Onnettomuus ja kypärä. Kannattaa lukea!
Älä osta kypärää lahjaksi. Kypärä pitää olla sopiva..!!
Jaan tämän vaan siksi että välttyisitte pahemmalta.!
Meille kävi aikanaan vähän sama virhe. Ostimme kelkan ja pari vanhaa kypärää(kun halvalla saatiin). Kypärät oli väärän kokoisia mutta silti niitä vain yritettiin päässä pitää. Kelkkailu kun oli vain satunnaista sunnuntai ajelua, niin ei raskittu ostaa uusia kalliita kypäriä. Sitten kuitenkin tapahtui juuri se mitä emme odottaneet koskaan tapahtuvan. Lähdimme mieheni kanssa ajamaan moottorikelkalla jäätä pitkin saareen. Menomatka meni hyvin, mutta tulomatkalla tulimme eri reittiä jossa vahinko sattui. Mieheni ajoi ja minä istuin kyydissä. Minun puhelin alkoi väristä taskussa joten pysähdyimme puhelimeen(otin kypärän pois) ja puhuin puhelun loppuun. Laitoin kypärän takas päähän ja istuin kyytiin. Sormia paleli ja leukahihnan kiinnitys oli vaikeaa.Lähdimme jatkamaan matkaa vauhdilla eteenpäin. Yks kaks kelkan suksi osui johonkin jääpattiin ja lensimme kyydistä. Oli aivan hiljaista sitten havahduin kun mieheni tuli nostamaan minua lumesta. Minulla ei ollut enää kypärää päässä se oli irronnut päästä kaatuessa. Mieheni vähän tiukempi kypärä oli pudonnut puoliksi pois päästä. Minun kypärä( ISO AGV) oli pyörinyt useita metrejä jäätä pitkin. Kelkka oli kuitenkin pystyssä vaikkakin suksi oli hieman vääntynyt. Kaikeksi onneksi emme satuttaneet itseämme pahemmin, mutta löin pääni sen verran kovaa että taju oli mennä. Kumma kyllä pääsimme kelkalla kotiin vaikka kipeää teki. Se oli viimeinen reissu vanhalla isolla Agv kypärällä. Sittemmin ostettiin molemmille uudet sopivat kypärät, jotka eivät putoa pois päästä kaatuessa. Joten älä osta toiselle
kypärää kokeilematta. Ja osta myös itsellesi sopiva kypärä jos kyytiin menet. Ja kirjoitus virheitä varmasti löytyy tästäkin.!!
Kommentit (25)
Kerran kaatunut kelkalla kirjoitti:
Älä osta kypärää lahjaksi. Kypärä pitää olla sopiva..!!
Jaan tämän vaan siksi että välttyisitte pahemmalta.!Meille kävi aikanaan vähän sama virhe. Ostimme kelkan ja pari vanhaa kypärää(kun halvalla saatiin). Kypärät oli väärän kokoisia mutta silti niitä vain yritettiin päässä pitää. Kelkkailu kun oli vain satunnaista sunnuntai ajelua, niin ei raskittu ostaa uusia kalliita kypäriä. Sitten kuitenkin tapahtui juuri se mitä emme odottaneet koskaan tapahtuvan. Lähdimme mieheni kanssa ajamaan moottorikelkalla jäätä pitkin saareen. Menomatka meni hyvin, mutta tulomatkalla tulimme eri reittiä jossa vahinko sattui. Mieheni ajoi ja minä istuin kyydissä. Minun puhelin alkoi väristä taskussa joten pysähdyimme puhelimeen(otin kypärän pois) ja puhuin puhelun loppuun. Laitoin kypärän takas päähän ja istuin kyytiin. Sormia paleli ja leukahihnan kiinnitys oli vaikeaa.Lähdimme jatkamaan matkaa vauhdilla eteenpäin. Yks kaks kelkan suksi osui johonkin jääpattiin ja lensimme kyydistä. Oli aivan hiljaista sitten havahduin kun mieheni tuli nostamaan minua lumesta. Minulla ei ollut enää kypärää päässä se oli irronnut päästä kaatuessa. Mieheni vähän tiukempi kypärä oli pudonnut puoliksi pois päästä. Minun kypärä( ISO AGV) oli pyörinyt useita metrejä jäätä pitkin. Kelkka oli kuitenkin pystyssä vaikkakin suksi oli hieman vääntynyt. Kaikeksi onneksi emme satuttaneet itseämme pahemmin, mutta löin pääni sen verran kovaa että taju oli mennä. Kumma kyllä pääsimme kelkalla kotiin vaikka kipeää teki. Se oli viimeinen reissu vanhalla isolla Agv kypärällä. Sittemmin ostettiin molemmille uudet sopivat kypärät, jotka eivät putoa pois päästä kaatuessa. Joten älä osta toiselle
kypärää kokeilematta. Ja osta myös itsellesi sopiva kypärä jos kyytiin menet. Ja kirjoitus virheitä varmasti löytyy tästäkin.!!
Eipä ole mies paljoa turvallisuudestasi piitannut, jos ei ole vaivautunut tarkistamaan onko kypäräsi oikein päässä!
Isokin kypärä suojaa päätä paremmin kuin pipo
Vierailija kirjoitti:
Isokin kypärä suojaa päätä paremmin kuin pipo
Kaivoit sitten vanhan ketjun esille moisen typeryyden takia? Iso kypärä ei suojaa yhtään mitään, kun se lentää päästä pois kevyessäkin onnettomuudessa.
Tarinassa ei ollut päätä eikä häntää, ei olisi kannattanut lukea. Omaa tollottaan on aivan turha yrittää työntää käytetyn tai tietyn merkkiseen kypärän syyksi.