Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmalliset kuivat luonnonkiharat hiukset

Vierailija
13.12.2018 |

Minulla on ongelma hiusteni kanssa. Ne on ihan luonnontilassa, ei värjäyksiä tai muitakaan käsittelyjä. Pituutta on jonnekin lapaluiden kohdalle. Vuosien aikana ne on ruvennut kihartumaan. Kihartuu alta ja takaa. Päälihius on hyvin kuivaa ja pörröä. Muuten hiukset on pehmeää ja sähköistyvää. Pesun jälkeen hiukset on yksi takkupallo. Harjaan ne märkänä, joka harjauskerralla lähtee jonkun verran hiuksia. Pesen noin joka toinen päivä marketti shampoilla ja hoitoaineella. Enkä tiedä enää mikä ihme auttaisi hiuksiin, jotta harja jotenkin luistaisi niissä. Paitsi reilu lyhennys. Onko ideoita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silottava hoitoaine. Frizzy-hair-merkinnällä. Arganöljy toimii minulla hyvin. Ja suorittavat hoitoaineet. Kihara on melkein aina kuivan näköinen.

Harvemmat pesukerrat auttavat minulla hiuksiin, mutta päänahka kärsii.

Erittäin hoitavat tuotteet ei auta, vaan NS.karvaisen hiuksen aineet.

Vierailija
2/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaan kun hoitoaine on päässä. Jälkeenpäin harjaus jotenkin rikkoo hiusta. Tai pörtöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikalailla samanlainen tukka, omalla värillä. Ainoa ero vaan, että tukka ei takkuunnu onneksi helposti, tukka on enemmänkin laineilla.

Olen lätrännyt hoitoaineella aika paljon, ja nyt tänä talvena olen jättänyt hoitsikan kokonaan pois! Laitan ennen hiusten pesua hiusten LATVOIHIN kookosöljyä, pesen hiusten juuret shampoolla, ja sitten annan ilmakuivaa. Kun hiukset ovat vielä kosteat, mutta ei valu vettä, laitan hieman kookosöljyä käsiini, ja levitän latvoihin ja hieman myös pääli hiusten päälle, koska tuppaavat pörröytymään. Minulla tämä konsti on ollut ainakin tähän asti kivoin, mutta öljyn kanssa kannattaa varoa, ettei laita liikaa.

Vierailija
4/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku edullinen marketti hoitoaine todettu hyväksi? Itselläni xz hoitoaineista ei suurempaa hyötyä ole. Jää siis aivan takku palloksi. Ap

Vierailija
5/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kuivat ja karheat luonnonkiharat hiukset. Eikä muuten auta leikkaus, menevät vain enemmän kiharalle, nousevat vielä silloin vähän ylöspäin.

Itse läträän hiusöljyä, paljon. Tulee vähän siistimmät kiharat ja ei niin kuivat.

Vierailija
6/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljyä en ole koskaan koittanut. Jättääkö se hiukset rasvaisen tuntuiseksi? Tuoksuuko se kuinka voimakkaalle? Hiuksiin jätettäviä aineita vierastan, aina kun ostan jonkun, niin tuoksu on niin voimakas, että mulla jää käyttämättä. Ap

Vierailija
7/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei se haittaa, että hiukset kihartuu. Hiukset vaan on niin kuivat ja helposti takkuuntuvat, ettei sormetkaan kulje hiuksissa. Ja hiuksia ei voi pitää koskaan auki. Pelottaa mitä hiuksille tapahtuu kun pakkaset kunnolla tulee. Ap

Vierailija
8/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä harjaa hiuksia märkinä, vaurioittaa pahasti.

Vierailija
9/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun hiukset ovat selvästi huokoiset ja kuivat.

Vältä käyttämästä shampoota jossa on vahvaa sulfaattia ja hajusteita, ne vain kuivattavat päänahkaa ja hiusta.

Käytä esim. Erisanin hoitavaa shampoota ja hoitoainetta. Levitä ennen pesua hoitoaine hiuksiin, anna vaikuttaa. Pese sitten vain päänahka. Huuhtele hiukset pää alaspain. Koita myös vähentää pesukertoja.

Tee hiuksiin hoitoja kosteuttavilla aineilla ja öljyllä. Kookosöljy on okei. Eli levitä yöksi tuota kosteuttavaa hoitoainetta hiuksiin, lisää päälle hieman kookosöljyä, anna vaikuttaa yön yli. Pese hellävaraisesti aamulla.

Hiukset katkeilevat varsinkin kosteina. Älä siis revi ja riuhdo kosteita hiuksiasi koskaan. Pesun jälkeen selvitä hiukset ensin käsin hyvin varovasti, sitten kampaa vain kerran selvityskammalla ja anna kuivua luonnostaan.

Älä hankaa pyyhkeiläl, älä pilaa hiustenkuivaajalla, yms.

Jos hiukset ovat kuivuttaan säkkärät, hiero sormiin hieman Erisanin Täyteläinen Kosteusvoidetta ja levitä sitä hiuksiin.

Kiinnitä myös huomio ruokavalioosi, eli saavatko hiukset sisäkautta tarpeeksi hyviä aineita?

Vierailija
10/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksiin aina suihkussa hoitoainetta, pesu harvemmin (kerta viikkoon).

t. uimari jolla kiharat ja 1-2 allasta päivässä.

Se auttaa myös että lakkaa välittämästä, em. syistä.

Vierailija
11/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tangle teezer varrellinen harja ja sillä märkänä harjaan tosiaan. Jos kuivuu ennen harjausta, hiukset menee vielä vähän enemmän 'kärähtäneen' näköiseksi, kun ne sitten kuivana harjaa.

Täytyy tutustua kookosöljyyn ja erisanin tuotteisiin.

Mitään lämpökäsittelyjä hiuksiin en tee. Ruokavaliona on normaali sekaruoka. Olen kyllä ajatellut, että jotain pitäisi ottaa varmaan purkista. Iho kuivuu myös, etenkin kädet ja kantapäät.

Vierailija
12/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta CO-washing 🙂

Vierailija
13/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaa hiukset perusteellisesti ennen pesua. Näin on paljon helpompi harjata märkinä pesun jälkeen.

Vierailija
14/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä harjaa hiuksia märkinä, vaurioittaa pahasti.

Miten harjaat kiharat hiukset kuivina? Ei ole minulla onnistunut. Hoitoaine päässä menee harja tai harva kampa parhaiten läpi.

Öljyt toimii parhaiten. Kookosöljy tukkii ihohiokosis, sitä ei saa käyttää jatkuvasti. Myös haju on voimakas. Hajuttomat kookosöljyt taas on puhdistettuja eli prosessoituja. Kookosöljyssä on vahva luontainen haju. Hiuksiin jätettävät hoitoaineet ei imeydy minulla.

Kokeile marketin arganöljytuotteita. Itse ostan halvan shampoon ja hoitoaineet tippa arganöljyä. Ulkomailta saa tosi hyviä öljysuihkeita. Suomesta en ole löytänyt. Mitä karvaisempi hius, niin sen parempi öljy on niille.

Marketeissa on muitakin öljyjä. Moni tykkää tyrniöljystä, en muista kenen se on.

Vierailija
15/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että hiuksesi on kuivat. Ja varmaan olet jo yrittänyt käyttää kuivien hiusten hoitoaineita hyötymättä.

Hiuksesi on niin sanotusti karvainen laatu. Kaikki hoitoaineet eivät imeydy. Kevyet öljyt pitäisi olla parhaita.

Vierailija
16/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tangle teezer varrellinen harja ja sillä märkänä harjaan tosiaan. Jos kuivuu ennen harjausta, hiukset menee vielä vähän enemmän 'kärähtäneen' näköiseksi, kun ne sitten kuivana harjaa.

Täytyy tutustua kookosöljyyn ja erisanin tuotteisiin.

Mitään lämpökäsittelyjä hiuksiin en tee. Ruokavaliona on normaali sekaruoka. Olen kyllä ajatellut, että jotain pitäisi ottaa varmaan purkista. Iho kuivuu myös, etenkin kädet ja kantapäät.

Älä harjaa hiuksia. Kampaa ne selvityskammalla kosteana vain kerran. Sitten pidät hiuksia yöllä ja mahd. kotona löysällä nutturalla.

Vierailija
17/17 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kiiltosuihkeita, jotka on kuin meikkiä hiuksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan