Mihin voi käyttää piimää?
Litra piimää olisi kohta menossa vanhaksi. Onko vinkkejä mihin sitä voisi käyttää, kun ei sellaisenaan juomalla kaikki kulu?
Kommentit (30)
En minä tiedä. Minä juon piimää, jopa viikon vanhaa.
Jos avaamaton niin säilyy vielä 4 viikkoa. MIkä olisi pahinta mitä voisi tapahtua? Happanisi?
Juomana sellaisenaan, myslin/ryynien/marjojen kostukkeena, smoothie, piimäkakku... onhan näitä
Piimäkakku tai amerikkalaiset pannukakut? Maissileipä?
Kakkuun, donitsitaikinaan ja onhan niitä muitakin leivonnaisia joiden taikinaan voi laittaa piimää.
Liioitellun "money shot":in lavastamiseen.
Buttermilk Fried Chicken - piimässä marinoitua rapeaa paistettua kanaa Kentucky Fried Chickenin tyyliin:
Jos aikaa ja intoa riittää, tee juustoa:
Sekoita vähän multaan. Tarjoaa kasvualustalle hyödyllisiä bakteereja ja parantaa kasvin ravinteiden saantia.
Nykyään on olemassa kalliita tuotteita, mutta piimä ajaa asian halvemmalla.
Tee piimäpirtelöä. Soseuta marjoja ja laita piimän sekaan. Mangosose sopii myös hyvin. Lopusta leivo maustekakku.
Muistaakseni siitä voi tehdä maalia. Lisätään kalkkia/sementtiä ja väripigmenttiä, sekoitetaan ja vetäistään seinään.
Jos haluat kasvattaa sammalta esim. pihalaattojen väliin, sekoita jauhettua sammalta piimään ja sivele haluttuihin paikkoihin.
Jos haluaa sammalta pihakiviin, ne kannattaa sivellä piimällä. Ei siis varmaan näin pakkaskelillä auta, eli ei tähän purkkiin oo apua tuosta.
Mihin tahansa kuivakakkuun tai leipään antamaan mehevyyttä. Googleta vaikka sanoilla kakku kermaviili. Jos reseptissä kehotetaan panemaan taikinaan kermaviiliä, piimä käy yhtä hyvin.
Tai heitä joukkoon hedelmiä tai marjoja ja surauta smoothieksi. Säilyy kyllä hyvin pari päivää.
Ikkunoiden pesuun. Tulee todella kirkkaat!
Ja itse käytän kahvin joukossa myös.
Salaattiin, julmetun hyvä lisä Ceasariin.