Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piikittelevä kaveri

Vierailija
15.12.2018 |

Onko kokemuksia, miten kannattaisi puuttua jatkuvaan pieneen hienovaraiseen kettuiluun? Kannattaako asiasta asiallisesti sanoa vai olla kuin ei huomaisikaan.

Olen kaverini kanssa tuntenut vuosia ja meillä on ollut aina kivaa ja jaettu monia iloja ja suruja. Nyt olen alkanut kuitenkin enemmän ja enemmän huomaamaan hyvin hienovaraista ja välillä vähän suorempaakin kettuilua.

Kaverini on elämässään kaikilla saroilla edistyneempi. Valmistui nopeammin, on tapaillut pitkään poikaystäväänsä ja omaa enemmän työkokemusta. Hän on myös huomattavasti varakkaampi. Tähän asti erot eivät ole suhdettamme haitanneet, mutta kun elämäni on hieman kohentunut viimeaikoina, on hienoisia kuitteja alkanut tulla. Juuri huumoriksi naamioituja sen verran pieniä että vaikea puuttua, mutta tulee outo olo. Minä olen iloinnut ja onnitellut häntä aina kaikista saavutuksistaan enkä koskaan kyseenalaistanut hänen kykyjään tai omia juttujaan. Minulta hän taas suoraan kysyi, kun puhuin kiireestä, että "mitä sulla sit on :'D" Tämä vain yksi esimerkki.

Ymmärtäisin paremmin hänen asenteensa, jos ykskaks olisin äkkirikastunut tai muuta mullistavaa, mutta ei mitään sellaista ole tapahtunut. Hän on edelleen kaikin tavoin yläpuolellani monessa asiassa. En myöskään ole kusipäistynyt tai ylpistynyt, ei ole edes syytä.

Olen miettinyt että joskus suoraan selittäisin, etten oikein ymmärtänyt mitä tarkoitti, mutta en sitten tiedä uhriutuvatko tällaiset tyypit helposti. Varmaan myös sanoisi olleensa vain leikkimielinen ja piikittelisi minua sitten yliherkkyydestä...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kaverisi ei tarkoita sanomiaan ihan noin kun ne otat. Olet vaa yliherkkä

Vierailija
2/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa hänet ystävällisesti sellaiseen piikittelyhuoneeseen. Helsinkiinkö niitä ollaan tekemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa esimerkki minkä annoit, ei oikein toimi. En minä ainakaan näe siinä mitään v*ttuilua. Luulen että olet vain kateellinen kaverillesi.

Vierailija
4/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kaverisi ei tarkoita sanomiaan ihan noin kun ne otat. Olet vaa yliherkkä

Tämäkin on mahdollista

Ap

Vierailija
5/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti voi olla tuttavallinen vitsikin JOS se on sanottu hyväntahtoisesti.

Vierailija
6/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit tuon kettuiluna? Ehkä hän vaan oli kiinnostunut kuulemaan sun asioista, jos tuntee ettei oikein ole perillä sun menemisistä, jos tietää vaan että sulla on töitä mutta ei paljoa muuta mikä aiheuttaa "kiireitä", ja yritti udella lisätietoja. Jos se haluais olla läheisempi.

Vierailija
7/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epämiellyttävät tuneettet ihan tyhjästä tule. Kyllä ihminen yleensä tajuaa jos toinen alkaa olla mulkkero. Piikittelijät ovat ärsyttäviä tyyliin "mitä sulla muka on kun mun toiveet ei muka voi mennä ekaksi". Nuo itteensä täynnä olevat tyypit tiedetään kyllä.

Vierailija
8/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kommentti voi olla tuttavallinen vitsikin JOS se on sanottu hyväntahtoisesti.

Periaatteessa voisi, mutta en sitä niin kokenut. Vastaavia on monia muita, mutta tunnistelujen vuoksi en oikein voi kertoa tarkemmin. Ihmettelen hänen käytöstään siksi enimmäkseen, kun olen aina ollut kannustava hänen jutuissaan. Jos itse onnistun jossain, tulee ensin hiljaisuus ja sitten ylitsevuotavaa kehumista ja suoranaista hämmästelyä miten ihmeessä on edes mahdollista. Vaikea selittää

Ap

Vierailija
9/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiseen tilanteeseen törmäsin vuosia sitten.Kannattaa keskittyä omaan elämään ja jättää kaverisi hieman taka-alalle,koska asia painaa mieltäsi.Keskity omiin tulevaisuuden suunnitelmiisi niistä kaverillesi sen kummemmin yksityiskohtia tai ylipäätään mitään kertoen.Jos jatkat samaa polkua,kaverisi piikittely jatkuu ja huono olosi lisääntyy. Saat olla yliherkkä siinä ei ole mitään pahaa,mutta tämä on oma elämäsi ja päätös lähtee itsestä miten jatkossa.Välit voivat viiletä hillitysti,kumpi on parempi sen päätät itse.

Vierailija
10/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa esimerkki minkä annoit, ei oikein toimi. En minä ainakaan näe siinä mitään v*ttuilua. Luulen että olet vain kateellinen kaverillesi.

Kyllähän tuo esimerkki nyt vaikuttaa v*ttuilulta ja vähättelyltä. "Mikäs kiire sulla nyt muka voi olla, onko sulla nyt niin paljon mitään elämässäsi, eihän sulla oo mitään kiirettä muhun verrattuna", jne. Noin minäkin tuollaisen tokaisun ottaisin.

Vierailija
11/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot asiasta.

Muuten ärtymys patoutuu.

Piikittely on ilkeyttä. Haluatko että se tarttuu sinuunkin? Niin siinä helposti käy.

Millainen olo sulla on juteltuasi kaverin kanssa?

Vierailija
12/13 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otit tuon kettuiluna? Ehkä hän vaan oli kiinnostunut kuulemaan sun asioista, jos tuntee ettei oikein ole perillä sun menemisistä, jos tietää vaan että sulla on töitä mutta ei paljoa muuta mikä aiheuttaa "kiireitä", ja yritti udella lisätietoja. Jos se haluais olla läheisempi.

Mä ainakin tulkitsin tuon ap:n laittaman itkunauruhymiön siten, että kaverin sävy oli juuri sellainen huvittuneen vähättelevä ja epäuskoinen.

Vierailija
13/13 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaiseen tilanteeseen törmäsin vuosia sitten.Kannattaa keskittyä omaan elämään ja jättää kaverisi hieman taka-alalle,koska asia painaa mieltäsi.Keskity omiin tulevaisuuden suunnitelmiisi niistä kaverillesi sen kummemmin yksityiskohtia tai ylipäätään mitään kertoen.Jos jatkat samaa polkua,kaverisi piikittely jatkuu ja huono olosi lisääntyy. Saat olla yliherkkä siinä ei ole mitään pahaa,mutta tämä on oma elämäsi ja päätös lähtee itsestä miten jatkossa.Välit voivat viiletä hillitysti,kumpi on parempi sen päätät itse.

Juu, olen alkanutkin hieman suodattaa mitä juttujani enää "altistan" hänelle. Tuntuu että liika avoimuus ongelmistani tai epävarmuuksistani on hänelle kortteja joista voi epäsuorasti muistutella kun minulla menee jokin asia hyvin. En jaksa enää olla pelkästään jonkun varjossa, vaikkei nyt tyrkyttääkään ole tarkoitus.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän