Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootko polttanu röökiä askin päivässä raskausaikanasi?

Vierailija
15.12.2018 |

Oliko lapsi terve syntyessään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Syntyi sätkävälineet.

Vierailija
2/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lopeta se röökinpoltto heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Oli.

Vierailija
4/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin ennen raskautta askin päivässä, mutta saatuani tietää olevani raskaana vähensin 5-10 kpl/pvä. Terve lapsi syntyi. Itkin kyllä synnärillä hormonihuuruissa, että voiko lapsella olla esim. joku aivovamma tms. raskaudenaikaisen tupakointini takia ja lastenlääkäri suurinpiirtein nauroi päin naamaa (koin tämän huolelleni naureskelun loukkaavana), että ei tupakointi sellaista aiheuta. Alkoholi lienee pahin päihde, mitä voi raskaana käyttää, aiheuttaa FAS-syndroomaa, jonka kyllä näkee ja huomaa.

Vierailija
5/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltin ennen raskautta askin päivässä, mutta saatuani tietää olevani raskaana vähensin 5-10 kpl/pvä. Terve lapsi syntyi. Itkin kyllä synnärillä hormonihuuruissa, että voiko lapsella olla esim. joku aivovamma tms. raskaudenaikaisen tupakointini takia ja lastenlääkäri suurinpiirtein nauroi päin naamaa (koin tämän huolelleni naureskelun loukkaavana), että ei tupakointi sellaista aiheuta. Alkoholi lienee pahin päihde, mitä voi raskaana käyttää, aiheuttaa FAS-syndroomaa, jonka kyllä näkee ja huomaa.

En tukahduttaisi sikiötä tupakoimalla. 

Vierailija
6/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on kyllä äärimmäisen vahingollista. Mistä muka tiedät, ettei lapsesi kärsi tupakoinnista? Oppimisvaikeudet, keskittymisvaikeudet jne.

Vierailija
7/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on kyllä äärimmäisen vahingollista. Mistä muka tiedät, ettei lapsesi kärsi tupakoinnista? Oppimisvaikeudet, keskittymisvaikeudet jne.

Ei ole ainakaan vielä ilmennyt mitään poikkeavaa. Olen itsekin röökilapsi, koska olen sitä sukupolvea, kun tupakoinnin vaaroista ei vielä tiedetty, kuten nyt tiedetään ja about kaikki tupakoivat naiset tupakoivat myös raskausaikana. Ja ei ole koskaan ollut oppimis- tai keskittymisvaikeuksia ja oma äiti varmaan imaili askillisen ellei enemmänkin päivään. En silti toki suosittele kenellekään.

Vierailija
8/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-luvun lapsi ja äitini poltti raskausajan. Ihan tarkkaa määrää en tiedä, mutta ainakin joka valokuvassa sauhuaa niin raskaana kuin vauvakuvissa. 

Myös monella tutullani on sama kohtalo. Silloinkin kehotettiin lopettamaan raskausaikana, mutta paheksunta ei ollut ollenkaan samalla tasolla. Yleensä tupakoivat äidit jatkoivat kuten ennenkin. 

Olen täysin terve 56-vuotias ja tiedossani ei ole mitään erityistä näiden muidenkaan tupakoivien äitien lasten kohdalla. 

Varmasti kuitenkin on parempi olla polttamatta, se on itsestäänselvää. Kuitenkin joskus vähän tuntuu liioittelulta tämä äärimmäinen moralisointi ja "valistus". 

Itse en ole koskaan polttanut, en siis tietenkään raskausaioinakaan. 

Vierailija
9/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tupakoi, kun odotti minua. Olipa kiva sitten lukea HS:stä, että tämä teko lisäsi oman tyttäreni riskiä sairastua autismin kirjon häiriöön 67 prosenttisesti. Oikeasti.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005188092.html?share=cc09fe201a51a3c94c…

Tupakoiva äiti ei todellakaan voi lapsen synnyttyä vielä tietää, mitä aiheutti. Kätkyt-kuolema, vaikutukset älykkyyteen, astma ja allergiat yleensä näkyvät vasta myöhemmin.

Vierailija
10/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin, mutten askia. Normaalia -70 luvulla, lspsi oli terve eikä potenut vieroitusoireita koska ei turhia vikissyt. Painoi melkein 4kg

Vierailija
11/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Oli.

