Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka ehdottomia olisitte jos

Vierailija
11.05.2006 |

kolmevuotias ei suostu nukkumaan omassa sängyssä tai edes yrittämään sitä? Tilanne on se, että omassa sängyssä on nukuttu aiemmin menestyksellisesti, mutta nyt sairaana ollessa tilanne meni siihen, että lapsi ei suostunut nukkumaan muualla kuin vieressä. Olimme siis koko perhe sairaana. Nyt ei tehoa mikään: oma sänky ei kelpaa. Päästämmekö viereen osapuolten hermojen säästämiseksi vai onko tuonikäinen pakotettava pysymään keinolla millä hyvänsä omassa sängyssä myöhempien vaikeuksien välttämiseksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toden näköisesti on kuitenkin helpompi niin.

voimia ja jaksamista vaan teille koitokseen!!!

Vierailija
2/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tervehtyy, palataan takaisin ' arkeen' , näin ainakin meillä.

3v:n kanssa tuo sänkyhomma voi olla totista tahtojen taistoa, mutta pitäisin siitä kiinni, että jokainen nukkuu omassaan. Meidän vajaa 3v tulee joskus öisin viereen ihan muuten vain, mutta kannamme hänet siitä omaan sänkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne siis se, että sairaana sai sitä ektsraa eli olla vieressä, mutta nyt tervehtymisen jälkeen ei suostu nukkumaan enää omassa sängyssä tai edes yrittämään.

Ap

Vierailija
4/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne pahenee joka yöltä,jonka annat periksi. On kokemusta.

Vierailija
5/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kiirehtisi omaan sänkyyn paluuta, siellä ehtii vielä vuosikaupalla nukkua.

Mutta mikä sopii meille, ei välttämättä sovi teille, joten yritä miettiä mikä sinusta on parasta äläkä annan ympäristön painostaa mihinkään " mutta kun niin kuuluu tehdä" -muottiin.

Vierailija
6/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä eli älä ota sinäkään 3-vuotiaasta.

Toisilla 3v nukkuu omassa huoneessaan, toisilla omassa sängyssä ja joillain perhepedissä. Jos et itse kärsi tilanteesta niin anna lapsen olla. Ei se siinä enää kouluikäisenä nuku!

Vierailija
7/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse kärsin erittäin pahasta pimeänpelosta teini-ikäiseksi, eli en siis osannut nukkua yksin omassa huoneessa, jos heräsin yöllä ja nukuin sitten aina loppuyön patjalla vanhempien huoneessa. En toivo vastaavaa lapselleni, joten olen miettinyt, voiko tämä viereen päästäminen vaikuttaa jotenkin tällaisen tavan syntymiseen eli siihen, että ei pysty saamaan unta omissa oloissa.

Toisaalta ajattelen, että lapsi on vielä ihan pieni ja vaadin liikaa, jos pakotan nukkumaan omassa vuoteessa. Siksi olenkin niin epätietoinen oikean toimintatavan suhteen.

Ap

Vierailija
8/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on perheemme 3.lapsi ja jokainen on saanut nukkua niin pitkään vanhempien kanssa, kun ovat halunneet. Nyt 12-vuotias ja 8-vuotias ovat jo kauan nukkuneet kiltisti omissa huoneissaan. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma?

Vierailija
9/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä nukkuikin sitten eri huoneessa.

Vierailija
10/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkäuninen ja itselläni on negatiivisia kokemuksia siitä, kun en ole osannut nukkua yksin lapsena. Meillä oli perhepeti aiemmin käytössä, mutta lapsi siirtyi oma-alotteisesti omaan vuoteeseensa.

Ap

Vierailija:

Hän on perheemme 3.lapsi ja jokainen on saanut nukkua niin pitkään vanhempien kanssa, kun ovat halunneet. Nyt 12-vuotias ja 8-vuotias ovat jo kauan nukkuneet kiltisti omissa huoneissaan. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma?

Vierailija
11/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on siis muitakin kuin minä. Pidin itseäni ihan friikkinä yläasteelle mennessä, kun vielä siirryin hyvin usein yöllä vanhempien huoneen lattialle. Sen jälkeen, kun pääsin tuosta vaiheesta, nukuin radio ja valot päällä.

Ap

Vierailija
12/12 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin pahoista ajatuksista iltaisin, ja pakotin äitini valvomaan kanssani.

Olisi kuitenkin ollut parempi jos äitini olisi opettanut minut nukkumaan itsekseni, moni asia olisi varmaan nykyäänkin helpompi, jos en olisi saanut olla niin myöhäiseksi asti niin takertuva, enkä kaisinkaan itsenäinen.

Teillä tietenkin eriasia kun kyse on 3-vuotiaasta, eikä 10-vuotiaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän