Väite suomalaisten perunanenästä?
Tuosta poistetusta keskustelusta tuli mieleen, että mistä tämä legenda pottunokista juontuu? En ole kai koskaan muista nähneeni pottunokkaa muilla kuin eräällä poliitikolla.
Suomalaisten nenä on tyypillisesti pieni ja suora tai vähän pysty, joko terävä tai sitten vähän nöpö.
Kommentit (9)
Voihan sulla olla pottunokka, mutta se on suunnilleen yhtä tyypillinen suomalaiselle kuin luonnostaan mustat hiuksetkin.
Mun nenä on ranskanperuna, mutta mä nyt olen muutenkin vähän parempi kuin muut
Riippuu varmaan millaiseksi sen pottunokan mieltää. Minuta niitä on varmaan joka kolmannella suomalaisella.
Sellainen suora tai yleensä pysty, josta sieraimet näkyy. Nenä usein ylhäältä asti leveähkö, tai ainakin se nenänpää.
Siis lyhyt ja leveä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan millaiseksi sen pottunokan mieltää. Minuta niitä on varmaan joka kolmannella suomalaisella.
Sellainen suora tai yleensä pysty, josta sieraimet näkyy. Nenä usein ylhäältä asti leveähkö, tai ainakin se nenänpää.
Siis lyhyt ja leveä.
Arabimiehen nenä on sen sijaan kaunis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lyhyt ja leveä.Arabimiehen nenä on sen sijaan kaunis
Arabinaisen nenästä puhumattakaan.
Äidilläni ja siskollani on pottunokat. Mielestäni ne ovat kauniita, vaikka he itse häpeävät neniään. Ne kuitenkin ovat aika pieniä, mutta suht pitkiä. Muilla sisaruksilla on enemmän isämme nenää, mutta minulla on pikkupottu. :D Eli nenänpäähän tulee pieni nykerö/hyppyri. Nuorena inhosin sitä, koska halusin suoremman nenän, mutta ihmiset kehuivat sitä söpöksi, niin itsekin aloin tykätä siitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lyhyt ja leveä.Arabimiehen nenä on sen sijaan kaunis
Arabinaisen nenästä puhumattakaan.
Itseasiassa on usein kivoja neniä. Vähän pidemmät ja kapeat nenänvarret, suorat tai vähän "hyppyrit.
Poikkeuksena tässä siellä toinen yleinen nenätyyppi, ns koukkunokka.
Mulla on ainakin niin iso nenä että jos käy soutuveneen pohjalle selälleen ni nenää voi käyttää purjeena!
Jaa, mulla on pottunokka