Miksi tälle alapeukutetaan? 

Onko ainoa oikea vastaus kysymykseen, että "olen ja tuli monivammainen imbesilli"?

Totuushan on, että ainoa oikeasti todettu juttu on, että syntymäpaino on 5-10 prosentti keskimäärin alhaisempi hapensaannin huonomman tilanteen takia. 

Ja tietenkään ei pidä polttaa, mutta jos sitä ei pysty lopettamaan, niin mikään automaatti ei tuo lasta, joka mitenkään olisi poikkeava muista. 

Vierailija
12/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan vielä ilmennyt mitään poikkeavaa. Olen itsekin röökilapsi, koska olen sitä sukupolvea, kun tupakoinnin vaaroista ei vielä tiedetty, kuten nyt tiedetään ja about kaikki tupakoivat naiset tupakoivat myös raskausaikana. Ja ei ole koskaan ollut oppimis- tai keskittymisvaikeuksia ja oma äiti varmaan imaili askillisen ellei enemmänkin päivään. En silti toki suosittele kenellekään.

Kyllä tupakoinnin vaarat tiedettiin jo 70-luvulla. Itsekin tiesin jo lapsena. Kaikki ei vaan välitä. Kaikki ei todellakaan tupakoineet kun äitisi odotti sinua vaan suunnilleen sama osuus kuin nyt. Odottavien tupakointi Suomessa ei ole vähentynyt. Suurin osa ei polta nyt eikä polttanut ennenkään.

Miksi et lopettanut polttamista vaan jatkoit ja asetit tupakan oman lapsen terveyden edelle? Käsittämätöntä.

Vierailija
13/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tupakoivan äidin lapsi ja poltin myös itse raskaana ollessani. En polta enää ja lapseni ei polta. Ei oppimis-, keskittymis- tai mielenterveyshäiriöitä. Lapsellani taisi olla vieroitusoireita synnyttyään, sen verran kovaa huusi ensimmäiset kuukaudet kuten olin itsekin huutanut.

Vierailija
14/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia koulutuksia ja ammatteja teillä joiden äidit tupakoi on?

Älykkyys periytyy pääosin äidiltä. Tupakointi kertoo tietenkin jostain muusta.

Vierailija
15/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kävi kansakoulun, minä olen maisteri.

Vierailija
16/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Oli.

Miksi tälle alapeukutetaan? 

Onko ainoa oikea vastaus kysymykseen, että "olen ja tuli monivammainen imbesilli"?

Totuushan on, että ainoa oikeasti todettu juttu on, että syntymäpaino on 5-10 prosentti keskimäärin alhaisempi hapensaannin huonomman tilanteen takia. 

Ja tietenkään ei pidä polttaa, mutta jos sitä ei pysty lopettamaan, niin mikään automaatti ei tuo lasta, joka mitenkään olisi poikkeava muista. 

Huonompi aivojen hapensaanti aiheuttaa oppimisvaikeuksia ja tekee lapsesta tyhmemmän.

Se kyllä näkyy tässäkin ketjussa. Tupakoivien äitien tupakoivat tyttäret kilvan puolustelee tupakointia eikä edes tiedä, mitä kaikkia haitallisia vaikutuksia tupakalla on viattomalle, syntymättömälle lapselle.

Vierailija
17/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

M26

Vierailija
18/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulu, liiketalouden tradenomi. Tiiän vähemmän koulutettujakin henkilöitä, joiden äidit eivät ole polttaneet raskausaikana.

Vierailija
19/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin sätkiä raskausaikana. Syntyi terve poikavauva. Olen korkeasti koulutettu eikä kukaan uskoisi minun polttavan sätkiä. Vain mies tietää. Seuraavan raskauden aikana yritän kuitenkin olla polttamatta :)

Vierailija
20/29 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi tutkimustiedon mukaan heikentää sikiön aivojen hapensaantia ja aiheuttaa ongelmia syntyvän lapsen terveydelle ja henkiselle kehitykselle. Tupakoitsijoiden lapset kärsivät ylivilkkaudesta, keskittymisvaikeuksista ja oppimisvaikeuksista koulussa muita enemmän.

Tupakoivat äidit ovat selvästi muita äitejä useammin matalasti koulutettuja, joten ehkä tällaiset asiat ei kiinnosta. Sama vaikka tulisi tyhmä lapsi, kunhan saa äiti röökinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän