Valkoinen muovikuusi?
Ei näyttänyt kovin hienolta. Oli erään ok-talon pihalla. Ei sentään oltu koristeltu, ainakaan vielä.
Pitääpä pimeällä ajella ohi, on siinä varmaan valot.
Kuusen pitää olla vihreä ja aito.
Kommentit (25)
Viikoksi? Meillä on ainakin kolme viikkoa sisällä ja sitten nakataan pihalle kynttilöineen päivineen.
Siellä se saa olla loistaa kevääseen saakka.
....yksinkertainen vastaaja..nro 1
Vierailija kirjoitti:
Viikoksi? Meillä on ainakin kolme viikkoa sisällä ja sitten nakataan pihalle kynttilöineen päivineen.
....yksinkertainen vastaaja..nro 1
Jep..ja ikää oli? Kuuluu varmasti ihan perinteeseen teillä? Olet ehkä 30-40-v? Eli 30-40 kuusta kaadettu... naapurisi tekee samaa, ja hänen naapuri, ja hänen naapuri, ja hänen naapuri kunnes ollaankin jo rajan toisella puolella, ja jatkuu vaan...
Eihän se olekaan joulukuusi, sehän on pelkkä kiinalainen joulukoriste, johon voi laittaa lisää kiinalaisia joulukoristeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....yksinkertainen vastaaja..nro 1Jep..ja ikää oli? Kuuluu varmasti ihan perinteeseen teillä? Olet ehkä 30-40-v? Eli 30-40 kuusta kaadettu... naapurisi tekee samaa, ja hänen naapuri, ja hänen naapuri, ja hänen naapuri kunnes ollaankin jo rajan toisella puolella, ja jatkuu vaan...
24v ;D
Mieti, oot kaatanut joku 30 kuusta elämässäsi, kaverit vieressäsi ja tien toisella puolella kaatanut saman verran. Pappa kiven heiton päässä kaatanut sen 50 kuusta.
Pelkästään kourallinen ihmisiä on kaatanut jo kokonaisen metsän verran kuusia. Eihä siinä. Kyyllähän nuita riittännee.
Vierailija kirjoitti:
Mieti, oot kaatanut joku 30 kuusta elämässäsi, kaverit vieressäsi ja tien toisella puolella kaatanut saman verran. Pappa kiven heiton päässä kaatanut sen 50 kuusta.
Pelkästään kourallinen ihmisiä on kaatanut jo kokonaisen metsän verran kuusia. Eihä siinä. Kyyllähän nuita riittännee.
Mitäs miettimistä tuossa on?
Nykyään jotkut ihan ammatikseen kasvattaa kuusia joulumyyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on niin tyhmiä...😑
Niin on! Kaikki on nykyisin muovia.
Naamatkin 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sullakaan hirveesti leikkaa...kuusia myydään joka vuosi hirveät määrät niin Suomeen kun muuallekkin ja jos se kuusi vaatii sen 5-7 vuotta kasvaa sen mittaiseksi, että kuluttajalle kelpaa, mutta joka vuosi myydään niin osaatko ynmätä muutamia asioita?
Jep, ikimetsää hakataan alas ja tämmöistä p*skaa kasvatetaan tilalle. Ai niin joo, olikos siellä ennen jotain eläimiäkin. No viis siitä, nyt tehrään rahaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jotkut ihan ammatikseen kasvattaa kuusia joulumyyntiin.Ei se sullakaan hirveesti leikkaa...kuusia myydään joka vuosi hirveät määrät niin Suomeen kun muuallekkin ja jos se kuusi vaatii sen 5-7 vuotta kasvaa sen mittaiseksi, että kuluttajalle kelpaa, mutta joka vuosi myydään niin osaatko ynmätä muutamia asioita?
Ei mun tarvitse mitään ynnäillä, meillä ei ole ikinä minkäänlaista kuusta jouluna eikä muulloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan suloinen ajatus, mutta kun lääneittäin ajetaan metsää alas ja tilalla vaan tynkiä niin miten käy eläinten? Ja kun ne tyngät edes vähän kasvaa muutaman vuoden niin kaadetaan taas. Ja tajuatko yhtään missä mittakaavassa nyt puhutaan joulukuuseksi viljellyiden kuusten alueista? Se on paljon luonnon muulta elämältä pois. Ja on se meiltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jotkut ihan ammatikseen kasvattaa kuusia joulumyyntiin.Ihan suloinen ajatus, mutta kun lääneittäin ajetaan metsää alas ja tilalla vaan tynkiä niin miten käy eläinten? Ja kun ne tyngät edes vähän kasvaa muutaman vuoden niin kaadetaan taas. Ja tajuatko yhtään missä mittakaavassa nyt puhutaan joulukuuseksi viljellyiden kuusten alueista? Se on paljon luonnon muulta elämältä pois. Ja on se meiltäkin.
Tajuan tai en, eihän sillä ole mitään väliä. En minä osta kuusia enkä myy niitä.
Olen ihan syytön.
Vierailija kirjoitti:
No olipas yksisilmäinen aloitus. Itse taas suosin valkoista. Tiesitkö, että kuusi voi elää yli 300-vuotiaaksi? Ja, että kun se on sopivan kokoinen ihmisten koteihin, se on vasta 5-7-vuotta vanha. Ja, että niitä pirun joulukuusia kuskataan ulkomaille asti, kun pitää saada se kuusi viikoksi tuomaan tunnelmaa. Onko järkevää?
Tiesitkö, että voit ostaa myös ihan täällä Suomessa viljellyn kuusen? Siis ihan peltoon istutetun taimen, jota on vuosittain lannoitettu ja leikelty muotoon, kunnes on myyntikokoinen. Ei mistään ikimetsän alta kaadettua puuparkaa. Ja joku suomalainen pienyrittäjä-/ maatalousyrittäjäperhe saa siitä joulukuusien kasvatuksesta leipää pöytäänsä.
Myyvät usein ihan itse näitä kuusia, joten voit vaikka nimen ja paikkakunnan kysäistä ja kuulumiset vaihtaa.
Tiedätkö mistä ja miten ja millä seuraumuksilla se öljy siihen sun muovikuusen on saatu? Kuka ja missä se on valmistanut ja minkälaisissa oloissa? Miten ja minkälaisilla päästöillä se on tänne Suomeen rahdattu?
Jaa. Minä näin kanssa valkoisen muovikuusen eräällä kauniin puunvärisellä kuistilla ja se kuusi näytti oikeasti yllättävänkin upealta, oli kuin sokerihuurrettu oikea kuusi. Laittaisin itsekin, jos olisi tuollainen kuisti/terassi/parveke.
Ja ap, kerroit olevasi 24-vuotias mutta tuo hapan katkeruutesi saa kyllä epäilemään, että ikää on vähintään tuplat ja elämä on pelkästään potkinut päähän. Kannattaisi tehdä jotain tuolle asenteelle tai elämä oikeasti alkaakin potkia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä näin kanssa valkoisen muovikuusen eräällä kauniin puunvärisellä kuistilla ja se kuusi näytti oikeasti yllättävänkin upealta, oli kuin sokerihuurrettu oikea kuusi. Laittaisin itsekin, jos olisi tuollainen kuisti/terassi/parveke.
Ja ap, kerroit olevasi 24-vuotias mutta tuo hapan katkeruutesi saa kyllä epäilemään, että ikää on vähintään tuplat ja elämä on pelkästään potkinut päähän. Kannattaisi tehdä jotain tuolle asenteelle tai elämä oikeasti alkaakin potkia.
Mitäh? En minä ole mitään aloitusta tehnyt!
Miten se väri nyt liittyi metsän hakkuuseen? Eihän muovikuusen hankkiminen, luojan kiitos, tarkoita etteikö kuusi voisi olla vihreä.
Minä en ymmärrä, miten voi tulla edes mieleen ostaa kuusenkokoinen muovihökötys muutaman päivän tai viikon takia. Juuri kun puhutaan kovaan ääneen siitä, että maailma hukkuu muoviin.
Ovat rumia, muovisia, yhtä rumia kuin muovilelut.
Luulin, että oli vitsi, kun työkaverini kertoi löytäneensä kauniin kuusen ja esitteli sitten minulle sitä muovihökötystä. Onneksi en ruvennut nauramaan, kiitän luojaa siitä.
Olkaa mielummin ilman kuusta. Älkää ostako sitä hiton muovia!
No olipas yksisilmäinen aloitus. Itse taas suosin valkoista. Tiesitkö, että kuusi voi elää yli 300-vuotiaaksi? Ja, että kun se on sopivan kokoinen ihmisten koteihin, se on vasta 5-7-vuotta vanha. Ja, että niitä pirun joulukuusia kuskataan ulkomaille asti, kun pitää saada se kuusi viikoksi tuomaan tunnelmaa. Onko järkevää?