokaa, niin ei sinä päivänä kyllä muuta paljon jaksakaan.
Kommentit (31)
Aivan helposti jaksan syödä esim. McFeast -aterian kokonaan, jopa tarvittaessa vielä "euron juuston" siihen päälle. Tuosta ei tule edes ähkyyn. Lapsetkin jaksavat helposti.
Tpson pikaruoan syöminen liittyy yleensä tilanteisiin, joissa on todella kova nälkä, pitäisi mennä kaupan kautta ja kukaan ei oikein jaksaisi valmistaa mitään, vaikkapa pitkän ajomatkan jälkeen mökiltä. Eli se menee oikeasti nälkään, ei mihinkään mielitekoon.
Pizza riippuu aivan hirmu paljon pizzan koosta ja koostumuksesta. Kotipizzan pizzat on todella pieniä ja toisaalta todella rasvaisia, tulee syötyä kokonaan, jälkikäteen tulee huono olo. En tajua miten ne oikein valuu rasvaa. Sitten vaikka naapurin turkkilaisella pizza on iso ja täytettä on paljon, harvemmin menee kokonainen pizza kerralla.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse saanut koskaan kokonaista hamppariateriaa nieltyä.
En minäkään, aina olen joutunut pureskelemaan pienemmäksi.
Limpparia jää mullakin ja siksi tilaan monesti appelsiinimehun. Se menee helpommin loppuun mega-aterian kanssa. Pitsaa jaksan harvoin syödä kokonaan kerralla, mutta tilaan silti aina oman. Syön loput viimeistään seuraavana päivänä.
Olen normaalipainoinen nainen, en ateriaa ota, koska hampparin jaksan syödä, mutta ranskisten kohdalla tulee jo niin epämukavan ähky olo. Teininä jaksoin kyllä, silloin energiaa kuluu muutenkin valtavasti ja tuli syötyä rekkamiehen annoksia (ihmetteleviä katseita pienikokoisena 12-14 -vuotiaana tyttönä kyllä sain). Pitsasta menee yleensä 1/3-1/2.
Helposti, ihan kummallinen aloituskin. Ja bmi on 19,5.
Ap on provo, yritti tehdä viikonlopuksi vastaavan aloituksen kuin se riittääkö 100 g makaronilaatikkoa per häävieras-ketju...
N45
Ainakin Hesen tai mäkkärin aterian jaksan kevyesti.
Jaksan aterian muuten mutta juoma jää juomatta, juon ehkä desin siitä. En yleensäkään juo limsaa paljon, liian hapokasta. :D
Pizzasta syön yleensä puolet. Jaksaisin syödä ehkä 3/4 mutta sen jälkeen olo on kamalan täysinäinen.
28v nainen bmi n. 19. Rakastan kaikkea suolaista ja rasvaista, voisin syödä roskaruokaa vaikka joka päivä. Koitan pitää itseni suht. terveellisellä ruokavaliolla viikot ja viikonloppuisin mennään epäterveellisemmällä linjalla.
Hampurilaisateria menee, mutta pitsaa en jaksa.
Söin kerran yhdeksän hampurilaista, muutama vuosi sitten kun yhdessä ravintolassa oli burger buffet.
Vierailija kirjoitti:
Syödään puoliksi miehen kanssa, samoin pizza, josta yleensä jää pari siivua.
No ootte te pieniruokaisia! Pitsa kahteen pekkaan ja vielä jää pari siivua!? Eipä multa nälkä lähtisi, tulisin vaan vihaiseksi noin pienestä annoksesta.
Jaksan, paitsi limpparia saattaa jäädä vähän juomatta kun mun on vaikee juoda vahvasti hiilihappoista kylmää juomaa.