Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunajan parkkipaikka-ahdistus, uskallatko peruuttaa?

Vierailija
11.12.2018 |

Lapset juoksevat parkkipaikoilla, jotkut ajavat siellä liian lujaa, auton ikkunat on huuruiseen ja likaiset, lapset räimivät omillaan toisten autoja, voih.

Joulunajan parkkipaikka-ahdistus, uskallatko peruuttaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on peruutuskamera.

Vierailija
2/16 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä peruutan sinne ruutuun, huomattavasti helpompaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti osaan mutta parkkipaikkojen suunnittelijat ovat vajaaälyisiä.

Siis niiltä unohtuu kokonaan parkkihallin pääasiallinen liikenne, eli jalankulkuliikenne!

Vierailija
4/16 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutan tietysti ruutuun.

Vierailija
5/16 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen parkkipaikkoihin tulisi aina peruuttaa turvallisuussyistä. Siinä parkkiruudussa harvemmin lapset juoksentelee eikä ole muitakaan autoja siinä ruudussa ajelemassa. Sen kun peruutat turvallisesti tyhjään ruutuun.

Jenkeissä opetetaan autokoulussa, että pitää peruuttaa mieluiten noihin paikkoihin turvallisuussyistä.

Ja näin ollen lähteminen kaupan pihasta on turvallista, ei tarvi peruutella lähtiessä. 

Eli olisi pitänyt olla vaihtoehto "peruutan ruutuun".

Vierailija
6/16 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen parkkipaikkoihin tulisi aina peruuttaa turvallisuussyistä. Siinä parkkiruudussa harvemmin lapset juoksentelee eikä ole muitakaan autoja siinä ruudussa ajelemassa. Sen kun peruutat turvallisesti tyhjään ruutuun.

Jenkeissä opetetaan autokoulussa, että pitää peruuttaa mieluiten noihin paikkoihin turvallisuussyistä.

Ja näin ollen lähteminen kaupan pihasta on turvallista, ei tarvi peruutella lähtiessä. 

Eli olisi pitänyt olla vaihtoehto "peruutan ruutuun".

Niin suomessakin opetetaan ja ajokoeessakin sitä vaaditaan, joten en ymmärrä mihin se taito häviää sillä sekunnilla kun saa ajokortin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen parkkipaikkoihin tulisi aina peruuttaa turvallisuussyistä. Siinä parkkiruudussa harvemmin lapset juoksentelee eikä ole muitakaan autoja siinä ruudussa ajelemassa. Sen kun peruutat turvallisesti tyhjään ruutuun.

Jenkeissä opetetaan autokoulussa, että pitää peruuttaa mieluiten noihin paikkoihin turvallisuussyistä.

Ja näin ollen lähteminen kaupan pihasta on turvallista, ei tarvi peruutella lähtiessä. 

Eli olisi pitänyt olla vaihtoehto "peruutan ruutuun".

Niin suomessakin opetetaan ja ajokoeessakin sitä vaaditaan, joten en ymmärrä mihin se taito häviää sillä sekunnilla kun saa ajokortin..

Minä ajan aina keula edellä ruutuun ja peruutan sujuvasti pois muita autoja tai ihmisiä kolhimatta.

Kaikesta sitä osataan tehdä ongelma tälläkin palstalla.

t. ajokortti vuodesta 1986

Vierailija
8/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruuttaminen on ahtaaseen paikkaan nykyautoilla huomattavasti helpompaa monestakin syystä.

1. Autot ovat 95% etuvetoisia, jonka johdosta ne kääntyvät merkittävästi pienemmällä säteellä takaperin kuin etuperin.

2. Autoissa on nykyään pääsääntöisesti hyvät peilit, joita voi tarvittaessa säätää nopeasti.

Varsinkin lyhyt, alle 180cm. kuljettaja ei käytännössä näe mitään, noin 1,5m säteellä auton keulasta, kun taas peilien avulla näkee sivuille noin 5cm tarkkuudella

3. Autoissa on yleensä jonkinlainen pysäköinti avustin, ainakin taaksepäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaminen on ahtaaseen paikkaan nykyautoilla huomattavasti helpompaa monestakin syystä.

