Miehen exä tulee yllättäen käymään lapsiviikolla
Miten suhtautua tähän? Miehen tehtävähän se on rajata, vai kuinka? Exä ollut hankala siitä saakka, kun alettiin olla yhdessä, vaikka olivat eronneet yli vuosi ennen tapaamistamme. Miehelle on kiukkuinen edelleen ja minua kohtelee kuin näkymätöntä.
Tuokaan ei haittaa sinänsä, mutta nuo yllätyskäynnit kylläkin.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Meillä nyxän exä tuo miehen exän nyxän meille ja minä vien exän nyxän miehen exän nyxän exälle.
Muistathan, että ei sulla ole mitään velvollisuutta nyxän exän exää kohtaan.
Jos exän nyxä yrittää pakottaa, tee lasu ja soita 112.
Siitäpähän oppii👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee niin päin, että miehen nyxä tuo lasta isäviikolla takaisin äidille, kun "isällä on menoja". Sitten isä soittaa illalla, että miksi lapsi on äidillä, hän ei tiedä asiasta mitään.
Minä olen vienyt tavattoman monta kertaa miehen lapsen kotiin, kun mies on vaan ottanut töitä kysymättä mitään minulta. Jos minulta ei kysytä voinko olla lapsen kanssa en kysy minäkään voinko palauttaa lapsen äidilleen.
Älä kiusaa sitä joka ei ole syyllinen vaan teet heitteille pano innoituksen isästä.
Ja ketä tästä kärsisi eniten? Jos tämä malli ei sovi äidille ilmoittakoon itse isästä. Minä en heidän lapsistaan ala tekemään pelinappulaa kuka aikuinen saa tehdä mitäkin.
Sehän on sellainen pelinappula jo. Sinä voit lopettaa sen ja olla aikuisempi kuin muut.
Osaitan aikuisuuteni tekemällä lastensuojeluilmoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on niin tärkeä asia, ettei sitä voi hoitaa soittamalla/viesteillä?
Ei se muuta ole kuin kyttäämistä miten eletään. Mulla on sellanen tilanne, että nykyisen tyttöystäväni exä pyörii lapsiviikollaan exänsä lähipuistoissa ja lenkkipoluilla kyttäämässä. Me ei asuta yhdessä ja käyn muutenkin vaan pari kertaa viikossa tyttöystävän luona, kun lapset on sielllä.. Mutta kun ovat viikon isällään, niin vietetään se aika yhdessä kahden. Tämä on se asia mikä sitä ex miestä hiertää. Sitä vtuttaa se, että en ns vietä aikaa siellä kämpässä ku lapset on. Se haluisi, että ne olis jarruna ettei me vaan voida olla kahden.
Ja se on kerran parkkipaikalla siitä tilittänyt. Tulin just samaan aikaan kun oli hakemassa lapsiaan.. Ai heti herra saapui kellontarkasti, no nythän teillä on koko viikko taas aikaa ilman häriöitä. Sanoin sille, että joo mähän en seurustele sun lasten kanssa, vaikka ihan mukavia ovatkin.
Juurikin näin on täällä. Miehen entinen vaimo kunnostautuu olemaan vaikea joka kerralla, kun olemme käyneet matkoilla, pitäneet juhlia tai vaan sattuu ohimennen näkemään meidät samassa paikassa. Silloin alkaa tulla yllätyskäyntejä, haukkumaviestejä ja vastaavaa. Olemme miehen kanssa puhuneet, olisiko paras olla reagoimatta mitenkään. Ainakin jätämme provosoitumatta.
Tee lasu ja piilota katkarapu sen taskuun.
Siitä oppii, että sulle ei pottuilla!
Miten yksikään tervejärkinen nainen jää suhteeseen miehen kanssa, jos tämä ei huolehdi omista lapsistaan omalta osaltaan? Myös exien mielenterveysvaivat askarruttaisi minua; nuo liitot kun ovat kahden kauppa edelleen.
Lisäksi ovelle yllättäen ilmaantuva hankala entinen puoliso on varottava esimerkki. Ainakin minusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma?
Eiks niin, että tiesit mitä teit kun aloit uusperhetouhun?
Pelkäätkö että edellinen vaimo puree sua nilkkaan vai ootko vaan mustasukkainen?
Ootko vähän tyhmä? Jokaisella on oikeus kotirauhaan, päättää kuka sinne kotiin tulee, koska tulee. En minäkään halua kotiini ihmisiä, jotka käyvät jotain valtataisetlua ja kohelevat minua epäkunnioittavasti. Tietenkään. Tuskin sinäkään? Eikä ex ole mikään perheenjäsen. UUsperhetouhu ei tarkoita sitä että koti on hollitupa kenen tahansa mennä ja kiusata. Kunnioitus. Sehän tuossa näkyy puuttuvan. Eikä taida olla ainoa ex joka tuota harrastaa. Jos ex haluaa yhteyttä niin siitä kunnioituksesta se alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se muuta ole kuin kyttäämistä miten eletään. Mulla on sellanen tilanne, että nykyisen tyttöystäväni exä pyörii lapsiviikollaan exänsä lähipuistoissa ja lenkkipoluilla kyttäämässä. Me ei asuta yhdessä ja käyn muutenkin vaan pari kertaa viikossa tyttöystävän luona, kun lapset on sielllä.. Mutta kun ovat viikon isällään, niin vietetään se aika yhdessä kahden. Tämä on se asia mikä sitä ex miestä hiertää. Sitä vtuttaa se, että en ns vietä aikaa siellä kämpässä ku lapset on. Se haluisi, että ne olis jarruna ettei me vaan voida olla kahden.
Ja se on kerran parkkipaikalla siitä tilittänyt. Tulin just samaan aikaan kun oli hakemassa lapsiaan.. Ai heti herra saapui kellontarkasti, no nythän teillä on koko viikko taas aikaa ilman häriöitä. Sanoin sille, että joo mähän en seurustele sun lasten kanssa, vaikka ihan mukavia ovatkin.
Juurikin näin on täällä. Miehen entinen vaimo kunnostautuu olemaan vaikea joka kerralla, kun olemme käyneet matkoilla, pitäneet juhlia tai vaan sattuu ohimennen näkemään meidät samassa paikassa. Silloin alkaa tulla yllätyskäyntejä, haukkumaviestejä ja vastaavaa. Olemme miehen kanssa puhuneet, olisiko paras olla reagoimatta mitenkään. Ainakin jätämme provosoitumatta.
Nössö mies. Antaa exän hyppiä edelleen silmille.
Mutta miksi viette sen lapsen äidilleen eikä isälle?Isähän tuossa on vastuunsa jättänyt kantamatta, ei äiti.[/quote]
En minä ainakaan voi lasta isälle töihin viedä, kun työ saattaa useita satoja kilometrejä kotoaan.[/quote]
No lapsi on varmaankin päivähoidossa isän työpäivän ajan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi viette sen lapsen äidilleen eikä isälle?Isähän tuossa on vastuunsa jättänyt kantamatta, ei äiti.
En minä ainakaan voi lasta isälle töihin viedä, kun työ saattaa useita satoja kilometrejä kotoaan.
No lapsi on varmaankin päivähoidossa isän työpäivän ajan?
No kaikki lapset eivät ole päiväkoti-ikäisiä, eikä kaikki vanhemmat tee töitä 8-16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee niin päin, että miehen nyxä tuo lasta isäviikolla takaisin äidille, kun "isällä on menoja". Sitten isä soittaa illalla, että miksi lapsi on äidillä, hän ei tiedä asiasta mitään.
Minä olen vienyt tavattoman monta kertaa miehen lapsen kotiin, kun mies on vaan ottanut töitä kysymättä mitään minulta. Jos minulta ei kysytä voinko olla lapsen kanssa en kysy minäkään voinko palauttaa lapsen äidilleen.
Älä kiusaa sitä joka ei ole syyllinen vaan teet heitteille pano innoituksen isästä.
Ja ketä tästä kärsisi eniten? Jos tämä malli ei sovi äidille ilmoittakoon itse isästä. Minä en heidän lapsistaan ala tekemään pelinappulaa kuka aikuinen saa tehdä mitäkin.
Sehän on sellainen pelinappula jo. Sinä voit lopettaa sen ja olla aikuisempi kuin muut.
Osaitan aikuisuuteni tekemällä lastensuojeluilmoituksia?
Älä sitten. Jatka vaan sitä lapsen nappulana heittelyä minne sattuu ilman että kukaan puuttuu tilanteeseen jos se sinusta on parempi ratkaisu hänen kannaltaan.
Jos olisin ap sinä, sanoisin vain etten ole tervetullut meille. Jos haluat luoda jotain kyläilysuhteita niin ensin pitää olla ihmissuhteiden kunnossa. Teillä on oma perhe ja koti, minne ei ole kutsumatta asiaa.
Huolestuttaisi enemmän, millainen tulee lapsesta, joka kasvanut riitaperheessä ja rauhaa ei ole uudessa kodissakaan, kun vanhemmat ottavat edelleen yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.. JOS näin olisi oikeasti tapahtunut, niin eiköhän se kuitenkin olisi jäänyt siihen yhteen kertaan vai miten tyhmiä te kaikki oikein olette.
Jos vaihtoehtona on se, että lapset tulevat takaisin kotiin kesken kaiken, tai jäävät ilman hoivaa tai saavat paskan äitipuolen kohtelua, niin kyllä mä otan omat lapseni vastaan vaikka joku oma menoni peruuntuisi.
En ole siis tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta oman osani vaikeasta exästä saaneena olen noin myös toiminut. Pari kertaa olen hakenut lapseni pois isältään viikonlopun aikana koska lapset ovat soittaneet ja pyytäneet niin tekemään. Ex ei juo tms. mutta ei myöskään ole suonut turvallista ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaisi enemmän, millainen tulee lapsesta, joka kasvanut riitaperheessä ja rauhaa ei ole uudessa kodissakaan, kun vanhemmat ottavat edelleen yhteen.
Mä en päästäisi tuota äitiä meille ovesta sisään. Jos hänellä olisi jotain keskusteltavaa lastenhoidosta, hän voi tehdä sen vaikka parkkipaikalla tai sähköpostilla. Suosittelisin jälkimmäistä.
Ja juurikin siitä syystä että haluaisin itse että lapsilla olisi turvallinen paikka olla ja elää, ja räyhäävät jo eronneet vanhemmat ei sitä turvallisuudentunnetta luo.
Vierailija kirjoitti:
Miten yksikään tervejärkinen nainen jää suhteeseen miehen kanssa, jos tämä ei huolehdi omista lapsistaan omalta osaltaan? Myös exien mielenterveysvaivat askarruttaisi minua; nuo liitot kun ovat kahden kauppa edelleen.
Lisäksi ovelle yllättäen ilmaantuva hankala entinen puoliso on varottava esimerkki. Ainakin minusta.
Meille kaikkille ei ole sitä tervettäjärkeä suotu vaan se rakkaus siihen ihmiseen tekee meistä sokeita.
Se mies, jonka kanssa jaan arkeni ilman lasta on ihan eri mies kuin se joka tulee esille lapsen ollessa läsnä. Puheliaasta ulospäin suuntautuneesta hyväntuulisesta miehestä tulee hiljainen, vetäytyvä ja kireä jne. Myös lapsi on ihan eri ihminen kuin on minun kanssa kahdestaan. Tässä on se syy miksi palautan lapsen äidilleen. Lapsen läsnäolo ei ole hyväksi isälle, eikä ole isän läsnäolo lapselleenkaan. Lapsi näkee isässään vanhempien riidat, jne...
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä sopassa on sitten vielä isä- ja äitipuolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma?
Eiks niin, että tiesit mitä teit kun aloit uusperhetouhun?
Pelkäätkö että edellinen vaimo puree sua nilkkaan vai ootko vaan mustasukkainen?Taidat itse olla kyseinen ex vaimo? Ei ole normaalia kutsumatta ilmaantua ex miehen ja tämän uuden kumppanin kämpille.
En ole.
Olen vaan kyllästymiseen asti kuunnellut tämäntyyppistä ininää.
On se kumma miten moni tuntuu menneen naimisiin hullun kanssa. Eikö yhtään epäilytä naida niin tyhmää ihmistä, joka on ollut naimisissa hullun kanssa? Tuo valinta kun ei kerro hyvää ihmisen arvostelukyvystä. On myös mahdollista, että tämä "hulluus" on kehittynyt onnettomassa avioliitossa.Ap unohti mainita, että exä on narsisti.
Niin ne aina ovat.🙄
Tuskin itsekään haluaisit, että ihminen joka kohtelee sinua epäkunnioittavasti ilmaantuu vähän väliä kutsumatta kotiisi. Moni ihan normaali ihminen muuttuu eron myötä hankalaksi ja katkeraksi. Omaa huonoa käytöstä ei voi loputtomasti laittaa exän piikkiin, aikuinen on itse vastuussa käytöksestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nössö mies. Antaa exän hyppiä edelleen silmille.
Joo, olisihan se parempi että mies pistää oikein kunnolla hanttiin exälleen ja siitä jatkuvasta sodasta kärsii sitten ne lapset...
Mä olen oikeinkin onnellinen omasta "nössömiehestäni" joka antaa exänsä keuhkota eikä juurikaan reagoi mihinkään mitä exä nyt keksiikään häntä/meitä aikuisia kiusata. Se miehen niskaan satava kakkendaali kun päätyisi niiden lasten kannettavaksi muuten. -ohis
(Haastavan exän kanssa toimiminen on melkoista psykologista sodankäyntiä ja parhaiten selviää kun ei koskaan näytä että sillä exän sekoilulla on minkäänlaista vaikutusta omaan toimintaan tai fiilikseen, niin hyvässä kuin pahassa. Sen exän pitää olla todella sekopäinen yksilö jos se jaksaa vuosia haastaa riitaa/sekoilla ilman että koskaan saa siihen mitään vastakaikua.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille kaikkille ei ole sitä tervettäjärkeä suotu vaan se rakkaus siihen ihmiseen tekee meistä sokeita.
Se mies, jonka kanssa jaan arkeni ilman lasta on ihan eri mies kuin se joka tulee esille lapsen ollessa läsnä. Puheliaasta ulospäin suuntautuneesta hyväntuulisesta miehestä tulee hiljainen, vetäytyvä ja kireä jne. Myös lapsi on ihan eri ihminen kuin on minun kanssa kahdestaan. Tässä on se syy miksi palautan lapsen äidilleen. Lapsen läsnäolo ei ole hyväksi isälle, eikä ole isän läsnäolo lapselleenkaan. Lapsi näkee isässään vanhempien riidat, jne...
Ja arvatenkin syy on pohjimmiltaan hullun eksän? Siksi mies ei ole oikeasti vastuussa isyydestään..
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyxä!
Suututtaa isät, jotka eivät hoida omia lapsiaan, vaan jättävät heidät äitipuolen vastuulle.