Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi katuskalle ja muille tsemppiä. Toivotaan, että nyt edes joku pääsisi synnyttämään ennen äitienpäivää.

Aamos...voi kumpa mullakin olisi sun asenne että vauva tulee kun tulee. Munkin LA meni ma ja siitä lähtien olen jotenkin ollut niin kypsä tähän olotilaan, ehkä vähän masentunutkin.Mullakaan ei asu tässä lähellä ketään tuttua ja kauemmaksi ei viitsi lähteä, varsinkaan kun ei ole autoakaan.Päivät kuluu tosi hitaasti....onneksi on tämä netti.Muuten tulisin varmaan hulluksi.Mies tekee tosi pitkää päivää, joten siitäkään ei ole iloa.Lupasi, että viikonloppuna tehdään sitten jotain kivaa yhdessä.Tietty ne lupaa huonoa ilmaa!!!!

Nyt lähden kuitenkin kauppaan ja teen oikein pitkän kävelylenkin jospa alkaisi vähän supistella.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Ahava ja vauveli 40+4

Vierailija
22/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä juuri mitään uutta.

Paino oli laskenu viikossa 700grammaa.

Sf mitta 34 ja vauvan syke 145.

Vauva on jo tiukasti lähtökuopissaan, jospa se itsekin sen tajuaisi ;)

Toivottavasti tuo nyt olisi ollut viimeinen neuvolassa käynti. Antoi ajan ens perjantaille, mutta toivotaan että tulee jo silloin kotiin vauvaa katsomaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös laskettuaika tänään ja miehellä syntymäpäivät. En ollut ajatellut mitään erikoista tälle päivälle, että jos oltaisiinkin sairaalassa. Mutta eipä olla ja aloin leipoa kakkua sekä soitin mummuille ja ukeille sekä parille kavereille, että tervetuloa kakkukahveille.

Niin ja jokaperjantaiset siivoukset olen tässä koittanut touhuta. Esikoinen on mummulassa kylässä. Kummasti aina perjantaina ajattelee, että nyt siivoan oikein hyvin, niin sitten on mukava mieli lähteä sairaalaan. Ja aina tulee uusi perjantai ja uusi siivous...

Neuvolassakin kävin aamulla. Paino oli pudonnut 400g ja muutenkin kaikki kunnossa. Nyt on kertynyt 11 kg painoa. 12 kg taisi tulla esikoiselta. Mullakin uusi neuvola jo maanantaina.

Kävin eilen muuten lukemassa synnytysosiossa juttuja ja siellä joku kirjoitti mielenkiintoisesti vesisynnytyksestä. Itse lilluin ekalla synnytyksellä ammeessa avautumisvaiheessa ja se oli tosi helpottavaa. Nyt kiinnostuin tuosta veteen synnyttämisestäkin.

No mutta täytynee jatkaa syntymäpäivävalmisteluja, voikaa hyvin ja tsemppiä loppusuoralle!

T:Jommeli ja Elmeri rv 40

Vierailija
24/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista kaikille jotka ovat oloonsa jo kyllästyneitä! Toivottavasti pääsette pian vauvan hakuun!

Mulla on ens tiistaina viel aika sinne äitiyspolille, jossa selviää sitten joudunko sektioon (jos on perätilassa edelleen) vai onko vauva kääntynyt oikein päin. Sen puolesta odotan vaan sitä tiistaita, että asiat selviää ja nyt en vielä haluaisi synnytyksen alkavan! Olen kyllä jo ihan kypsä kaikkiin kolotuksiin ja särkyihin.

Eilen katsoin kuvaa mikä musta on otettu viime raskauden lopussa ja siinä se maha oli kyllä paljon isompi kun nyt. Tätä vauvaa on kyllä veikkailtukin pienemmäksi kuin mikä esikoinen oli.

Ihanaa, kun tulee viikonloppu. Tää vois olla jo viimenen viikonloppu ilman vauvaa;).

äiskä-04 rv 37+5

Vierailija
25/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herättiin myös aikaisin, kuuden korvilla. Tiskikoneen käynnistin ja tein marjapuuron, kukkapenkkiin painuin jo kahdeksan aikaan kun mies lähti töihin. Sisälle tulin kymmenen aikaan ja olin ihan naatti, siitä lähtien on ollut ihan vetämätön olo aivan kuin oisin kakkensa antanu, nukuinkin melkein parin tunnin päikkärit...Tällaista väsymystä ei viimeaikoina ole tuntunutkaan.

Ja täällä muuten sataa vettä! Aamulla ei vielä satanu, mutta nyt tulee ihan kunnolla. Sadetta tuo puutarha on jo kaipaillut. Niin ja ne riiviöt on tulleet! Sääsket nimittäin! Kiusasivat minua aamulla tuolla kukkapenkissä.

Ilahdutin itseäni eilen käymällä jäätelöautolla:) Ei tarvitse enään jätskin himossa lähteä ajamaan yli 20km lenkkiä.

Illalla jääkiekkoa ja huomenna Ouluun koiranäyttelyyn jos hyvä ilma, eikä ihmeitä tässä maailmassa tapahdu (tuskinpa).

Toukolla selvästi suuntavaisto hukassa, yrittää edelleen kaivautua kyljestäni läpi. Mieskin sanoi että laita taskulamppu alushousuihin jotta osaa tulla valoa kohti;)

Katuskalle tsemppiä täältäkin!

t. Nasu ja Touko-masu 38+5

Vierailija
26/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nämä päivät kuluvat samaan malliin. Yritän vain kehittää kaikkea tekemistä ja olla miettimättä synnytystä (juu, onpa tosi helppoa). Sympatiat teille, joilla aon jo reilusti yli lasketun ajan. Neuvolassa täti just eilen sanoi, että ne päivät saattavat tuntua aika pitkiltä, kun menee la yli, mutta sitten kun lapsen saa syliin asiasta ei enää niin välitä. Mutta eipä se odottavassa vaiheessa paljon auta!

Juu, ja on tämä myös hassua, kuinka toivoo kipujene yltyvän. Pienistä nipistelyistä ei edes jaksa välittää, tuntuisi vaan enemmän!!! :) Kyllä pää vain pehmenee näin raskausaikana :)

Mahassa on myllätty tänään paljon eli ei juuri voi sanoa, että tämä olisi rauhoittunut. Välillä on kyllä sellainen olo, että tämä menee reippaasti yli. No...päivä kerrallaan.

SUPISTUKSIA erityisesti teille la ajan ohittaneille!!!

auringo + pampero 39+1

Vierailija
27/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan tässä itse kullakin olla tsempattavaa, että pysyy mieliala korkealla... Ihanaa on kuitenkin lukea teidän muiden kuulumisia, joilla vauva vaan psysyttelee tiukasti masussa lasketuista ajoista huolimatta. Koko ajan koitan tsempata itseäni, että onhan tässä aikaa vielä siihen 42+0:aan, mutta kyllä se kummasti vaikuttaa mielialaan, kun la on ylitetty...

Oma vointini on ihan hyvä, päivittäin tulee käveltyä useampia kilometrejä ja luennoillakin olen vielä jaksanut olla. Mutta täytyy kyllä sanoa, että eipä siitä oikein enää osaa iloita: toivoisi vaan, että saisi jo käärön syliin... Eipä taideta juhlia täällä äitienpäivää vielä tänä vuonna :o( Harmillista.

Supistuksia tulee liikkuessa, muttei ne ole mitenkään ihmeellisiä supistuksia: alavatsaaa kiristää ja menkkamaista jomotusta on, mutta siinäpä se. Pyh. Yöllä tulee muutama kivulias supistus (tunnin-parin välein), mutta luulen, että sekin kipu liittyy enemmän siihen, että on virtsarakko täynnä samalla kun supistaa ;o) Eli voi sanoa, ettei mitään merkkejä siitä, että synnytys olisi lähellä!!!!!

Ensi viikolla viimeinen neuvola, ja sitten Yliopistolliseen Keskussairaalaan yliaikaiskontrolliin... Sellaisella suunnitelmalla täällä edetään... Pessimisti ei pety :o)

VOIMIA ERITYISESTI KAIKILLE, JOILLA LASKETTU AIKA YLITETTY!!!! JA MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!

- E ja rv 40+5 -

Vierailija
28/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran piti tulla kommentoimaan kun joku oli tuolla huomannut tuon viestin jossa joku ilmoitteli siskonsa saaneen TAYSissa tytön. Laskettu aika siinä ainakin täsmäsi meppeen ja se myös, että perheeseen syntyi esikoinen. Nyt sitten vaan jäädään odottelemaan mepen kuulumisia :)

ja PAAAAAAALJON jaksuja kaikille toukoisille!!!!

pikku-milli & paco 2vk!

Vierailija
29/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin mukava päivä, kun mieskin pitää vapaapäivää, ei ole tarvinnut yksin täällä kotona pyöriä. Käytiin kirjastossa, ostamassa pari karviaispuskaa sekä marketissa ruokaostoksilla, siellä oli kyllä hirveä ryysis ihan keskellä päivääkin, eikö kukaan käy enää töissä?

Sitten sainkin taas lampsia neuvolaan. Painoa oli tullut 440 g/viikko, sf-mitta oli 34 cm (laskenut sentillä viikossa) ja vauvan sykkeet 160 luokkaa. Ensin sykkeet oli vieläkin korkeammat, kun makasin selälläni, mutta laskivat sitten terkan kehoitettua minua vaihtamaan asentoa kyljelleni. Verenpaineen nousu huolestuttaa minua, yläpainehan on aina neuvolan mittauksissa ollutkin 130-140, kun mulla on kanssa tuo " valkotakkiverenpaine" , mutta alapaine on ollut 70-78. Nyt terkka sai kahdella mittauksella 130/90, kolmannella kerralla 130/82. Mua huolestuttaa nyt, että miksi tuo alapaine oli noin korkea. Virtsassa ei ollut valkuaista eikä turvotustakaan ole, joten ei kai se nyt mitään raskausmyrkytystä voi enteillä? Onko mahdollista, että se johtuu vain loppuraskaudesta? Sain uuden neuvola-ajan ensi keskiviikoksi, jolloin on la. ja mun oma synttäri. Ajattelin että käyn mittauttamassa tuon verenpaineen jo maanantaina työterveyshuollossa, niin mun ei tarvitse niin kauan hermoilla. Terkka sanoi kyllä, ettei ole syytä huoleen, mutta kun silti huolestuttaa!

Mulla on tänään viikot vasta 39+2, mutta malttamattomana odottelen vauvan syntymää minäkin. Edelleen on vain harjoitussupistuksia ja menkkajomotusta, ei mitään muuta. Eilenaamuna lenkillä tuo menkkajomotus oli niin kovaa, että mietin miten pääsen kotiin asti, mutta en sentään hälyttänyt miestä töistä minua hakemaan. Kun pääsin kotiin ja istuin hetken, jomotus hellitti.

Eipä tässä muuta, tosi omanapaista tekstiä, mutta olisi kiva, jos joku tietäisi jotain tuosta verenpaineasiasta. Onko teidän alapaine noussut loppusuoralla?

Mukavaa viikonloppua!

Minttuli79 39+2

Vierailija
30/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kanssa tuo alapaine kohollaan, lisäksi muutaman kerran valkuaista pissassa ja kamala turvotus. Jouduin jo kertaalleen naistenklinikalle seurantaan mutta ei mitään kummia ollut kehittynyt. Nyt on alapaine säännöllisesti 80-95. Tarkkaillaan pari kertaa viikossa neuvolassa, oma olo tuntuu kuitenkin hyvältä. Sekin ilmeisesti kuuluu vaan asiaan!!

Dolosa ja sintti rv 38

Vierailija
31/31 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on jälleen koti siivottu ja puunattu, vaan tässä mä istun eikä supparin supparia, mutta selkä ja koko oikea jalka on tulessa=( Meinasin, että se on ihan sama siivoanko vai en niin kipee tässä kuitenkin on, joten siivottua tuli ja sen puoleen hyvä mieli.

Niin, neuvolassa kävin ja siellä kaik mallillaan. Sf mitta oli jo kolmatta viikkoa sama 35cm, joten viittaakohan se siihen että vauva olis laskenut alaspäin?! Mutta joo, sitten se mun aika Tays:iin aikaistettiin niin että nyt pääsen jo ensi viikon tiistaina=) Se auttaa kummasti taas jaksamaan tämän kivun kanssa. Katsotaan sitten siellä mikä on kohdun tilanne, että olisko yhtään kypsynyt ja yleensä mitä mieltä lääkäri on siitä että käynnistettäis vai jatkanko edelleen kivun ja särkylääkkeiden voimin.

Kylläpäs on uskomattoman paljon jo yliaikaisia ja voin todeta että tiedän tasan tarkkaan miltä se tuntuu. Esikoistani odotellessa kun tosiaan en edes tienyt rv 41+ mikä on supistus, niin oli pinna jo aikast kiree. Mutta silloin sitä ajatteli jo että on yks sen lysti kuinka paljon sattuu synnytys, kunhan se nyt tulee ulos ja pian=) Sitä se kai on, että meitä " valmennetaan" ihan luonnostaan siihen, jotta jaksamme sen " maratoonin" läpi kipuineen.

Mutta edelleen suppari säteitä kaikille ja voimia tuskastuneille!!!

H-R rv 38+4