1. Autot ovat 95% etuvetoisia, jonka johdosta ne kääntyvät merkittävästi pienemmällä säteellä takaperin kuin etuperin.

2. Autoissa on nykyään pääsääntöisesti hyvät peilit, joita voi tarvittaessa säätää nopeasti.

Varsinkin lyhyt, alle 180cm. kuljettaja ei käytännössä näe mitään, noin 1,5m säteellä auton keulasta, kun taas peilien avulla näkee sivuille noin 5cm tarkkuudella

3. Autoissa on yleensä jonkinlainen pysäköinti avustin, ainakin taaksepäin.

Ihan mielenkiinnosta, mistä repäisit tuon 95 % :DD?

Vierailija
10/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaminen on ahtaaseen paikkaan nykyautoilla huomattavasti helpompaa monestakin syystä.

1. Autot ovat 95% etuvetoisia, jonka johdosta ne kääntyvät merkittävästi pienemmällä säteellä takaperin kuin etuperin.

2. Autoissa on nykyään pääsääntöisesti hyvät peilit, joita voi tarvittaessa säätää nopeasti.

Varsinkin lyhyt, alle 180cm. kuljettaja ei käytännössä näe mitään, noin 1,5m säteellä auton keulasta, kun taas peilien avulla näkee sivuille noin 5cm tarkkuudella

3. Autoissa on yleensä jonkinlainen pysäköinti avustin, ainakin taaksepäin.

Ihan mielenkiinnosta, mistä repäisit tuon 95 % :DD?

Se lienee melko lähellä oikeaa.

Jos ajatellaan että ajat Tampereelta Helsinkiin ja lasket vastaantulijoista, kuinka moni vastaantuleva henkilöauto on muu kuin BMW tai Mercedes Benz(joista niistäkin A-sarja etuvetoisia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaminen on ahtaaseen paikkaan nykyautoilla huomattavasti helpompaa monestakin syystä.

1. Autot ovat 95% etuvetoisia, jonka johdosta ne kääntyvät merkittävästi pienemmällä säteellä takaperin kuin etuperin.

2. Autoissa on nykyään pääsääntöisesti hyvät peilit, joita voi tarvittaessa säätää nopeasti.

Varsinkin lyhyt, alle 180cm. kuljettaja ei käytännössä näe mitään, noin 1,5m säteellä auton keulasta, kun taas peilien avulla näkee sivuille noin 5cm tarkkuudella

3. Autoissa on yleensä jonkinlainen pysäköinti avustin, ainakin taaksepäin.

Ihan mielenkiinnosta, mistä repäisit tuon 95 % :DD?

Se lienee melko lähellä oikeaa.

Jos ajatellaan että ajat Tampereelta Helsinkiin ja lasket vastaantulijoista, kuinka moni vastaantuleva henkilöauto on muu kuin BMW tai Mercedes Benz(joista niistäkin A-sarja etuvetoisia)

Ennenkuin joku alkaa päteä, niin lisätään, että muut takavetoiset ovat aivan marginaalissa.

Vierailija
12/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puuttuu vaihtoehtoja. Mm. "peruutan ruutuun" ja "osaan peruuttaa ihan itse ruudusta pois ketään kolhimatta, väistäen jalankulkijoita ja muita autoja". 

Terveisin nainen, 42, kortti ja oma auto ollut 18-vuotiaasta asti. Osaan myös taskuparkkeerata ahtaaseenkin väliin, myös pakettiauton. Ja tehdä mäkilähdön. Mikään näistä ei ole lopulta vaikeaa, ei mitään rakettikirurgiaa tai y-kromosomiin sidottu taito.

