Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton myyminen itse

Vierailija
12.12.2018 |

Mulla on noi trafin ohjeet. Eli pitää luoda varmenne ja tehdä luovutuskirja. Tehdäänkö kauppakirja vielä lisäksi?
Miten kannattaa toimia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu maksamaan havaitut viat useamman vuoden ajalta.

Vierailija
2/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat rahat ja ostaja on rehti Suomalainen, kauppakirjaa ei tarvita. Siitä on enemmän hyötyä ostajalle jos ongelmia ilmenee. Myyjällehän riittää että saa (aidot) rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kannata myydä itse, tulee vaan hankaluuksia. Autojobbarit tekee tätä työkseen ja ostavat autosi.

Vierailija
4/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että saat aidot setelit. Myyminen kyllä raastaa hermoja. 9 kymmenestä "ostajasta" ei ole oikeasti ostamassa ja persaukisia renkaanpotkijoita riittää.

Vierailija
5/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu maksamaan havaitut viat useamman vuoden ajalta.

Ai kuinka niin?

Vierailija
6/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI kannata myydä itse, tulee vaan hankaluuksia. Autojobbarit tekee tätä työkseen ja ostavat autosi.

Voi vittu mitä paskaa! Jobbari tarjoaa 20% auton katuhinnasta. Vain täysin epätoivoinen myy.

Vierailija
7/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin omani joka oli toisella paikkakunnalla. Ikinä en ostajaa tavannut. Riitti että sain rahat ja siirsin omistuksen trafissa ostajan tyttöystävälle. Henkilötunnus riitti.

Vierailija
8/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möin omani joka oli toisella paikkakunnalla. Ikinä en ostajaa tavannut. Riitti että sain rahat ja siirsin omistuksen trafissa ostajan tyttöystävälle. Henkilötunnus riitti.

Siis mitä? Miten ostaja koeajoi auton ja miten sai avaimet siihen jos et edes sitä tavannut? Ja miten siirsit omistuksen ostajan tyttöystävälle, eikö se olisi pitänyt siirtää sille ostajalle itselleen? Mistä tiedät oliko ostajalla edes voimassaolevaa ajokorttia. Ajoneuvon luovuttaminen ajokortittomalle henkilölle on rikos.

Vierailija
9/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mitä paskaa! Jobbari tarjoaa 20% auton katuhinnasta. Vain täysin epätoivoinen myy.

No siitä vaan sitten alalle jos kerta luulet sen joku kultakaivos olevan, että rahaa tulee ovista ja ikkunoista kun vaan muutaman auton myy eteenpäin. Kuule siinä on sen verran riskejä ym että ihan perusteltua että jobbari tarjoaakin vähän vähemmän sinulle kuin lopullinen myyntihinta ja täytyyhän sen yrityksen jollain pyöriäkin! Ja juuri nämä riskit on se miksi ei kannata lähteä itse edes harkitsemaan myyntiä.

Vierailija
10/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Miten ostaja koeajoi auton ja miten sai avaimet siihen jos et edes sitä tavannut? Ja miten siirsit omistuksen ostajan tyttöystävälle, eikö se olisi pitänyt siirtää sille ostajalle itselleen? Mistä tiedät oliko ostajalla edes voimassaolevaa ajokorttia. Ajoneuvon luovuttaminen ajokortittomalle henkilölle on rikos.

Kävivät katsomassa ulkopuolelta, sitten lähetin avaimet. Olivat tyytyväisiä, siirsivät rahat. Paperityöt tein Trafissa. Tyttiksestä tuli omistaja. Onko sinulla lisää kysymyksiä ;-)

Vierailija
11/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä vaan sitten alalle jos kerta luulet sen joku kultakaivos olevan, että rahaa tulee ovista ja ikkunoista kun vaan muutaman auton myy eteenpäin. Kuule siinä on sen verran riskejä ym että ihan perusteltua että jobbari tarjoaakin vähän vähemmän sinulle kuin lopullinen myyntihinta ja täytyyhän sen yrityksen jollain pyöriäkin! Ja juuri nämä riskit on se miksi ei kannata lähteä itse edes harkitsemaan myyntiä.

Mitä riskejä siinä on? Kauppakirjaan voi laittaa, että auto myydään siinä kunnossa kuin se on.

Vierailija
12/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toistakymmentä kertaa olen autoa vaihtanut ja muutaman kerran käynyt huvittamassa itseäni pyytämällä jobbarin ostotarjousta.

Vierailija
13/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmälle sönkölle vielä tiedoksi että ajokortitonkin saa ja voi ostaa niin monta autoa kuin haluaa ;-) Rahaa pitää kyllä olla, ja se tuntuu olevan usein se ongelma.

Vierailija
14/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä auton saa myydä kortittomalle. Laissa ei oo kohtaa, jossa kielletään auton omistaminen, vaikka ei omaa ajokorttia.

Vierailija
15/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä riskejä siinä on? Kauppakirjaan voi laittaa, että auto myydään siinä kunnossa kuin se on.

Ja tämä lausehan ei poista myyjän virhevastuuta, ns. perävalotakuu on urbaanilegendaa. Toki huomioidaan auton kunto ja ikä, satasilla et voi olettaakaan saavasi priimaa.

Vierailija
16/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jobbarilta lipsahti totuus LOL

Jobbarilla on kulunsa riskinsä ja voittoakin pitäisi saada. Siis autot on ostattava pilkkahinnalla.

Mutta miksi auton myyjä maksaisi tuon kaiken. ;-)

Vierailija
17/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä siihen tarvitse muuta kuin rekisteriotteen kakkososan ostajalle ja luovutustodistuksen ostajan allekirjoituksella itsellesi.

Vierailija
18/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä lausehan ei poista myyjän virhevastuuta, ns. perävalotakuu on urbaanilegendaa. Toki huomioidaan auton kunto ja ikä, satasilla et voi olettaakaan saavasi priimaa.

Kyllä se yksityishenkilöiden kesken on käytännössä perävalotakuu jos varsinaista petosta ei tapahdu.

Jos auto vikaantuu kulumisen takia, ei yksityinen myyjä ole siitä vastuussa.

Vierailija
19/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyminen on huoletonta.

1. Älä tee papereita ennenkuin olet saanut rahat.

2. Tee paperit ennenkuin annat avaimet. Näin et ole vastuussa ostajan autolla tekemistä rikkeistä ja rikoksista, parkkisakoista alkaen.

Perinteinen helppo tapa on kävellä katsastuskonttorille ostajan kanssa tekemään paperit.

Vierailija
20/38 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankaluuksia?

Jos et tietoisesti myy paskaa autoa paikalliselle MC-kerholle, niin siitä ei koidu mitään hankaluuksia.

Auto kannattaa aina yrittää myydä suoraan yksityiselle, vaikka olisit vaihtotilanteessa. 

Esim. jos autoasi vastaavan auton myyntihinta liikkeessä on 15000€ ja olet vaihtamassa omaasi 25000€ autoon, saat omastasi vaihdossa 9-11k€ eli maksat välirahaa 14-16k€

Jos autosi on ehjä ja vakuuttava myytävä, saat siitä suoraan myymällä yksityiselle helpostikin 12-13k€ Lisäksi, kun menet ostamaan suoralla kaupalla ilman vaihtoautoa tuota 25000k€ autoa, saat siitä tingittyä n. 2000€ pois, eli väliraha putoaa sinne 10-11k€ tienoille,

Vaivaa siitä on ja ärsyttäviä tinkijöitä ja venkoilijoita, mutta kun tietää itse hinnan, eikä ala itse kiemurella, homma menee kuin omalla painollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi