Sukujoulu on parasta
kaikille, vaikka jotkut änkeröiset eivät sitä vielä tiedostakaan. Jouluhan on PERINNETTÄ alusta loppuun. Ihan turha siis potkia tutkainta vastaan.
Kommentit (19)
Voi olla! Toisaalta muunlainen joulu voi olla ihana :)
Ajattele, että jotkut sinnikot viettävät yksin jossain betoniluukussa joulua, joka on suvun ja perheen juhlaa :(
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, että jotkut sinnikot viettävät yksin jossain betoniluukussa joulua, joka on suvun ja perheen juhlaa :(
Sinun lämmin ajatuksesi piristää yksinäisenkin joulua. Kiitos
Saatkohan paljon paketteja? Toivon niin
Ajatelkaa, että meidän maasta tulee JOULUPUKKI ja se on oikein, koska me ollaan MAAILMAN KILTEIN KANSA
Ajattele, kaikilla ei ole sellaista mukavaa kivaa perhettä kenen kanssa viettää joulua.
Minä en muutenkaan perinteistä välitä. Luon mieluummin omat perinteeni omien kiinnostusteni mukaan :)
Haluan viedä tänä vuonna paketin hänelle jolle se on ainoa paketti. Se on minun Jouluni <3
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei tykkää suvustaan?
hyvin yleistä. tee valintasi, joko lähennyt ja yrität rakentaa yhteyttä, sentään suku, tai sitten teet selkeän pesäeron heihin. arvosta itseäsi, ole suvun musta lammas . niin olen minäkin <3
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei tykkää suvustaan?
Se on suvun, ei sun problis.
Joo, sukulaisten kanssa on ihana joulustella ennen joulua, mutta joulupyhät tykkään viettää perheen kesken.
Onneksi on vara valita. Ja voi, kun toivoisin ettei kenenkään tarvitsisi viettää joulua yksin. Omassa lapsuudessa vanhempani kutsuivat tutun poikamiehen joulunviettoon kanssamme usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun lämmin ajatuksesi piristää yksinäisenkin joulua. Kiitos
Saatkohan paljon paketteja? Toivon niin
Hyvää joulua kaikille tosikoille-kin!
Kunhan sitä sukujoulua ei revitä yhden naisihmisen selästä: äidin tai mummon. Siivoukset, koristelut, ruuat, petaamiset, tiskit ja kattamiset. Minä pidän myös sukujouluista- tai pidin - en jaksa enää .
Vierailija kirjoitti:
Kunhan sitä sukujoulua ei revitä yhden naisihmisen selästä: äidin tai mummon. Siivoukset, koristelut, ruuat, petaamiset, tiskit ja kattamiset. Minä pidän myös sukujouluista- tai pidin - en jaksa enää .
ihan totta äiti / mummo. on varmasti ollut rankkaa. miksei kukaan ole auttanut sinua jouluvalmisteluissa? missä kaikki olivat ? katselivat televisiota olohuoneessa? tuliko kukaan kysymään, voiko auttaa sinua? kovilla olet ollut ja hienoja Jouluja järjestänyt. Nyt on sinun vuorosi levätä ja sinulle laitetaan kystä kyllin. Olet sen ansainnut rakas äiti / mummo
ei itkeä saa ei meluta saa joku voi tulla ikkunan taa Joulupukki matkaan joo kääyyy
Sukujoulua vietän vain ja ainoastaan lasten vuoksi. Silloin harvoin kun olen kehdannut kieltäytyä kaikista sukulsisvierailuista joulun pyhinä, olen viettänyt parasta joulua. Saa viettää kolme päivää yökkäreissä, laittaa ruokaa kun tuntuu siltä ja mussuttaa suklasta sohvalla, ah autuutta!
Lähisukulaiseni on tässä erityisen ansioitunut ja kaivaa ne vuosikausia unohdetutkin, ei-niin rakastetut sukulaiset jouluksi kylään. Toivottavasti hän saa jo ensi itsenäisyyspäivänä jonkun mitalin.
Totta puhut, muoriseni ;)