Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeasta ihmissuhteesta: Ystävä joka kerran pelasti mun elämän, mutta joka myöhemmin muuttui todella rasittavaksi?

Vierailija
13.12.2018 |

Hän nosti ja pelasti mut silloin kun mulle olisi voinut käydä todella huonosti. Elämäni sai ihan uuden suunnan ja voin kyllä rehellisesti sanoa, etten olisi tässä ilman hänen apuaan.

Mutta hänpä alkoi tiedostaa arvonsa elämässäni liiankin hyvin, hänestä tuli vaativa, ilkeä, hyväksikäyttävä yms. En oikeasti enää meinaa jaksaa häntä. Hänellä on tapana "oksentaa ongelmansa" mun niskoihin ja niitä ongelmiahan riittää.

Toisaalta, kun tietää mitä hän on kauan sitten mun hyväksi tehnyt, tuntuisi väärältä hylätäkään häntä. Mutta erittäin raskasta ja lannistavaa seuraa hän on tätä nykyä.

Olen yrittänyt pitää sopivasti itseäni kuunnellen etäisyyttä ja olla ystävällinen ja autella kun tulee tilaisuuksia. Yhtään mitään en itselleni tästä ihmissuhteesta nykyisin saa, se vain vie voimiani sitä suuremmin mitä enemmän olemme tekemisissä. Miten sinä sumplisit asian, tän ihmisen, kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tätä on jatkunut? Entä kauanko sinun ongelmallinen tilanteesi aikoinaan kesti?

Vierailija
2/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet muuttuvat. Joskus niistä on vain päästettävä irti. Itsekin olen joutunut luopumaan joistain aiemmin todella tärkeistä ystävistä, kun he ovat muuttuneet käytökseltään ilkeiksi. Tuntuu ikävältä, mutta elämä on jatkuvaa muutosta. Ole kiitollinen siitä mikä oli joskus hyvin ja suuntaa nyt eteenpäin. Hyvästä sydämestä annettua apua ei tarvitse maksaa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän pelasti?

Voitko kompensoida asian jotenkin, jotta pääsisitte tasaan? Tyyliin, jos hän antoi rahaa, niin maksa takaisin.

Vierailija
4/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tätä on jatkunut? Entä kauanko sinun ongelmallinen tilanteesi aikoinaan kesti?

On jatkunut noin kolme vuotta ystävän ikävä käytös. Tämä ystävä antoi aikanaan heti tilanteeni hänelle selvittyä määrätietoisen ratkaisun jossa minun ohjaamiseni sille tielle vei ehkä 10 tuntia + myöhemmin vielä yhteensä pari tuntia pikkupätkissä kuin varmistaen että pysyn sillä tiellä. Sain muitakin tukea, johon tämä ystäväni mut ohjasi.

Ap

Vierailija
5/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hän pelasti?

Voitko kompensoida asian jotenkin, jotta pääsisitte tasaan? Tyyliin, jos hän antoi rahaa, niin maksa takaisin.

Raha ei liity siihen mitenkään eikä muu taloudellinen etu, ei mitään sellaista. Auttoi vaan elämäni raiteilleen kun se olisi mennyt muuten niin huonoon jamaan että olisin voinut kuolla. Lähellä oli silloin.

Ap

Vierailija
6/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat epäkiitolliselta vaikkei se ehkä ole tarkoituksesi. Ihanko totta lasket tunneissa montako tuntia sinä olet hyötynyt ystävästäsi ja paljon suot hänelle vastaavaa aikaa? Eikö ystävyyden pitäisi olla pyyteetöntä?

Ystäväsi on sinut aikanaan pelastanut, mutta et ole itse valmis samaan. Etkö muka voi itse tehdä mitään, mikä auttaisi ystävääsi nyt, kun hän ilmeisesti elää raskaita aikoja?

Jos todella ajattelet, että ystäväsi on pelkkä riippakivi sinulle, ehkä on tosiaan aika jatkaa eteenpäin. Tässä vaan hyvin taas todistetaan se, että harvoin löytyy tosiystävyyttä, jolloin tuki ja ymmärrys toimii molempiin suuntiin.

Olen huomannut saman niin monta kertaa omassa elämässäni. Ystäviä on tullut ja mennyt, minä olen se olkapää kaikille, mutta harva on sitä minulle. Toisten ihmisten on vain vaikea olla toisten tukena vaan haluavat aina vain itse kaiken huomion.

Vierailija
7/7 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku puolustaa se ei hevillä unohdu.

Siltikin luulisi hänen kuuntelevan, jos koet rasittavaksi.

En itsekään haluaisi sitoa ketään kiitollisuudenvelkaan.