Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä säästät?

Vierailija
19.07.2008 |

Minä säästän:

- lasten ja omat hiukseni leikkuutan kotikampaamossa

- kirppisvaatteita 50 % vaatteista

- pesuaineet ja wc-paperit ostan isoissa pakkauksissa

- ruuat ostetaan Lidlistä

- vain yksi auto, toinen aikuisen työmatkat joukkoliikenteellä

- asunto lähellä palveluja-säästää bensakuluja

- ostettiin ei uusi asunto-säästettiin noin 100 tuhatta e pk-seutu

- Kanarian matka säästään vuoden aikana

..........

Onko muilla lisää vinkkejä arkeen???

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen sen luonnon takia - en rahan. Eli kuljen pyörällä auton sijasta aina kun mahdollista.

Ja eipä tulisi mieleenkään lähteä mihinkään Kanarialle. Matkaillaan kotimaassa junalla.

Vierailija
2/4 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostettiin ihan uusi asunto, niin kun myydään se jotain 2-5 vuoden päästä pois, niin saadaan hyvät voitot siitä. (tehtiin myös paljon itse siinä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä'än kampaajalla, itse leikkaan tyttäreni hiukset ja äitini tasoittaa minulta latvat otsatukan leikkaan itse itseltäni

en tilaaa mitään lehtiä enkä kirjakerhoista kirjoja

ruokamenot, niistä voi säästää teen viikon ruokaostokset kerralla niin ei tule heräteostoksia, osta litran jugurtteja en pikku purkkeja tai vanukkaita tms kalliita

teen ruokaa itse

emme käy missään, siis elkokuvissa, risteilyillä, ulkona syömässä kuin harvoin,

vaatteet vain tarpeeseen ei vain siksi kun haluaa ja on nättiä

käym mammutti yms ale myynneissä ja ostan kerralla esim pyykinpesu yms aineita

ei turhia ajoja autolla näillä bensanhinnoilla,

Vierailija
4/4 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säästetään toisissa asioissa ja toisiin taas painotetaan rahaa. Esim. vakuutuksista ja terveysjutuista ei säästetä. Mutta tämmöisissä taas säästetään:

* asumme suht pienessä asunnossa ja asumiskulut ovat varsin maltilliset

* autot on ostettu 2-3 v vanhoina ja niihin on tehty molempiin ylimääräinen ruostesuojaus, jotta säilyvät parempana, kalleimmat kilometrit on siis jo joku muu ajanut autoistamme

* puhelinliittymät ovat perheessämme DNA:n ja vaikka puhumme n. 50 tuntia kuussa, niin pärjäämme noin 16 eurolla

* kun hankimme uutta emme mielellään osta sitä velaksi ja jos otamme velkaa, niin maksamme sitä mahdollisimman paljon pois, poislukien asuntolaina, jota saa olla

* ruokaa tehdään itse, tosin se ei ole halvinta mahdollista, kun panostamme laatuun eli käytämme paljon vihanneksia ja esim. filettä ja luomumaitoa ja luomukananmunia

* emme juuri matkustele (tyyliin 1x vuodessa Ruotsissa)

* hyödynnämme alennusmyyntejä ja kirpputoreja

Tärkeimpänä on kuitenkin nykyiset suunnitelmat eli lähteä säästämään laman pohjaa varten. Tarkoitus on säästää pääomaa, jotta voi hyödyntää sitten heikot ajat. Tarkoitus on myös nostattaa kassavirtaa. Keskivertoperheessä kun tulot nousee, niin myös menot nousee. Meillä ei ole nyt aikomusta nostaa menoja (ei kyllä tulojakaan tule tulemaan lisää, mutta nykyisillä tuloillakin saadaan vähän säästettyä jahka ollaan molemmat töissä) ja näillä säästöillä on tarkoitus saada perheeseen joskus lisää kassavirtaa.