Vaimon tuhlailu :(
Minä olen melko hyvätuloinen mies ja meillä on talous kunnossa, mutta vaimon tuhlailu on alkanut käydä kestämättömäksi. Hän sai veronpalautuksia 2500e ja meni heti ostoksille ja käytti kaikki rahat nahkalaukkuun ja kenkiin ja merkkeihin. Nyt pyytää minua tänään lähtemään Vepsäläiselle, koska tarvitsemme pari uutta tuolia ja valaisimia ennen joulua. Sanoin, että mene yksin, että minulla ei ole nyt aikaa ja hän alkoi huutaa minulle, miten en halua panostaa kotiimme lainkaan rahallisesti. No mitenkä hänen panostus, laittoi veronpalautukset kokonaan itseensä. Suututtaa, kun teen paljon töitä ja teen tarkat laskelmat ja aina joutuu säästöistä antaa rahaa vaimolle milloin mihinkin. Hänkin käy töissä, toki osa-aikaisesti, mutta minä maksan kaikki laskut ja lyhennyksen. Seksikään ei enää innosta hänen kanssaan, kun hän tutkailee ja aiheuttaa stressiä. Vaikka hän on varmaan Suomen parhaimman näköisiä naisia. Töissäkin on alkanut kiinnostaa vaatimattomamman näköinen nainen.
Kommentit (16)
Nyt on viimeisen päälle panostettu provoon. Annan silti 2/5. Sori.
1. Avaa suusi. Asiat eivät muutu telepaattisesti.
2. Käytätte puoli päivää siihen, että teette vuosibudjetin. Ja sitten sovitte, miten budjetin ulkopuoliset kulut esim huonekalut, joita ei osteta läheskään joka vuosi, hoidetaan ja kuinka kalliita ne voivat olla. Näin naiselle muodostuu selvät speksit, missä rajoissa elintasonne on.
Malliesimerkki palstalla usein törmättyyn pinnallisuuteen ja mitä siitä seuraa kun sille perustaa suhteen.
Onko teillä lapsia? Puolisollasi on kallis maku, elämä on valintoja.
Itse en ilkeisi omaa miestäni tuollatavalla käyttää hyväksi ja siksi meillä on omat tilit.
Ostetaan kotiin asiat yhdessä (molemmat laittaa ostettaviin asioihin saman verran rahaa)
Sitten jos rahaa jää tulahttavaksi ostan itselleni jotain tai käyn kampaajalla.
Onhan tässä taustalla se, että teen vaativaa työtä ja siksi on hyvä, että vaimo tekee vain osa-aikatyötä, jotta voi olla enemmän lasten kanssa ja hoitaa lasten harastukset ja kotia. Kun tutustuimme, hän ei tuhlaillut. Vasta viime vuosina on rahan käyttö lähtenyt lapasesta hänellä. Myös kauppalaskut ovat kallistuneet, kun pitää syödä sitä puhdasta ruokaa. Vaimo aina suuttuu, kun otan puheeksi talouden, siksi en mielelläni ala siitä puhumaan. Ei tässä konkurssi ole lähellä, haluaisin kuitenkin kartuttaa omaisuutta enkä laittaa kaikkea kulutukseen.
Ei muuta kuin tarkat budjetit peliin. Tietty raha ruokaan, ja jos ei riitä niin loppukuusta syödään kaurapuuroa. Laitat menot näkyviin taulukkoon, siihen oma osuutesi ja vaimon osuus. Tottahan sähkö- ym. laskujen maksaminen on rahallista panostusta kotiinne!
Hei, toihan on kohtuutonta. Ota asia puheeksi kunnolla sopivassa tilanteessa. Perustele kantasi. Mieti jo valmiiksi ratkaisuehdotus, miten rahat budjetoidaan. Älä pelkää vaimon reaktiota liiaksi. Mulla ja miehellä on yhteiset rahat, ja neuvottelemme yhdessä 20 euroa isommista hankinnoista. Tämä ärsyttää mua, koska haluaisin itse päättää hankinnoistani ilman valtavaa perustelua.
Kartutat omaisuutta vaimosi ja lasten kustannuksella? Puhdas ruoka on liikaa? 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä olen melko hyvätuloinen mies ja meillä on talous kunnossa, mutta vaimon tuhlailu on alkanut käydä kestämättömäksi. Hän sai veronpalautuksia 2500e ja meni heti ostoksille ja käytti kaikki rahat nahkalaukkuun ja kenkiin ja merkkeihin. Nyt pyytää minua tänään lähtemään Vepsäläiselle, koska tarvitsemme pari uutta tuolia ja valaisimia ennen joulua. Sanoin, että mene yksin, että minulla ei ole nyt aikaa ja hän alkoi huutaa minulle, miten en halua panostaa kotiimme lainkaan rahallisesti. No mitenkä hänen panostus, laittoi veronpalautukset kokonaan itseensä. Suututtaa, kun teen paljon töitä ja teen tarkat laskelmat ja aina joutuu säästöistä antaa rahaa vaimolle milloin mihinkin. Hänkin käy töissä, toki osa-aikaisesti, mutta minä maksan kaikki laskut ja lyhennyksen. Seksikään ei enää innosta hänen kanssaan, kun hän tutkailee ja aiheuttaa stressiä. Vaikka hän on varmaan Suomen parhaimman näköisiä naisia. Töissäkin on alkanut kiinnostaa vaatimattomamman näköinen nainen.
Onnea vaimon valinnassa! 😅 On kauniita naisia, ja sitten on kalliita naisia ja nämä kyllä erottaa päältäpäin. Moni mies meneekin sitten lankaan jos on kaunis ja kallis yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Huono. Haukotus.
Miten niin? Raha-asioista on aina hyvää keskustelua. Jos aloitus ei natsaa, niin ota joku vastauksista ja jatka keskustelua siitä. Kyllä näistä voi hyvinkin saada pitkän keskustelun aikaiseksi.
Puhdas ruoka on hyvä sijoitus, varsinkin kun on lapsia talossa niin siitä murehdit aivan suotta. Sehän on jopa rikkaiden etuoikeus. On paljon suolistosairaita joilla suolisto ei enää kestä yhtään prosessoitua einestä. Asiaa on hankala korjata enää tuossavaiheesa.
Mutta tuo sisustukseen ja merkkilaukkuihin rahansa laittaminen on typeryyttä. Vaikuttaa siltä ettei vaimosi osaa iloita aidoista kestävistä asioista vaan hakee onnellisuutta ostelusta ja hetken muoti-ilmiöistä. Kai teillä rikkailla on vara terapiaan? Vaimosi olisi selvästi sellaisen tarpeessa.
Joululahjavinkki!
Tuo ruokapuolen panikointi on turhaa. Olisit vain tyytyväinen, ettei vaimosi syötä mitä tahansa kuraa lapsillenne. Keskity itse ongelmaan, älä vedä siihen ylilyöntejä mukaan. Ongelma: vaimosi tuhlaaminen itseensä.
Tottakai on tärkeää saada joskus palkita itsensä. Sitä se vaimosikin varmasti tekee, lasten hoitaminen kun käy työstä. Mutta on eri asia tuhlata koko tili kuin pieni osa tilistä itseensä. Keskustele, keskustele ja keskustele. Muista, että olette tiimi, ette viholliset.
Koska AP mainitsi, että vaimo ei tuhlannut alunperin, niin tämä tuntuu nyt liittyvän jotenkin heikentyneeseen itsetuntoon.
AP, oletko huomioinut vaimoasi tarpeeksi näiden vuosien aikana? Onko hänellä harrastuksia, sellaisia, joissa hän on vain itseään varten?
Tää on nyt varmaan semmoinen First World Problem...