Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua että ulosottoni paljastuu perinnönjaossa..

Vierailija
14.12.2018 |

Toinen vanhemmistani kuoli tänä vuonna .
Perunkirjoitukset olivat vähän aikaa sitten ja siihen liittyvät paperit lähetetty verottajalle.
Päätöksessä menee puolivuotta tai vuosi.
Minulla on kuitenkin nuoruuden tyhmyyden takia ulosotossa 16tuhatta uo-velkaa.
Olen sitä lyhentänyt palkasta joka kuukausi ja veronpalautukset lyhentäneet velkaa.

En ole ikinä kertonut uo-veloistani muille sisaruksille enkä elossa olevalle toiselle vanhemmalleni.
Nyt velkani uhkaa paljastua,kun luin että kun verottajanpäätös perunkirjoituksesta tulee
Minun osuuteeni langetetaan maksukielto ja ulosotto saa tietää perinnöstä ja myös kaikki osakkaat.

Pelottaa että kaikki muut osakkaat järkyttyivät veloistani ja
Tulee vaan ongelmia.

Tyhmänä en osannut kieltäyä perinnöstä ajoissa.

Minun tulisi keksiä jokin keino miten saisin tuon 16tuhannen euron velan kuitattua ennen perinnön saamista.

Takuusäätiölle on pitkät jonot.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuitenkin ole parempi että tulevaisuudessa olet velaton ja nuoruuden hairahdukset kuitattu.

Vierailija
22/27 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni perinnöstä ulosmittasivat joitakin sakkoja välittömästi, kun raha oli tullut tilille. Niin pitikin mennä. Sitä ei kukaan muu edes tiedä, kun tämä tapahtuu vasta rahojen tultua perillisen tilille. 

Älä höpise. Pankkitililtä ei kyllä ulosotto vie yhtään mitään. Se raha ulosmitataan ennenkuin mikään on siirtynyt tilille. 

Ap, kysy ulosottomieheltä, älä tältä palstalta. Tuokin kommentti osoittaa, ettei täällä ole mitään todellista tietoa. KYLLÄ, ulosotto vie rahaa myös pankkitililtä. Minä muutin toiselle paikkakunnalle eikä uo saanut ajoissa tietoa maksuvapaan kuukauden sopimuksesta, joten kun en itse maksanut palkastani normaalia lyhennystä, se otettiin pankkitililtäni minulta kysymättä ja minulle ilmoittamatta (kuitti olisi tullut aikanaan postissa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KäKi kirjoitti:

Siis käsittäkseni perinnöstä luopumalla ei voi välttää ulosottovelkojen perintää tai rikoksista määrättyjen vahingonkorvausten maksua. Tämä on ihan oikein. Varmistan vielä,mitä laki sanoo asiasta, ja jos velat voi muka välttää, lakia pitää muuttaa niin, ettei perinöstä luopumalla voi niitä välttää.

Jaana Tommiska

Kun äitini kuoli, luovuin omasta osuudestani jonka jälkeen perintö meni suoraan lapselleni. On täysin laillista. Sen jälkeen en enää olisi voinut hakeutua velkajärjestelyyn, mutta en ole sinne hakeutumassa muutenkaan.

Lisään vielä, että paperit tehtiin jo siinä vaiheessa, kun äitini sai diagnoosin eli paljon ennen kuin perinnönjako tuli ajankohtaiseksi.

Vierailija
24/27 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä on kuolinpesän hoitajana?

Minä valitettavasti en ole kuolinpesän hoitaja.

Vaan elossa oleva vanhempani.

AP

Vierailija
25/27 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myöhäistä. Ulosotto näkyy halusit tai et.

Vierailija
26/27 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos tieto on tullut sinulle se on tullut se on tullut kuolinpesän hoitajallekin. Vanhempasi saattaa miettiä miten ottaa asian esille kanssasi. Reilua, että lapsi lisää vanhemman huolta juuri kun toinen tarvitsee tukea puolisonsa menetykseen?

Vierailija
27/27 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos tieto on tullut sinulle se on tullut se on tullut kuolinpesän hoitajallekin. Vanhempasi saattaa miettiä miten ottaa asian esille kanssasi. Reilua, että lapsi lisää vanhemman huolta juuri kun toinen tarvitsee tukea puolisonsa menetykseen?

Toisen vanhemman kuolema tuli yllätyksenä.

Olin ajatellut ,että ehdin velat maksaa kaikessa rauhassa pois kertomatta kellekään.

Minusta itsestäni tuntuu pahalta kertoa omista veloista toisille. Koska en tiedä miten asian olisi voinut ottaa esille.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi