Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jahas, yksi ammattisaikuttaja taas niin reippaana käveli tuolla

Vierailija
12.12.2018 |

Paljon huonompikuntoiset ihmiset häntä sijaistavat sitten. Vähän koomista on kyllä. Onhan se kiva vakipaikalla ottaa rahaa ja muut tekee työt.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan töissä ihan ihmetyttää, kun saikuttaja tulee pomolle esittämään sairaslomapapereita: Meikit naamassa, kaksi toimivaa kättä ja jalkaa, pääsee työpaikalle. Ja sitten ollaan viikon verran kotona?

Jotain sille lekurille ollaan kieliposkella selitelty ja täydestä on mennyt.

Vierailija
2/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan töissä ihan ihmetyttää, kun saikuttaja tulee pomolle esittämään sairaslomapapereita: Meikit naamassa, kaksi toimivaa kättä ja jalkaa, pääsee työpaikalle. Ja sitten ollaan viikon verran kotona?

Jotain sille lekurille ollaan kieliposkella selitelty ja täydestä on mennyt.

Jotain se on, joka estää vain työnteon muttei mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän on. Varsinkin koulumaailmassa pahimpaan ruuhka aikaan eli joulun lähestyessä.. Täysi palkka otetaan ja virka pidetään, puolet vuodesta saikulla..

Vierailija
4/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näitä kouluttamattomia, jotka luulevat että 6-12 vuotta lääketiedettä opiskellutta lääkäriä maallikko huijaa kädenkäänteessä.

Minullakin on ulospäin näkymätön sairaus ja toimivat jalat. Joskus jopa meikkiä.

Vierailija
5/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpä on sattunut sellaistakin että kaveri on viikon hunningolla ja sitten hakee saikkua kun on kra-pula ja hakee saikkua ja bongataan ip baarista loiventavilla ja sitten taas tarvitaan saikkua.

Vierailija
6/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AP märehtii muiden ihmisten asioita työajalla AV-palstalla. Sairasloma lienee lääkärin, työnantajan ja sairastajan keskinäinen asia. Mikä on se sielunvamma, joka saa puuttumaan vimmatusti muiden yksityisasioihin jopa niin, että pitää oikein Internetillekin kertoa ja tukea hakea? Siihen vammaan ei kai saa sairaslomia, kun noin katkeroituttaa.

Vierailija
7/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on näitä kouluttamattomia, jotka luulevat että 6-12 vuotta lääketiedettä opiskellutta lääkäriä maallikko huijaa kädenkäänteessä.

Minullakin on ulospäin näkymätön sairaus ja toimivat jalat. Joskus jopa meikkiä.

Miten se ulospäin näkymätön sairaus estää työnteon? Kaipa voit anonyyminä avata täällä? Kiinnostaisi tietää. Ettei vain olisi hybris ylikouluttautuneisuudesta ja sen myötä tuleva ylimielisyys teetättää muilla varsinaiset työt?

Vierailija
8/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi hyvä ammatti, ammattisaikuttaja.

Vierailija
9/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ulospäin näkymätön sairaus estää työnteon? Kaipa voit anonyyminä avata täällä? Kiinnostaisi tietää. Ettei vain olisi hybris ylikouluttautuneisuudesta ja sen myötä tuleva ylimielisyys teetättää muilla varsinaiset työt?

En ole tuo, mutta millä tavalla on sairauden kriteeri, että se näkyy ulospäin? Esim. jotkut kivut, näkyvätkö ne ulospäin? Eivät kyllä minusta. Tai vaikka sydänvaivat, joiden takia anoppi joutui jäämään eläkkeelle, vaikka oli ajatellut vielä jatkaa töissä muutaman vuoden. (Hän sai siis infarktin pari vuotta takaperin, eikä sydän ole oikein tullut kuntoon sen jälkeen.)

Mulla oli kauan aikaa sitten yksi työkaveri, joka sairasti jotain vakavaa keuhkosairautta, en muista mitä. Jostain syystä kaikki työyksikkömme jäsenet (jopa minä, joka olin kesätyöläinen ja sijaistaja) tiesimme hänen sairautensa laadusta, ainoastaan lähin esimiehemme ei tiennyt. Ylempi esimies tiesi, tai käsittääkseni hän oli se, jolle saikkulaput vietiin (en koskaan ollut sairaana, joten en osaa sanoa). No, lähintä esimiestämme kiukutti tämä työntekijän "saikuttelu", ja itse koin aika kiusalliseksi, kun en toisaalta voinut paljastaa hänelle kollegan luottamuksellisesti kertomaa asiaa ja toisaalta olisin halunnut sanoa, että tässä on ihan oikeasti vakavasta sairaudesta, joka myöskään ei minusta näkynyt mitenkään erityisesti ulospäin. 

Vierailija
10/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sairaus välttämättä päälle päin näy. Jotkut varmaan pitää minua ammattisaikuttajana, sairastan tyypin 2 kaksisuuntaista mielialahäiriötä mutta en siitä hirveästi huonojen ennakkoasenteiden vuoksi huutele. Välillä saattaa olla todella pitkiäkin, jopa vuoden-kaksi kestäviä remissiovaiheita, mutta välillä saattaa olla vuosi, jolloin tulee useampi yhden-kolmen viikon sairasloma. Itse koen että mieluummin näin, kuin että jättäytyisin kokonaan yhteiskunnan tukien varaan.

Vierailija
11/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein naisvaltaisill aloilla tälläistä tapahtuu, mistäköhän johtuu?

Vierailija
12/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä "tällaista"?

Vierailija
13/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sairaus, joka ei kovin näy päällepäin, olen sen takia itse sairauspäivärahalla, kun en kykene töihin. Minulla on välilevynrappeuma ja välillä en aamuisin pääse itse sängystä ylös, kun kivut ovat niin kovat. Mitkään fysioterapiat eivät auta, enkä halua syödä vahvoja kipulääkkeitä. Kaikkeista phimpina päivinä tämä kyllä näkyy päällepäin, kun kävelykin on tuskaista.

Vierailija
14/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistuvat lampaat määkii kun itsellä ei pokka riitä samaan. Niin suurta on osalla herran pelko.

Vierailija
15/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja AP märehtii muiden ihmisten asioita työajalla AV-palstalla. Sairasloma lienee lääkärin, työnantajan ja sairastajan keskinäinen asia. Mikä on se sielunvamma, joka saa puuttumaan vimmatusti muiden yksityisasioihin jopa niin, että pitää oikein Internetillekin kertoa ja tukea hakea? Siihen vammaan ei kai saa sairaslomia, kun noin katkeroituttaa.

Sitten muistetaan sellainenkin käsite kuin kolmivuorotyö ja arkivapaat. Se on eri asia kuin sairausloma.

Vierailija
16/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä "tällaista"?

Ryyppäämistä ja elämäntapalorvailua - siis jos raksa-ala on naisvaltainen ala?

Vierailija
17/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaus, joka ei kovin näy päällepäin, olen sen takia itse sairauspäivärahalla, kun en kykene töihin. Minulla on välilevynrappeuma ja välillä en aamuisin pääse itse sängystä ylös, kun kivut ovat niin kovat. Mitkään fysioterapiat eivät auta, enkä halua syödä vahvoja kipulääkkeitä. Kaikkeista phimpina päivinä tämä kyllä näkyy päällepäin, kun kävelykin on tuskaista.

Ne kannattaisi silti hakea apteekista, vaikka et itse halua syödä niitä. Noilla tekee niin muhkean tilin, ettei tarvitse välittää jos viranomaiset yrittää kyykyttää ja pakottaa toimenpiteisiin karenssin uhalla. Tienaat enemmän kuin ne kyykyttäjät.

Vierailija
18/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa joskus iso, paha poru kun minut oli nähty lähikaupassa vaikka olin kuumeisena sairauslomalla. On se vain syntiä haluta sairaanakin syödä.

Vierailija
19/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mut et vissiin oo esim työuupumuksesta koskaan kuullu? 

Itse jouduin muutama vuos sitten 3kk saikulle burnoutin takia ja kävin ihan normaalisti hoitamassa asioita, välillä jopa meikattuna. Töihin en vaan kyennyt.

Vierailija
20/51 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihmisillä voi olla monenlaisia sairauksia. Silti voi lenkkeillä, olla meikit ja kampaus kunnossa, ulospäin kaikki vaikuttaa olevan ok. Silti henkilö on sairas.

P.S. Mikä estää työnteon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi