Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpimät, punertavat jalat - Mitä tämä on?

Vierailija
12.12.2018 |

Minulla on siis harmiton, mutta epämukava vaiva. Jalkani ovat usein lämpimät ja punertavat, välillä myös kutisevat. Erityisesti illalla nukkumaan mennessä huomaan tällaista, joskin myös tällä hetkellä jalkani hohkavat lämpöä ja punaista väriä.

Tein virheen ja kysyin Googlelta: vastauksena MS-tautia, diabetesta ja reumaa. Uskoisin kuitenkin, että tähän on vähemmänkin dramaattisia syitä. Mutta mitä? Kenelläkään kokemusta tai tietoa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehon matala tulehdustila? Ph-dieetti voisi auttaa.

Vierailija
2/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehon matala tulehdustila? Ph-dieetti voisi auttaa.

Eikös tämä ph-härdelli ole jonkinlaista hölynpölyä? -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään samaa vaivaa? -Ap

Vierailija
4/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottuma tai sukkien, pesuaineen tms. aiheuttama ihoärsytys? Millaisia sukkia käytät ja millä aineella peset jalkasi? Onko jalkojen iho kuiva?

Vierailija
5/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihottuma tai sukkien, pesuaineen tms. aiheuttama ihoärsytys? Millaisia sukkia käytät ja millä aineella peset jalkasi? Onko jalkojen iho kuiva?

On hieman kuiva iho, mutta lähellä normaalia kuitenkin. Käytän niitä tavallisia sukkia, joita saa halvalla isossa paketissa. Ärsytys tuntuu enemmän reisien, säärien korkeudella. Pesen jalat näin talvisin suihkuöljyllä. -Ap

Vierailija
6/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla couperosa?

Vierailija
7/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla couperosa?

Hmm, en tiedä. Ehkä? Pitää googlettaa couperosaa. -Ap

Vierailija
8/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa punaisia läikkiä varsinkin reisissä, mutta myös säärissä. Ei koko ajan, ja pahimmiten laikuilla olen saunan jälkeen. Itse olen siis ajatellut jotain verenkiertohommaa, mutta kun eivät muuten vaivaa niin enpä viitsi mennä lääkäriin. 

Vierailija
9/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Mulla on kanssa punaisia läikkiä varsinkin reisissä, mutta myös säärissä. Ei koko ajan, ja pahimmiten laikuilla olen saunan jälkeen. Itse olen siis ajatellut jotain verenkiertohommaa, mutta kun eivät muuten vaivaa niin enpä viitsi mennä lääkäriin. 

Onko sulla punoitusta erityisesti talvella vai ympäri vuoden? Tuntuuko jalat lämpimiltä? Itsekään en viitsi tämän takia lääkäriin mennä, mutta häiritsee sen verran että etsiskelen kotikonsteja. -Ap

Vierailija
10/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sanoit, että punoitus on enemmän säärissä ja reisissä, niin luulen että olet kulkenut ulkona kylmässä tuulessa liian ohuissa vaatteissa ja saanut eräänlaisen lievän paleltuman. Minulla on myös tuollaista kovilla pakkasilla, jos joudun olemaan ulkona jossain stretch-farkuissa tai vastaavissa. Pyöräily kylmässä on erityisen paha. Ja tosiaan punoitus ja kuumotus ja nipistely ei tunnu heti, vaan vasta jonkin aikaa sen jälkeen kun on tullut kylmästä sisään.

Vierailija
11/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kahdet lycraa sisältävät farkut tekee tollasta. Reidet on punaset, kuumat ja kihelmöivät jos kävelen pienenkin matkan. En siis pidä niitä pöksyjä enää.

Vierailija
12/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun sanoit, että punoitus on enemmän säärissä ja reisissä, niin luulen että olet kulkenut ulkona kylmässä tuulessa liian ohuissa vaatteissa ja saanut eräänlaisen lievän paleltuman. Minulla on myös tuollaista kovilla pakkasilla, jos joudun olemaan ulkona jossain stretch-farkuissa tai vastaavissa. Pyöräily kylmässä on erityisen paha. Ja tosiaan punoitus ja kuumotus ja nipistely ei tunnu heti, vaan vasta jonkin aikaa sen jälkeen kun on tullut kylmästä sisään.

Tämä kyllä kävisi hyvinkin järkeen. Pitää siis vaan laittaa lämpimämmin päälle. :D Kiitos valaistuksesta!! -Ap

Vierailija
13/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä epäilisin minäkin. Eli liian ohuista housuista/väärästä materiaalista johtuen jalkasi saavat sen verran kylmää, että sitten korjaavana reaktiona verenkeirto vilkastuu niin paljon, että tulee punoitusta ja kuumotusta. Näinhän käyn esim. jos on ilman hanskoja tai liian ohuissa hanskoissa joutunut ulkona puuhastelemaan ja sitten alkaa lämmittää käsiään esim. lämpimässä vedessä. Eli kokeilepa kunnon merinovillakerrastoa tai muuten lämpimämpiä/tuulen pitävämpiä housuja, jos vaikka auttaisi. 

Vierailija
14/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kahdet lycraa sisältävät farkut tekee tollasta. Reidet on punaset, kuumat ja kihelmöivät jos kävelen pienenkin matkan. En siis pidä niitä pöksyjä enää.

Pitää tutkailla housujen materiaalilappuja. -Ap

Vierailija
15/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä epäilisin minäkin. Eli liian ohuista housuista/väärästä materiaalista johtuen jalkasi saavat sen verran kylmää, että sitten korjaavana reaktiona verenkeirto vilkastuu niin paljon, että tulee punoitusta ja kuumotusta. Näinhän käyn esim. jos on ilman hanskoja tai liian ohuissa hanskoissa joutunut ulkona puuhastelemaan ja sitten alkaa lämmittää käsiään esim. lämpimässä vedessä. Eli kokeilepa kunnon merinovillakerrastoa tai muuten lämpimämpiä/tuulen pitävämpiä housuja, jos vaikka auttaisi. 

Näinhän se on! Tuttu reaktio, mutta ei jostain syystä tullut mieleen, koska tottunut tähän vain käsissä. Hieman pöhkö olo, jos tämä olikin syynä. :) -Ap

Vierailija
16/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vastaus ongelaasi. Syynä on verentunku verisuonissasi. Se voi johtua jonkun solulinjan kasvusta, veri ei  pääse kiertämään kudoksiin ja tulee tukos pieniin hiussuoniin, iho punoittaa  ja kuumenee. Mul on ollut tämä.- KÄy persuverenkuvassa, voi olla polysytemia, jos on kipujakin jaloissa. Pahimmillaan Tappava veriauti, en halua peloitella, mutta syynä on verisuoni asiat/verentunku. Asia selviää verikokeella

Vierailija
17/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on vastaus ongelaasi. Syynä on verentunku verisuonissasi. Se voi johtua jonkun solulinjan kasvusta, veri ei  pääse kiertämään kudoksiin ja tulee tukos pieniin hiussuoniin, iho punoittaa  ja kuumenee. Mul on ollut tämä.- KÄy persuverenkuvassa, voi olla polysytemia, jos on kipujakin jaloissa. Pahimmillaan Tappava veriauti, en halua peloitella, mutta syynä on verisuoni asiat/verentunku. Asia selviää verikokeella

Huh! Kuulostaa pelottavalta, hyvä että sait hoidettua. Kävin aika vasta verikokeessa muusta syystä, kenties siellä olisi huomattu tälläinen poikkeavuus? -Ap

Vierailija
18/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli allergia ja ihoinfektiot on suljettu pois ja kylmä helpottaa, Erytromelalgia.

Vierailija
19/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli allergia ja ihoinfektiot on suljettu pois ja kylmä helpottaa, Erytromelalgia.

Kylmällä ei ole ainakaan helpottavaa vaikutusta. En tietääkseni ole allerginen millekään, mutta tarkistan pesuaineet ja housujen materiaalit varalta.

Vierailija
20/23 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Onko sulla punoitusta erityisesti talvella vai ympäri vuoden? Tuntuuko jalat lämpimiltä? Itsekään en viitsi tämän takia lääkäriin mennä, mutta häiritsee sen verran että etsiskelen kotikonsteja. -Ap

Siis enemmän kesällä (korkeissa lämpötiloissa)! Eli tuo lievä paleltuminen ei pidä mun kohdalla paikkaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä