Olet kaupungilla ja on lounasaika
Minkälainen on tyypillinen lounaasi ja missä sen nautit?
Kommentit (23)
Suuntaan kiinalaiseen ravintolaan.
M 44
Koiranpaskaa poimin puistosta. Siinä puistonpenkillä tykkään lounaani mussuttaa 😊
Se vähän riippuu miksi ja koska olen siellä kaupungilla. Harvoin vietän siellä niin kauaa ettenkö jaksaisi ruokaa kotiin asti oottaa, mutta jos nyt sellainen päivä sattuisi ettei sitä vaihtoehtoa ole... Katselisin varmaan jonkin hiljaisen kahvilan ja menisin sinne perimmäiseen pöytään nakertamaan ruokaisan kerrosleivän ja kupin kahvia. En jotenkin tunne oloani miellyttäväksi yksin ravintolassa.
Hesen salaattia syön. Subway on toimen vaihtoehto mutta se pitääki sitten olla 45-60cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
En nauti lounasta.
En minäkään.
En juuri syö lounasta kaupungilla, ellen ole työkeikalla. Silloin menen sinne, minne työkaverit haluavat mennä. Kiinalaisesta ja intialaisesta on jo yliannostus, joten mielummin syön vaikka ABC:llä. Kabab tai pitsa maistuisi enemmän, mutta farkut ei anna myöten.
Jos ravintoloista kyse ja yksin liikenteessä niin toisaalta rauhallinen lounaspaikka on mukava. Toisaalta taas suositulla suht laadukasta buffetruokaa tarjoilevalla paikalla on puolensa. Massaan hukkuu ja kukaan ei hälinän keskeltä kiinnitä yksittäiseen ihmiseen huomiota.
Menisin syömään joko kiinalaiseen ravintolaan (lounasbuffet), Mäkkäriin hampurilaisen ja pirtelön tai yliopiston ravintolaan (siellä voi syödä muutkin kuin opiskelijat ja on edullista).
Pelkkä lounasaika ei riitä, pitäis olla reissussa joku 5-6 tuntia että tarvii ruokaa ennen kotiinpaluuta.
Saattaisin hakea esim karjalanpiirakan kaupasta tai käydä hesellä (käyn muutaman kerran vuodessa), en menisi yksinäni mihinkään lounastamoon. Työreissussa ei kuitenkaan ole mikään ongelma käydä illalla yksin ravintolassa syömässä.
On siis vapaapäivä eikä mulla ole kiire. Lounaaksi jossain ravintolassa esim tapaksia ja lasi viiniä.
Mä en oo ollu kaupungilla (keskustassa) lounasaikaan varmaan kymmeneen vuoteen vaikka asun kaupungissa.
Silloin kun syön lounasta ulkona, syön yleensä joko kala-annoksen tai salaatin. Silloin tällöin myös jonkun sosekeiton. Salaatin nautin monesti jossain kahvilassa, kala-annoksen taas jossain ravintolassa.
Mä menen tosi mieluusti ravintolaan lounaalle, lounaalla ei haittaa vaikka olis yksinkin. On siellä usein muitakin yksin syöviä. Luen samalla kännyä tai lehteä. Arjen luksusta käydä ravintolassa lounaalla!
Mitä milloinkin. Pizzaa, kotzonea, nepalilaista, kiinalaista, raxia, sushia. Lounasravintoloissa käyn joskus, mutta ainakin pienemmissä kylissä niistä ei aina saa kasvisruokaa. Käyn yksin lounaalla ulkona lähes joka arkipäivä.
Maistuvin lounas on?
Ilmainen.
Mielellään lämmin.
Olen keittäjä ja syön lounaaksi kouluruoan.
Syö omat eväät toimistolla 99% varmuudella, ehkä kerran pari vuodessa jossain muualla.
Jos minulla on nälkä ja olen yksin kaupungilla enkä jostain syystä pääse heti kotiin, ostan kaupasta valmissalaatin ja ehkä paistopisteestä jonkin pasteijan tai sämpylän sekä pillituoremehun. Jos on kesä, menen syömään ne puistoon, kylminä vuodenaikoina kirjastoon tai yliopiston tiloihin.
En halua mennä yksin ravintolaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/