Päättäjät esittävät, että bensan ja dieselin myynti lopetettaisiin v. 2045. Onko ok?
Minusta ei ole ok. Harmittaa, kun tuntuu siltä, ettei oikein nyt voi ostaa oikein minkäänlaista uutta autoa.
Bensa-auto menee tuolloin käyttökelvottomaksi, mutta varmaan jo aiemmin on hankalaa saada bensaa ja ajossa on rajoituksia. Tykkään käyttää autoa kauan. Nykyinen on kohta 30 vuotta vanha. Uutena sen ostin.
Sähköautoakaan ei kannata ostaa. Siinä on lastentauteja ja vielä liian kallis.
Suomi on kaikessa liikaa mallioppilas. En usko, että tiheästi asutuissa köyhissä maissa tulee mitään rajoituksia.
Kommentit (36)
Samantekevää. En ole silloin enää elossa.
Toivottavasti hevoset menevät silloin paremmin kaupaksi kuin nyt. Ehkä meillä riittää niitä vielä silloinkin myytäväksi asti.
Ei ole hyvä asia, että bensa-autoilua ajetaan yhä ahtaammalle.
Korotetaan veroja, keksitään tietulleja ja saatetaan kieltää ajo kaupungeissa.
Vähävaraisille ei ole kohta mahdollisuutta käyttää henkilöautoa. Vain varakkaat pystyvät käyttämään.
Ehkä tuo on se oikea syy tälle rajoittamiselle. Rahavarat pois teitä tukkimasta, jotta varakkaiden autoilla päässeen tyhjää baanaa. Rahalla saa ja autolla pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä asia, että bensa-autoilua ajetaan yhä ahtaammalle.
Korotetaan veroja, keksitään tietulleja ja saatetaan kieltää ajo kaupungeissa.
Vähävaraisille ei ole kohta mahdollisuutta käyttää henkilöautoa. Vain varakkaat pystyvät käyttämään.
Ehkä tuo on se oikea syy tälle rajoittamiselle. Rahavarat pois teitä tukkimasta, jotta varakkaiden autoilla päässeen tyhjää baanaa. Rahalla saa ja autolla pääsee.
Korjaan: tilaat haluaa *rahvaat pois teitä tukkimasta.
Hankalaa olla vähätuloinen tässä maailmassa, joka pakottaa ostamaan koko ajan uusinta uutta.
Esim telkkarit on muuttuneet jo moneen kertaan ja tallennuslaitteet.
Nyt autot muuttuvat koko ajan. Ja ovat kalliimpia korjata kaikkine vempaimineen.
Mikään vanha tuote ei ole kauaa käyttökelpoinen. Toisin oli ennen vanhaan. Ennen tavarat pystyi käyttämään loppuun moneen kertaan korjattuna.
Loistava idea. Tuotahan ihmiset nyt haluavat. 100 000 allekirjoitusta vuorokaudessa dieselveron poistamiseksi ja site dieselin hinnan nostamiseksi 2,5 euroon litra. Ihmiset haluavat eroon dieseleistä ja vähäpäästöisempi autoja jo nyt.
Olen silloin jo kuollut, joten OK.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi luultavasti ovat tai heidän lapsensa. (Jos sinulla on lapsia)
Muutenkin maailmassa on silloin paljon ihmisiä, joten tällä tavalla ei mielestäni saisi ajatella. ”Äänestän nyt vaan tätä ku iha sama. En oo elossa” No hei moni muu on ja he joutuvat kärsiä seuraukset!
Ihan sama, koska en kulje autolla vaan bussilla.
Päätoksiä nyt eikä 2045, tai lähdetään huomioliivit päällä barrikaadeille!
Totta kai on ok. 45 vuotta on suhteellisen pitkä aika siirtyä pikkuhiljaa vähitellen pois bensa-autoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi luultavasti ovat tai heidän lapsensa. (Jos sinulla on lapsia)
Muutenkin maailmassa on silloin paljon ihmisiä, joten tällä tavalla ei mielestäni saisi ajatella. ”Äänestän nyt vaan tätä ku iha sama. En oo elossa” No hei moni muu on ja he joutuvat kärsiä seuraukset!
Tietenkään mulla ei ole lapsia.
Äläkä sinä arvostele ihmistä, jota et ensinkään tunne. Sä et tiedä kuinka paljon olen kuluttanut elämääni kantamalla vastuuta. Sitäkin, joka ei olisi kuulunut mun kannettavaksi.
En todellakaan tuhlaa enää yhtään elämääni stressaamalla asioista jotka eivät mua koske.
Niihin kuuluu vuoden 2045 energiapolitiikka.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on ok. 45 vuotta on suhteellisen pitkä aika siirtyä pikkuhiljaa vähitellen pois bensa-autoista.
Susta siis vuosi 2045 alkaa 45 vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa olla vähätuloinen tässä maailmassa, joka pakottaa ostamaan koko ajan uusinta uutta.
Esim telkkarit on muuttuneet jo moneen kertaan ja tallennuslaitteet.
Nyt autot muuttuvat koko ajan. Ja ovat kalliimpia korjata kaikkine vempaimineen.
Mikään vanha tuote ei ole kauaa käyttökelpoinen. Toisin oli ennen vanhaan. Ennen tavarat pystyi käyttämään loppuun moneen kertaan korjattuna.
Siksi meidän köyhien kuuluu siirtyä omavaraisuuteen, mutta säännökset estävät senkin. Itse aloitan omavaraisuuteen tähtäävän projektin tammikuussa. Olen työmarkkinoille kelpaamaton 30v nainen joka haluaa elättää kuitenkin itsensä.
Sentään autoilua itsessään ei olla kieltämässä. Toisekseen sähköautot eivät muuta sitä tosiasiaa että ne pilaavat ilmaa elinkaarensa aikana aivan yhtä paljon kuin polttomoottoriautotkin. Verottaminen ei varmasti lopu vaikka kaikki autot kulkisi heti huomenna sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Päätoksiä nyt eikä 2045, tai lähdetään huomioliivit päällä barrikaadeille!
Kaivettu on jo esiin, ei tarvitse kauan enää odotella voimme lähteä.
Rupeaa riittämään tää paska.
Aivan sama ..en ole enää täällä..epäilen että on kukaan muukaan
Orjan elintaso on noussut liian ylös ja nyt eliitti keksii tapoja riistää meitä. Älä hurahda tuomiopäivänkultin valheisiin, jo 80-luvulla sanottiin, että 2000-lukuun mennessä ilmasto on mullistunut, mutta ei mullistunut.
Sähköautoja tai ei koskaan tule yhtä halpoja, kuin halvoista bensa-autoista.
Niiden tukeminen (verohelpotuksilla) tietysti loppuu, sillä valtio haluaa kerätä liikkumisesta veroa kuten nytkin.
Mutta sähköautoihin joutuu uusimaan akut aina. Ne ovat jatkossakin kalliita.
Ahne sukupolvi on saanut sikailunsa sikailtua, muilla ei ole väliä.