Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan vertaistukea (transihmiset)

23v
13.12.2018 |

Olen aina tiennyt, että olen oikeasti poika, en tyttö.. olen siis ollut todella varma asiasta jo niin nuoresta asti kuin olen kyennyt tällaisia asioita pohtimaan. Ja asia on pyörinyt paljon mielessä, ja olen lukenut asiasta paljon ja tiedän mitä olisi edessä... ongelmani on, että asun Lapissa, ja luin että hoitoja järjestetään ainoastaan Tampereella taysissa...

Nyt ahdistaa vielä enemmän, että joudunko odottamaan pahimmillaan vielä kymmenen vuotta, ennenkuin pääsen muuttamaan itseäni naisesta mieheksi. Nykyiselläkään elämäntilanteellani ei ole mahdollista muuttaa, eikä siellä etelässä ole ketään joka olisi mun tukenani tässä asiassa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan...?

Vierailija
2/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolidysforia on vakava tila, mihin on hoitoa saatavilla.

Toivottavasti pääset pian terapiaan ja saat lääkityksen kuntoon, jotta lakkaat uskomasta olevasi eri sukupuolta kuin olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoa järjestää Niin Tays:s kuin HUS/HYKS. Kun hakeudut hoitoon voit valita kumman sairaanhoitopiirin valitset. Sitten lääkäri lähettää lähetteen sinusta joko Helsinkiin sukupuoli-identiteetin tutkimuspoliknikalle tai Tampereelle Transpolille. Tämä kumman siis olet valinnut. Sinua tutkitaan ja seurataan ainakin vuosi (joskus enemmän) sitten saat transsukupuolisuusdiagnoosin tai sitten et saa. Sen jälkeen jonkin ajan päästä voit aloittaa hormonihoidon. Leikkaukset yms. sitten myöhemmin.

Vierailija
4/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seta:n kautta saatavana myös vertaistukea.

Vierailija
5/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoa järjestää Niin Tays:s kuin HUS/HYKS. Kun hakeudut hoitoon voit valita kumman sairaanhoitopiirin valitset. Sitten lääkäri lähettää lähetteen sinusta joko Helsinkiin sukupuoli-identiteetin tutkimuspoliknikalle tai Tampereelle Transpolille. Tämä kumman siis olet valinnut. Sinua tutkitaan ja seurataan ainakin vuosi (joskus enemmän) sitten saat transsukupuolisuusdiagnoosin tai sitten et saa. Sen jälkeen jonkin ajan päästä voit aloittaa hormonihoidon. Leikkaukset yms. sitten myöhemmin.

Käsitit nyt ongelmani hieman väärin... ihmettelen miksi vain noihin kahteen paikkaan saa lähetteen, Tampereellekin on n 700km...

Vierailija
6/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitit nyt ongelmani hieman väärin... ihmettelen miksi vain noihin kahteen paikkaan saa lähetteen, Tampereellekin on n 700km...

Marginaali-ilmiöön tuokin on suurehko panostus

Vierailija
7/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, koska en ole erikseen itse tuntenut olevani mitään sukupuolta, niin mistä konkreettisesti tiedät olevasi poika? Minkälaiset ajatukset tai tunteet tuovat sen varmuuden?

Vierailija
8/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on yläpäässä, alapää on kunnossa, korjaa varsinainen vika. Nainen ei ole mies vaikka kuinka päässä viiraisi. 

Vierailija
9/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne. Onnistuisiko hoitoihin matkustelu? Mun miehellä ei ainakaan ollut prosessivaiheessa noita käyntejä kuin joka toinen kuukausi ja Kela korvaa matkat halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan. Hormoneja voi tilata paikalliseen apteekkiin ja leikkaukset saat teetettyä Lapissakin.

Vierailija
10/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ihan sama tilanne. Haluaisin myös olla mies. En oikein osaa neuvoa noissa käytännön asioissa. Itselläni en myöskään muutenkaan ole ketään joka tukisi näissä asioissa ja en voi oikein edes kertoa kenellekään. Senkin takia lykkään aina asiaa ja en tiedä voinko koskaan viedä sitä loppuun. Toivottavasti sinulle käy hyvin ja saat prosessin alkuun.

Vierailija
11/11 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle paljon voimia hankalaan tilanteeseesi. Voisit etsiä jonkun vertaistukea tarjoavan keskustelufoorumin, en usko että saat täältä vauva.fi palstalta niin paljon hyviä kommentteja että ne voittaisi kaiken sen ummehtuneen av-mamma pään aukomisen mitä tähän on nähtävästi jo tullutkin.

Varmaan Setan sivujen kautta yms tällaista tukea voisi löytyä?