Kiitos vaan, aktiivimalli!
Työttömyyskassa on alentanut maksettavaa korvaustani, koska en ole ollut aktiivinen eli aktiivimallin leikkuri iski. Ei siinä muuta, mutta kun olen työkyvytön ja sairauslomalla (ja todistus tietysti toimitettu kassaan). Kela on maksanut jo maksimimäärän sairauspäivärahaa ja hylkäsi heti ensimmäisen kuntoutustukihakemuksen. Roikun siis työkkärin listoilla, koska pakko on jostain saada rahaa. Että kiitos vaan muistamisesta näin joulun aikaan! ♥️
(Aion todellakin laittaa uuden kuntoutustukihakemuksen vireille lähiaikoina kunhan saan uuden lausunnon lääkäriltä.)
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olet Orpon, Sipilän ja Lindströmin silmissä ihmisroskaa, josta ei ole hyötyä. Olet syypää omaan tilanteeseesi ja sinulta tullaan leikkaamaan vielä lisää. Hyvää joulua, sanoo sos.ministeri Pirkko Mattila!
Eihän Mattila sano mitään, hän on savusaunassa eikä puhu näistä asioista julkisesti!
Onko kukaan laskenut miten paljon rahaa palaa niiden virkamiesten palkkoihin ja oheiskuluihin, jotka pyörittää tätä aktiivimallia? Esimerkiksi yrityksellä yksi vienti kirjanpitoon maksaa useita euroja.
Aktiivimallissa varmasti joka ikinen tapahtuma maksaa yli 10 euroa kun otetaan kaikki kulut huomioon. Siinä palaa varmasti miljoonia, mutta koska miljoonat hyödyttää Pipilän lähipiiriä, niin eihän siitä puhuta.
työttömille pitäisi olla kovemmat rangaistukset
johan alkaisi työttömyysluvut pienenemään...
Ostan Kanttarellejä tai Suppiksia 5e / kilo. Vähän marjoillekin olisi kysyntää.
Eikun tienaamaan!
ʒinkkumieʒ
On Joulun aika, tekee köyhästä selvää, aktiivimallin taika ..
trallaa llala llala ...
llalati lallal llaaaaa aaa...
ʒinkkumieʒ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olet Orpon, Sipilän ja Lindströmin silmissä ihmisroskaa, josta ei ole hyötyä. Olet syypää omaan tilanteeseesi ja sinulta tullaan leikkaamaan vielä lisää. Hyvää joulua, sanoo sos.ministeri Pirkko Mattila!
Eihän Mattila sano mitään, hän on savusaunassa eikä puhu näistä asioista julkisesti!
Kyllähän se eilen jotain v*ttuili samalla kun toivotti hyvää joulua.
Jos sinulla on sairauspäivärahat maksettu maksimiin niin miksi ihmeessä et ole hakenut työkyvyttömyyseläkettä?
Mää pääsin opiskelemaa, yritinjo ennen aktiivimallia, mutta jonoon jäätii, sitte laajensin toiveita niin napsahti paikka. Täytän aktiivimallin tällä hetkellä.
Ilmiannettu. Aloitus syrkii ulkom-aalaistaus-taisia jotka jätettiin tän mallin ulkopuolelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ironiaa. Eilen ilmestyi heittämään ylimielistä puppujargoniaan "kipeistä leikkauksista" ja sitten paskaiset hyvät joulut. Kiitti Pike, samat sulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on sairauspäivärahat maksettu maksimiin niin miksi ihmeessä et ole hakenut työkyvyttömyyseläkettä?
No ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse tuosta noin vaan! Kuntoutustuki on sama kuin määräaikainen työkyvyttömyyseläke ja sillehän ap oli hakenut ja saanut hylkäävän päätöksen. Näitä hylkyjä tulee vaikka kuinka olisi lääkärintodistukset. Itse olen onnekkaasti ollut jo yli 2v kuntoutustuella ja odottelen uutta päätöstä. Sairaslomalla olen leikkauksen jäljiltä ja uuteen leikkaukseen jälleen menossa. Jos nyt ei myönnetä ja joutuisin työkkärin rahoille niin leikkuri iskisi automaattisesti koska en pysty mitään työtä tekemään tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
On Joulun aika, tekee köyhästä selvää, aktiivimallin taika ..
trallaa llala llala ...
llalati lallal llaaaaa aaa...
ʒinkkumieʒ
V#$##tun pelle.
jalkapuu kirjoitti:
työttömille pitäisi olla kovemmat rangaistukset
johan alkaisi työttömyysluvut pienenemään...
Kannattaa ihan oikeasti harkita noita sammakoita, sinulle voi käydä ihan oikeasti huonosti, saatat vaikka liukastua ja kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ironiaa. Eilen ilmestyi heittämään ylimielistä puppujargoniaan "kipeistä leikkauksista" ja sitten paskaiset hyvät joulut. Kiitti Pike, samat sulle.
On se niin vi"tun hienoa, että veronmaksajien rahoilla loisiva huo"ra muistuttaa "kipeistä päätöksistä". No löylyyn vaan tekopyhä pa"ska ja pas"kaa Joulua.
Muistatko sinä saa"tanan kotka, kuka on sun työnantaja.
Tässä maassa ei ole kuin yksi poliitikko, jolla on selkäranka ja se on Halla-aho. Hän on rationaalinen ja rehellinen mies.
Epäreilua. Olen todella pahoillani.
Soita TE-palveluiden uraohjaukseen ma-to klo 12-14, niin voit jutella psykologin kanssa.
Olin pitkään syövän vuoksi sairauslomalla eikä minua huolittu TE-toimiston kiinnostavalle kurssille, koska olin ollut "liian vähän aikaa työtön". Työvoimaneuvoja ei osannut auttaa minua, joten liiton mukaan seuraavasta tuestani leikataan 4,65 prosenttia.
Olin pienituloisena paniikissa.
Soitin TE-toimiston sivulla huomaamaani uraohjaukseen ja palvelu vastaa vaadittavaa viittä tuntia. Ensimmäisellä kerralla minä soitin psykologille ja seuraavilla kerroilla psykologi soitti minulle.
Sain pitää tuloni, joilla en pärjää mm. lääkemenojeni vuoksi. Lähes viiden prosentin menetys olisi ollut vielä vaikeampaa.
Seuraan mielenkiinnolla milloin kamelilta katkeaa selkä
uppista ja Pas"kaa joulua hallitukselle :D
Sähkön hinta nousee 7,5%. Kiva