Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boikotoin Mehiläistä - Mukana?

Vierailija
13.12.2018 |

En aio asiakkaaksi firmaan, joka pitää noin sairaan ajatusmaailman omaavaa psykiatria palkkalistoillaan. Viittaan Jyrki Joensuuhun kirjoituksineen: https://www.ess.fi/Mielipide/art2505441

Aion myös ilmaista asian Mehiläiselle asiakaspalautteen muodossa.

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi Mehiläisenkin lääkärit ovat ihan yksityisyrittäjiä yrityksen sisällä, ja useinmiten heillä on vielä virka kunnallisellakin puolella. Ihme, että ap tästä Mehiläisen syntipukiksi?

Mehiläinen on kokenut hyväksi palkata kyseisen ammattitaidottoman henkilön. En luota Mehiläisen arviointikykyyn. On kerrottu tässä keskustelussa tämä kanta jo aiemmin. -Ap

Ai nyt hän on jo ammattitaidoton...

Mielenterveysalalla oleva henkilö, joka suorastaan suosittelee "Työpaikkojen ilmapiirit kohenisivat, jos otettaisiin käyttöön kaikille sallittu ystävällinen taputtelu peffalle." on todella ammattitaidoton. Voit googlata tutkimuksia internetistä, jos kaipaat faktatietoa seksuaalisesta häirinnästä ja sen vaikutuksista. Kuuluu yleissivistykseen.

Vierailija
62/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi Mehiläisenkin lääkärit ovat ihan yksityisyrittäjiä yrityksen sisällä, ja useinmiten heillä on vielä virka kunnallisellakin puolella. Ihme, että ap tästä Mehiläisen syntipukiksi?

Mehiläinen on kokenut hyväksi palkata kyseisen ammattitaidottoman henkilön. En luota Mehiläisen arviointikykyyn. On kerrottu tässä keskustelussa tämä kanta jo aiemmin. -Ap

Mielenterveysalalla oleva henkilö, joka suorastaan suosittelee "Työpaikkojen ilmapiirit kohenisivat, jos otettaisiin käyttöön kaikille sallittu ystävällinen taputtelu peffalle." on todella ammattitaidoton. Voit googlata tutkimuksia internetistä, jos kaipaat faktatietoa seksuaalisesta häirinnästä ja sen vaikutuksista. Kuuluu yleissivistykseen.

Kyllä se ammattitaito mitataan ihan muilla mittareilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään seksuaalinen toiminta tai taputtelut EI kuulu työpaikalle jossa ihmisillä pitää olla oikeus tehdä työtä rauhassa ja traumatisoitumatta. Mehiläinen boikottiin!

Vierailija
64/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aiheen valitettavasti omakohtaisesta kokemuksesta varsin hyvin ja olen perehtynyt myös tutkimukseen aiheesta, todennäköisesti paremmin kuin sinä. Mutta kiitos alentuvasta kommentistasi.

Vierailija
65/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eikö tosiaan riitä, että laittaa palautetta tuon yhden lääkärin kirjoituksesta suoraan Mehiläiseen?

Ihan miten itse koet hyväksi. Kysyin, että kuka on mukana, se ei ole mikään määräys. :)

Kirjoitin Mehiläiseen tosiaan jo palautetta. I

Henkilökohtaisesti boikoitoin firmaa, jos en voi olla varma saanko sieltä asiantuntevaa palvelua. Listoilla on varmasti myös ammattitaitoista väkeä, mutta jotenkin sinne on tälläinen todella epäammattimainen onnistunut pääsemään mukaan. Jos maksan kalliista yksityislääkäristä, haluan olla varma siitä että saan laatua ja ammattitaitoa, en halua alkaa lottoamaan.

-Ap

Kerro sitten, tuliko vastausta.

Vierailija
66/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo pari vuotta boikotoinut Mehiläistä. Tein siellä aikaisemmin töitä, mutta tällä hetkellä en halua olla missään tekemisissä ko puljun kanssa. Syitä on monia, tämä veroparatiisikohu (joka poiki Mehiläisessä melkoisen selittelyn siitä kuinka vastuullisia ollaan), ammattitaidottomat kollegat (en halua, että oma ammattitaitoni vedetään lokaan näiden mukana) ja yksikön johdon (oltiin mielin kielin alkuun, mutta epäkohdista ei saanut puhua, ne täysin vaiettiin) ja sainpa vielä puhuttelun siitä, kun potilas oli minuun tyytymätön (koska en "maksavalle asiakkaalle" järjestänyt lääketieteellisesti turhaa ja osin vaarallistakin tutkimusta ja hoitoa). 

Ollaankohan entisiä työkavereita :) Tsemppiä sinulle!

Vierailija
67/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mehiläinen voi tälläisestä potkuja antaa, se olisi laiton irtisanominen.

Vierailija
68/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eikö tosiaan riitä, että laittaa palautetta tuon yhden lääkärin kirjoituksesta suoraan Mehiläiseen?

Ihan miten itse koet hyväksi. Kysyin, että kuka on mukana, se ei ole mikään määräys. :)

Kirjoitin Mehiläiseen tosiaan jo palautetta. I

Henkilökohtaisesti boikoitoin firmaa, jos en voi olla varma saanko sieltä asiantuntevaa palvelua. Listoilla on varmasti myös ammattitaitoista väkeä, mutta jotenkin sinne on tälläinen todella epäammattimainen onnistunut pääsemään mukaan. Jos maksan kalliista yksityislääkäristä, haluan olla varma siitä että saan laatua ja ammattitaitoa, en halua alkaa lottoamaan.

-Ap

Kerro sitten, tuliko vastausta.

Mehiläisestä tuli vastaus:

"Kiitos palautteestasi. Olemme tietoisia valitettavasta kirjoituksesta. Mehiläisessä on nollatoleranssi seksuaaliseen häirintään ja epäasialliseen käytökseen. Kyseisen lääkärin henkilökohtaiset mielipiteet eivät edusta Mehiläisen linjaa. Olemme ottaneet asian sisäisesti käsittelyyn.

Ystävällisin terveisin

Jarmo Karpakka

Lääketieteellinen johtaja

Mehiläinen"

Vierailija
69/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mehiläinen voi tälläisestä potkuja antaa, se olisi laiton irtisanominen.

Etkö muista mitä kävi sille yhdelle psykologille pari vuotta sitten? Kuka muistaa nimen? Lopakkala tms?

Vierailija
70/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aiheen valitettavasti omakohtaisesta kokemuksesta varsin hyvin ja olen perehtynyt myös tutkimukseen aiheesta, todennäköisesti paremmin kuin sinä. Mutta kiitos alentuvasta kommentistasi.

Olen hyvin kiinnostunut kuulemaan perustelusi, joita et ole vielä antanut. -Ap

71/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kantelut ja kirjelmät auttaa. Psykiatri ei ole riippuvainen Mehiläisen labrasta, röntegistä tai leikkaussalista. Siirtyy vaan vastaanottamaan omassa kotonaan potilaita.

Ennemmin kannattaa lääkäriliittoon jne tehdä valitus. Voi lähteä oikeudet vielä ja se olisikin idiootille oikein.

Vierailija
72/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mitä kantelut ja kirjelmät auttaa. Psykiatri ei ole riippuvainen Mehiläisen labrasta, röntegistä tai leikkaussalista. Siirtyy vaan vastaanottamaan omassa kotonaan potilaita.

Ennemmin kannattaa lääkäriliittoon jne tehdä valitus. Voi lähteä oikeudet vielä ja se olisikin idiootille oikein.

Tämä on varmasti hyvä idea. Lääkäriliitto olisi hyvä, asiantunteva taho arvioimaan tilannetta. -Ap

Vierailija
73/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio asiakkaaksi firmaan, joka pitää noin sairaan ajatusmaailman omaavaa psykiatria palkkalistoillaan. Viittaan Jyrki Joensuuhun kirjoituksineen: https://www.ess.fi/Mielipide/art2505441

Älähän nyt hulluja puhu !! Mistä ensi kesäksi sitten saadaan marjoja ja omenia. Ei mehiläistä saa boikotoida.

Vierailija
74/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lähdössä boikotoimaan. Jyrkin olen tavannut monet kerrat henkilökohtaisesti. Hän oli se jolta sain avun omien ongelmien kanssa, ei ollut vain niitä lääkäreitä jotka lyö reseptin käteen. Hänelle kuuluu kiitos siitä että tänä päivänä elän normaalia elämää ja masennus ja paniikkihäiriö ovat mennyttä elämää.

Noh, olisiko pyllylle taputtelu ystävällisesti edistänyt paranemistasi? Kosketteliko tuo sinua?

Vierailija
75/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän nyt hulluja puhu !! Mistä ensi kesäksi sitten saadaan marjoja ja omenia. Ei mehiläistä saa boikotoida.

Tälle naurahdin. :D -Ap

76/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ensi viikolla kardiologille aika, tuntee mun sydämen tilanteeni hyvin. Pitääkö mun nyt perua se aika, kun joku psykiatri omiin nimiinsä jotain höpäjää?

Tottakai sen mukaan, miten luotat kyseisen firman ammattitaitoon. Kannattaa mielummin tutkia itse, kuin kysyä täältä. -Ap

Sulla on nyt mennyt pahasti sekaisin yksittäisen henkilön seksistiset horinat ja Mehiläisen ammattitaito ja virallinen kanta. Lääkäriasemalla työskentelevät lääkärit toimivat itsenäisinä ammatinharjoittajina, eivätkä varsinaisesti ole kenenkään alaisuudessa. Mehiläinen (kuten ei mikään muukaan työnantaja) ei voi mitenkään valvoa tai tietää etukäteen työntekijöidensä tai ammatinharjoittajien vapaa-ajalla tekemiä ja sanottuja asioita. Itse vaan äänestäisin jaloillani, jos olisin ko. lääkärin vastaanotolla käynyt.

Vierailija
77/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mukana. Jokaisella on ajatuksenvapaus.

Vierailija
78/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Mehiläinen boikotissa jo monta vuotta verosuunnittelun takia.

Vierailija
79/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ensi viikolla kardiologille aika, tuntee mun sydämen tilanteeni hyvin. Pitääkö mun nyt perua se aika, kun joku psykiatri omiin nimiinsä jotain höpäjää?

Tottakai sen mukaan, miten luotat kyseisen firman ammattitaitoon. Kannattaa mielummin tutkia itse, kuin kysyä täältä. -Ap

Sulla on nyt mennyt pahasti sekaisin yksittäisen henkilön seksistiset horinat ja Mehiläisen ammattitaito. Lääkäriasemalla työskentelevät lääkärit toimivat itsenäisinä ammatinharjoittajina, eivätkä varsinaisesti ole kenenkään alaisuudessa. Mehiläinen (kuten ei mikään muukaan työnantaja) ei voi mitenkään valvoa tai tietää etukäteen työntekijöidensä tai ammatinharjoittajien vapaa-ajalla tekemiä ja sanottuja asioita. Itse vaan äänestäisin jaloillani, jos olisin ko. lääkärin vastaanotolla käynyt.

Olen puhunut lääkärin ammattitaidosta. Kyse on myös siitä, miten tälläisen (mielestäni hyvin vakavan) epäammatimaisuuden tullessa esille Mehiläinen reagoi. Mielestäni on myös hieman epäilyttävää että kyseinen lääkäri on kokenut turvalliseksi kirjoittaa kyseisen kirjoituksen asemassaan. Onko kuitenkin ollut tiedossa jo aiemmin? Tämä on toki vain henkilökohtaista spekulaatiota. Toki voi olla että ei vaan "äly leikannut".

Huomasitko, ettei hän kirjoittanut kirjoitustaan yksityishenkilönä, vaan lääkärintittelissä?

Mehiläinen kuitenkin ilmeisesti ottaa asian sisäiseen käsittelyyn. Katsotaan miten uskottavasti hoitaa asian. -Ap

Vierailija
80/138 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt mennyt pahasti sekaisin yksittäisen henkilön seksistiset horinat ja Mehiläisen ammattitaito ja virallinen kanta. Lääkäriasemalla työskentelevät lääkärit toimivat itsenäisinä ammatinharjoittajina, eivätkä varsinaisesti ole kenenkään alaisuudessa. Mehiläinen (kuten ei mikään muukaan työnantaja) ei voi mitenkään valvoa tai tietää etukäteen työntekijöidensä tai ammatinharjoittajien vapaa-ajalla tekemiä ja sanottuja asioita. Itse vaan äänestäisin jaloillani, jos olisin ko. lääkärin vastaanotolla käynyt.

Seksuaalisen häirinnän ihannoiminen on ammattitaidottomuutta. Ja ko. talo sanoo edellyttävänsä ammatinharjoittajiltaan ammattistandardin mukaista toimintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan