Kuka asentaa enää 32-bittisen Linuxin?
Kaikki uudet tietokoneet ovat olleet 64-bittisiä jo kauan ja käytännössä jokaisessa on esimerkiksi virtualisointituki. En näe mitään järkeä asentaa käyttöjärjestelmä 32-bittisenä enää.
Kommentit (9)
No on kyllä todella outoa asentaa ilmainen 32-bittinen Linux kun 64-bittisenkin saa ilmaiseksi. Lisäksi epäilen, että uudempiin tietokoneisiin se ei enää asennukaan ongelmitta, paitsi jonkun virtuaalijärjestelmän kautta, joka toimii, arvatkaa minä bittimäärän päällä :D
Onkohan Linuxin kernelissä muuten enää ollenkaan 32-bittisen järjestelmän tukea...? Hämmästyisin jos olisi, mutta ei jaksa googlettaa.
Se, jolla on tarpeeksi mopo kone. Taitaa kuitenkin 32-bittinen pyöriä vanhassa hitaassa vähämuistisessa koneessa paremmin.
Olen asentanut moneen vanhaan 32-bittiseen ritsaan
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä enää tarjotakaan. 18.10 vain 64.
Ubuntu on vain yksi distro. Jokin muu niistä kymmenistä voi tarjotakin.
Vierailija kirjoitti:
Tarjotaanpa. Useitakin.
https://distrowatch.com/search.php?architecture=ix86
Palvelinkäytössä. Olen laittanut aikas monta ret hat linuxia ns. kuntoon.
yhdeen vanhaan minikannettavaan olen asentanut 32-bittisen linuxin. olen päivittänyt edellisen lts version uusimpaan. tuon tein päivityksen laitooin menemään jollain komentokehotteen komennolla. uusimmassa ei taita enään olla 32-bittisiä levykuvia satavilla. tuota knetta käytän vain leikkikaluna, kun on niin hidas.