Ärsyttävää kun mies ei enää 'kuule' mitään ja vastaa kaikkeen sanomiseen ekana MITÄ??
Ei siis vain kuuntele. Samalla voimakkuudella uudestaan sanottuna kyllä kuulee.
Ei kiva kun rakastellessakin jos kuiskaan jotain, äijä pysähtyy ja terävällä äänellä kysyy MITÄ? vaikka voisi vain kuiskata takasin, rakas en kuullut mitä sanoit tai olla vaan turpa kiinni =)
Kommentit (16)
hiukan sivuten mutta mun äiti tekee tätä samaa. aina vastaa ekana "mitä" vaikka kuuli ihan selkeästi. Jos jätän toistamatta niin vastaa kysymykseen tai reagoi, eli kuuli kyllä mutta jostain syystä tullut joku maneeri vastata "mitä". Kerran kysyin miksi hän sanoo aina noin vaikka kuulee kyllä. Hän vain sanoi että haluaa varmistaa että kuuli oikein ennen kuin vastaa... tosi ärsyttävää toistaa asiat aina vähintään 2 kertaa vaikka toisella ei ole edes vikaa kuulossa. eri asia jos olisi.
Olet nalkuttanut/jaarituksillasi saanut sen "kuuroutumaan" lässytyksillesi. Katso peiliin
Meillä sama :D se on kyllä oikeasti ärsyttävää
Syyllistyn tähän samaan, anteeksi ihmiset... Vaivun jatkuvasti ajatuksiini ja kun joku yhtäkkiä sanoo jotain, kestää hetki että palaan takaisin maan pinnalle. Yleensä en "kuule" aluksi mitä toinen sanoo joten ensimmäinen reaktio on "mitä???", mutta jos maltan odottaa sen kaksi sekuntia niin kuulen jutun vähän myöhässä. Yleensä kuitenkin sanon refleksinä "mitä", vaikka tiedän että se on ärsyttävä tapa
Vierailija kirjoitti:
Olet nalkuttanut/jaarituksillasi saanut sen "kuuroutumaan" lässytyksillesi. Katso peiliin
Pitääkin alkaa pihtaamaan kunnes kuulo taas pelaa
Korvalääkärille mars.
Itselläni oli sama homma noin 10-vuotiaana. Taustalta selvisi molemmissa korvissa lymyävä sisä-ja välikorvan tulehdus ja vakava kuulonalenema. Kuulin siis kyllä jos minua puhuteltiin ja tiesin asiasta, muuta normaalia puhetta en kuullut jos huomioni oli muualla.
Lääkäri sanoi että on fifty-fifty-mahikset palautuuko kuulo vai pitääkö myöhemmin hommata kuulokojeet. Onneksi palautui.
Hei, nyt ihan oikeasti. Se, että sanoo kaksi kertaa samalla äänenvoimakkuudella, ja toisella kerralla ei tarkoita sitä, ettei ensimmäisellä kerralla ole kuunnellut. Todennäköisesti myös artikuloit selkeämmin ja mies katsoo sillä kerralla sinuun päin, ja näkee myös huulien liikkeet. Se on ärsyttävää myös, että toinen ärsyyntyy siitä, ettei kuule. Kannattaa siis olla rakentamatta konfliktia ja oppia vain elämään sen kanssa, että toinen ei kuule hyvin TAI että sinulla on tapana mutista – kyse voi olla myös molemmista.
Mulla on ilmeisesti kuulo hieman heikentynyt (mulla on myös tinnitus), ja tämän lisäksi mieheni puhuu hieman epäselvästi ja aika hiljaisella äänellä. Joudun aika usein kysymään "mitä"". Joskus saattaa olla, että jo kysyessäni saan palaset soviteltua yhteen ja ymmärrän. Toinen juttu on se, kun ollaan ajelemassa moottoripyörillä, ja mulla on korvatulpat korvissa (en ota niitä pois esim. tankilla tai lyhyissä pysähdyksissä). Ihan tyyliin viime kesään asti miehelleni on ollut todella vaikeaa muistaa se, että en kuule, ellei hän puhu suoraaan minuun päin ja hieman kovemmalla äänellä. Se on yksinkertaisesti mahdotonta. Mä olen tehnyt niin, että esitän, etten kuule ollenkaan – ei tarvitse kysyä "mitä", ja hän ymmärtää, että pitää puhua suoraan kohti ja kiinnittää huomio esim. taputtamalla olkapäähän.
Nyt on siis keskustelun paikka. Se, ettei kuule tai saa selvää, ei ole asenne tai uppiniskaisuutta. Turha kerätä tuollaista raivoa itseensä turhasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Syyllistyn tähän samaan, anteeksi ihmiset... Vaivun jatkuvasti ajatuksiini ja kun joku yhtäkkiä sanoo jotain, kestää hetki että palaan takaisin maan pinnalle. Yleensä en "kuule" aluksi mitä toinen sanoo joten ensimmäinen reaktio on "mitä???", mutta jos maltan odottaa sen kaksi sekuntia niin kuulen jutun vähän myöhässä. Yleensä kuitenkin sanon refleksinä "mitä", vaikka tiedän että se on ärsyttävä tapa
Ja tämä on toinen – mä olen myös helposti ajatuksissani. Ei se ole mikään kannanotto, se on vain ominaisuus.
nro 9
Vierailija kirjoitti:
Tämä varmaan useinmiten syy. ja tuo ap:n kuvailema kuiskailu seksin aikana -esimerkki kertoo paljon, jos meis keskittyy hommaan ja on mielessään ihan muissa maailmoissa ja toinen kuiskaa jotain niin saattaa siinä mennä hetki että tulee takaisin samaan maailmaan sieltä mielenmaailmasta :) ihmisillä joilla on vilkas mielikuvitus yms. tuppaa olemaan tapana tuo, tai jotka ei oikein jaksa keskittyä ympäristöön tai moneen asiaan yhtäaikaa (miehillähän usein tuppaa olemaan tätä että keskittyvät yhteen asiaan kerrallaan intensiivisesti jolloin ei todellakaan kuule mitään mitä ympärillä tapahtuu). Poikaystäväni esim. pelatessa tai tv:tä katsoessa oikeasti ei varmaan kuulisi jos vieressä räjähtäisi joku pommi kun on niin keskittynyt. Seksissä sentään kuuntelee jos sanon jotain, paitsi ehkä ihan finaalin hetkillä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin alkaa pihtaamaan kunnes kuulo taas pelaa
Eli myönnät itsekin että sinussa ei ole mitään muuta sisältöä kuin onkalosi?
Vaikka ei kuulisikaan oikeasti, niin sen voi ilmaista muutenkin kuin MITÄ???!!!
Itse olen nainen ja teen tuota myös.
Tulee ihan huomaamatta tuo mitä, vaikka kuulisin mitä toinen sanoo.
Minulla on myös aika huono kuulo, miehellä taas todella matala ääni ja puhuu hiljaa. Vaikea siis muutenkin saada selvää. Joudun häneltä jatkuvasti kysymään "mitä?" joten tulee ehkä automaattisesti, vaikka olisinkin kuullut mitä hän sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Eli ero on oikea ratkaisu?
Meinasitko että seuraava mies jaksaa nalkutustasi ja jaaritteluasi, vai meinasitko ryhtyä kissanaiseksi?
Rakas, olen varannut sulle ajan korvalääkärille kuulontutkimukseen.