Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sain apua genitaaliherpekseen ja kondyloomaan

Vierailija
12.12.2018 |

Tiedän että moni varmasti tyrmää tämän ja haukkuu humpuukiksi, mutta ajattelin siitäkin huolimatta kertoa miten olen itse saanut herpeksen pois. Ehkä tästä on jollekin apua.

Olen 22-vuotias nainen ja sain samalta mieheltä sekä herpeksen että kondylooman noin puoltoista vuotta sitten, ja ajattelin että elämä on pilalla, varsinkin kun tuo herpes alkoi puhkeamaan monta kertaa putkeen tässä puoli vuotta sitten. Olen syönyt siihen lääkkeitä aina kun se on puhjennut, mutta silti herpeksestä paraneminen kestää ainakin viikon. Olen kokeillut myös ilman lääkitystä kun jossain vaiheessa ei ollut enää varaa ostaa uutta lääkekuuria, ja hoitamattomana kestää 2 viikkoa. Kun herpes oli tulossa neljättä kertaa putkeen, olin epätoivoinen ja päätin kokeilla aika erikoista netistä löytämääni vinkkiä jossa huuliherpekseen neuvottiin laittamaan valkosipulia. Noh, puolitin valkosipulinkynnen, tein siihen viiltoja ja painoin n. 5 min suoraan rakkuloihin. Sattui niin että teki mieli huutaa, ja alue muuttui hetkeksi entistä pahemman näköiseksi, mutta jo 10 min päästä kaikki kipu ja kutina helpotti. Toistin saman aamuin illoin 2 päivän ajan, ja rakkula katosivat kokonaan. Ikinä ei ole mennyt herpes noin nopeasti ohi. Kokeilin samaa myös nenänpielessä uhkaavasti tykyttävään "hormonifinniin" joka katosi olemattomiin yhden yön aikana. On tieteellisesti todistettu valkosipulin tappavan joitain bakteereja, sieniä, viruksia ja alkueläimiä. Tuntuu siis tehoavan tulehduksiin. On tietenkin limakalvolle aika jykevä hoito tuo valkosipuli, ja olen kuullut että jollain siitä on iho mennyt rakkuloille joten ehkä ei sovellu kaikkein herkkäihoisimmille. Kokeilu siis omalla vastuulla. Minun herpeskierteeni kuitenkin loppui kuin seinään. Valkosipuli auttoi myös hillittömään kutinaan josta olen kärsinyt jo puoli vuotta. Kutina on ilmeisesti kondylooman ja herpeksen aiheuttama koska muuta tulehdusta ei löytynyt.

Kondyloomaan taas sain condyline liuosta, jota käytin useamman kuukauden ilman mitään tuloksia. Ainoa mitä tapahtui oli että iho meni rikki ja oli todella kipeä. Koko alapää punoitti ja yhdyntäkivut järkyttävät. Tämän jälkeen ulkosynnyttimissä oli lieviä solumuutoksia vin1-2 aseikolla. Tästä pelästyneenä löysin keskustelun jossa jollekin oli neuvottu laittamaan öljyä joka päivä alapäähän koska virus ei viihdy hyväkuntoisella ehjällä limakalvolla. Siitä lähtien olen laittanut kookosöljyä aamuin illoin alapäähän, ja jo muutamassa päivässä vuoden kestänyt punotus alapäästä katosi ja muuttui normaaliksi vaaleanpunaiseksi. Ei enää arastanut myöskään. En tosin ole varma kumpaa on enemmän kiittäminen, valkosipulia vai öljyä vai kenties molempia, koska tuosta valkosipulin tehosta innostuneena olen sillä joka toinen päivä käsitellyt myös kondylooma- alueet. Nyt olen viikon jälkeen huomannut että kondyloomasyylät ovat osa kadonneet kokonaan ja muualta pienentyneet. Mikään muu öljy tai pebanthen ei ole tähän mennessä auttanut ollenkaan. Solumuutoksien parantumisesta en vielä tiedä koska uusi koepala on luultavasti vasta puolenvuoden päästä. Kuitenkin tietäen että solumuutokset aiheutuvat tulehduksesta, olen toiveikas että myös solumuutokset ovat paranemassa. Papassa minulla ei ollut mitään löydöksiä.

Tuli aikamoinen romaani mutta toivon että tästä on jollekin hyötyä. Limakalvojen kunto tuntuu olevan tärkeimpiä asioita viruksen hävittämisen kannalta, eli suosittelen käyttämään vaikka sitä kookosöljyä säännöllisesti alapäähän. Minulle puhkesi herpes heti jos tuli pienikin naarmu limakalvolle. En ole mitenkään lääkevastainen mutta minulla nämä keinot auttoivat lääkkeitä paremmin, ja olen itsekin ihan ällistynyt.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla