Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yksityisellä puolella on usein niin huono tunnelma?

Vierailija
11.12.2018 |

Yksityisen puolen työpaikoilla on tarkoitus tehdä voittoa, minkä vuoksi työntekijän on ehdottomasti oltava tehokas. Mielestäni ne eivät kuitenkaan sulje toisiaan pois. Tehokkuus ja mukavuus. En tarkoita mukavuudella mitään laiskottelua, vaan työpaikan tunnelmaa. Että millä mielellä sinne töihin tullaan, tuleeko jo heti ovesta astuessa kommenttia "huomenta, noniin nyt takkia niskaan", vai ovatko ihmiset toistensa kanssa vuorovaikutuksessa positiivisesti "hyvää huomenta, tästä se työpäivä lähtee!"

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole! Business forever!

Vierailija
2/8 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen puolen työpaikoilla on tarkoitus tehdä voittoa, minkä vuoksi työntekijän on ehdottomasti oltava tehokas. Mielestäni ne eivät kuitenkaan sulje toisiaan pois. Tehokkuus ja mukavuus. En tarkoita mukavuudella mitään laiskottelua, vaan työpaikan tunnelmaa. Että millä mielellä sinne töihin tullaan, tuleeko jo heti ovesta astuessa kommenttia "huomenta, noniin nyt takkia niskaan", vai ovatko ihmiset toistensa kanssa vuorovaikutuksessa positiivisesti "hyvää huomenta, tästä se työpäivä lähtee!"

Tuu tänne Juankosken kunnalle töihin, niin vedetään turpaan sua kättelyssä, niin henkisesti kuin fyysisesti kierrolla Savolaisella otteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän firmastakin

ja työporukasta

Vierailija
4/8 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on päinvastainen, eli julkisella puolella on ties mitä ihme kuppikuntaa ja kyräilyä, mutta yksityisellä puolella tehdään vaan hommaa ilman ihmissuhdeongelmia, kun ei kellään ole aikaa mihinkään kahvihuonejuoruiluun tms.

Vierailija
5/8 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Vierailija
6/8 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on päinvastainen, eli julkisella puolella on ties mitä ihme kuppikuntaa ja kyräilyä, mutta yksityisellä puolella tehdään vaan hommaa ilman ihmissuhdeongelmia, kun ei kellään ole aikaa mihinkään kahvihuonejuoruiluun tms.

Tämä on niin totta!

Vierailija
7/8 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yksityisellä puolella ollut jo 10 vuotta. Johto on säälimätön tulos tai ulos-tyylinen eikä varmaan lakejakaan aina noudateta, mutta totuus on että työntekijät viihtyvät. Kaikki marmattavat toimistotantat ja 50-vuotiaat "kyllä minä tiedän kun olen näitä hommia tehnyt 25 vuotta"-miehet potkitaan armotta ulos. Mitä olen seuraillut, aika usein työllistyvät tämän jälkeen julkiselle puolelle. 

Ei meillä ole aikaa vahdata kuka keittää kahvia tai kehitellä sisäpiiriklaaneja. Johtokin tienaa miljoonia mutten välitä, tätä parempaa työpaikkaa ei mulla ole koskaan ollut julkisella puolella. 

Vierailija
8/8 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan julkisella puolella kyräillään ja juorutaan selän takana. Vaikeutetaan/simputetaan uusia työntekijöitä työ- ym. kuvioissa. Julma kilpailu ylenemisestä ja vähän työtä joten aikaa jää siihen kyräilyyn ja netissä oloon.

Reilumpia työkavereita olen saanut yksityisellä puolella.