(Naiset: ajakaa enemmän, myös parkkihalleissa, myös pahimpaan ruuhka-aikaan. Ajamista ja kaikkia konsteja ei opi ellei itse tee. Apukuskina olosta ei ole hyötyä. Ja muistakaa parkkiruudusta peruuttaessanne näyttää vilkkua, niin muut älyävät että olette lähdössä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas "aika huonot" vaihtoehdot sun kyselyssäs ap. En voinut vastata siihen ollenkaan. Mutta siihen että uskallanko peruuttaa, niin uskallan.

Vierailija
14/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan peruuttaa ruudusta pois. Peruutan aina ja kaikkialla todella hitaasti, juuri siitä syystä, etten aja kenenkään päälle. Ärsyttää omasta mielestään hirveän näppärät kuskit, jotka esittelevät muille, miten osaavat hienosti ajaa ruutuun ja ruudusta pois kovalla vauhdilla. No, sen taitojen esittelyn huuma ilmeisesti valtaa ajatukset niin kokonaisvaltaisesti, että unohtuu ihan kokonaan miettiä, että mitäs sitten tapahtuu, jos joku lapsi yhtäkkiä juoksee alle. Mua ei imago kiinnosta, ainoastaan turvallisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaminen on ahtaaseen paikkaan nykyautoilla huomattavasti helpompaa monestakin syystä.

1. Autot ovat 95% etuvetoisia, jonka johdosta ne kääntyvät merkittävästi pienemmällä säteellä takaperin kuin etuperin.

2. Autoissa on nykyään pääsääntöisesti hyvät peilit, joita voi tarvittaessa säätää nopeasti.

Varsinkin lyhyt, alle 180cm. kuljettaja ei käytännössä näe mitään, noin 1,5m säteellä auton keulasta, kun taas peilien avulla näkee sivuille noin 5cm tarkkuudella

3. Autoissa on yleensä jonkinlainen pysäköinti avustin, ainakin taaksepäin.

Ihan mielenkiinnosta, mistä repäisit tuon 95 % :DD?

Joo, 95% on on vähän hihityttävä väite mutta seuraava aivopieru vasta räjäyttääkin potin. :D

Sillä vetotavalla nyt ole parkkihallissa yhtään mitään merkitystä, eikä ihan ääriolosuhteita lukunottamatta ulkoparkkipaikoillakaan. Se että auton etupyörät on ne millä ohjataan, se on se seikka, mikä johtaa tuohon pienempään kääntösäteeseen peruutettaessa.

Vierailija
16/16 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruuttaminen on ahtaaseen paikkaan nykyautoilla huomattavasti helpompaa monestakin syystä.

1. Autot ovat 95% etuvetoisia, jonka johdosta ne kääntyvät merkittävästi pienemmällä säteellä takaperin kuin etuperin.

2. Autoissa on nykyään pääsääntöisesti hyvät peilit, joita voi tarvittaessa säätää nopeasti.

Varsinkin lyhyt, alle 180cm. kuljettaja ei käytännössä näe mitään, noin 1,5m säteellä auton keulasta, kun taas peilien avulla näkee sivuille noin 5cm tarkkuudella

3. Autoissa on yleensä jonkinlainen pysäköinti avustin, ainakin taaksepäin.

Ihan mielenkiinnosta, mistä repäisit tuon 95 % :DD?

Se lienee melko lähellä oikeaa.

Jos ajatellaan että ajat Tampereelta Helsinkiin ja lasket vastaantulijoista, kuinka moni vastaantuleva henkilöauto on muu kuin BMW tai Mercedes Benz(joista niistäkin A-sarja etuvetoisia)

Ennenkuin joku alkaa päteä, niin lisätään, että muut takavetoiset ovat aivan marginaalissa.

...edelleenkään tämä ei liity yhtään mitenkään yhtään mihinkään. Päde keskenäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme