Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin maksaa vähävaraisen nuoren lukiokirjoja. Miten etenen asiassa?

Vierailija
11.12.2018 |

Minulla on varaa auttaa, mutten halua, että rahani menevät byrokratian pyörittämiseen. Mistä voisin alkaa kysellä kohdetta, jos haluan tukea vähävaraisen perheen nuorta toisen asteen opinnoissa esim. kustantamalla kurssikirjoja? Pelastakaa lapset on tiedossa, mutta entä jos haluan auttaa paikallisesti? Voiko yksityisihminen tarjota apua sosiaalitoimiston tai diakonian kautta?

En tietenkään halua tietää kuka avun saa, se ei kiinnosta. Mutta avustus pitää käyttää vain nuoren opiskeluun. Se ei saa valua vanhemmille tai perheen pikkulapsille/peruskoululaisille. Vinkkejä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaiset voivat hakea kirjatukea eri järjestöistä ainakin täällä meilläpäin. Uusin juttu on lukiossa ns kirjasto mistä vähävaraiset voivat lainata kirjoja jakson ajaksi. Minusta tämä on hieno mahdollisuus koska kaikkia aineita ei kuitenkaan kirjoita eikä näin tarvitse oppikirjoja omaksi. Ehkä paikallisessa lukiossa saattaisi olla tiedossa oppilas jonka kirjakummiksi voisit nimettömänä ryhtyä :)

Vierailija
2/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahan haluaa korvamerkitä esim. oppikirjoihin voisi joku lahjakortti tyyppinen ratkaisu olla paras vaihtoehto. Sosiaalitoimi tuskin sellaisia voi ottaa vastaan, diakonia ehkä. Itse ehkä kuitenkin kyselisin esim. lukion rehtorilta miten ton asian suhteen voisi/kannattaisi toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ja rippaa ekirjoja. Jaa niitä tonne library genesikseen

Vierailija
4/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti paikalliseen kirjakauppaan ja sitten annat sen diakonille joka voi antaa sen nimettynä opiskelijalle.

Vierailija
5/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittaa kirjoja koulun kirjastoon.

Vierailija
6/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti paikalliseen kirjakauppaan ja sitten annat sen diakonille joka voi antaa sen nimettynä opiskelijalle.

Mutta miten voi olla varma, että kortti käytetään oikeasti lukiokirjoihin eikä Ilkka Remekseen?

Vierailija
7/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko Jameralle lahjakorttia? Ei tarvitse pelätä että raha menee sieltä muuhun kuin nimenomaan lukiokirjoihin, vihkoihin jne.

Vierailija
8/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa lapset ry antaa meillä pikkukunnassa koulukirjoihin ja opiskeluvälineisiin tukea vähävaraisille. Voit lahjoittaa paikalliselle osastolle korvamerkittynä tämmöiseen tarkoitukseen.

Vierailija
9/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kaltaisiasi ihmisiä olisi enemmän! Surulla katselen kummipoikani siskoa, joka on aina kantanut itse vastuunsa koulunkäynnistään. Äiti ei välitä, itsellä alempi koulutusaste ja päihdeongelmaa. Tyttö pyrkii parempaan , hurjalla keskiarvolla pääsi parempaan lukioon missä useimmilla on aivan eri sosiaalinen tausta. Itse rahoitan kummipojan urheiluharrastuksen enkä pysty muuhun. Tyttö on kiinnostunut historiasta, sukunsa vanhukset kuolleet. Olen joskus unelmoinut että hän löytäisi rikkaan vanhuksen, jota hän kuuntelisi ja auttaisi, ja vanhus auttaisi häntä rahallisesti. Nykyajan opiskelu on kovaa ilman rahavaikeuksiakin.

Vierailija
10/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoon kirjojen lahjoittaminen voisi toimia?

Vierailija
11/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lahjoitimme kirjoja lastemme vanhan koulun kirjastoon. Siellä niistä hyötyy mahdollisimman moni.

Vierailija
12/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me lahjoitimme kirjoja lastemme vanhan koulun kirjastoon. Siellä niistä hyötyy mahdollisimman moni.

Ekä tarvitse käydä läpi mitään nöyryyttävää anomisrumbaa.

Vierailija
13/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastakaa lapset ry antaa meillä pikkukunnassa koulukirjoihin ja opiskeluvälineisiin tukea vähävaraisille. Voit lahjoittaa paikalliselle osastolle korvamerkittynä tämmöiseen tarkoitukseen.

Tästä jo innostuin, mutta meidän alueellamme ei ole paikallisyhdistystä :( Tuota kouluun yhteydenottoa pitää miettiä, kiitos vinkin antaneelle!

Vierailija
14/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesta koulusta "koulukirjasto" lyöty lihoiksi. Säästöjä, säästöjä.

Vierailija
15/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun kaltaisiasi ihmisiä olisi enemmän! Surulla katselen kummipoikani siskoa, joka on aina kantanut itse vastuunsa koulunkäynnistään. Äiti ei välitä, itsellä alempi koulutusaste ja päihdeongelmaa. Tyttö pyrkii parempaan , hurjalla keskiarvolla pääsi parempaan lukioon missä useimmilla on aivan eri sosiaalinen tausta. Itse rahoitan kummipojan urheiluharrastuksen enkä pysty muuhun. Tyttö on kiinnostunut historiasta, sukunsa vanhukset kuolleet. Olen joskus unelmoinut että hän löytäisi rikkaan vanhuksen, jota hän kuuntelisi ja auttaisi, ja vanhus auttaisi häntä rahallisesti. Nykyajan opiskelu on kovaa ilman rahavaikeuksiakin.

Joku tällainen olisi aivan ihannetapaus: nuorella on kunnianhimoa ja älykkyyttä, minulla olisi varaa sponsoroida esim. 100€/jakso. Enkä varmasti ole ainoa. Mutta missä me kohtaamme, siinä ongelma.

Vierailija
16/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesta koulusta "koulukirjasto" lyöty lihoiksi. Säästöjä, säästöjä.

Yllättävän monessa ainakin Helsingissä on. Omani on nyt saanut kaikki paitsi kaksi sieltä.

Vierailija
17/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ajatus! Mietin, että voisiko paikallinen sossu auttaa sinua tässä, vai kaatuuko kaunis ajatus byrokratian rattaisiin. Sinä toimittaisit lahjakortin Jameralle ja he antaisivat sen nuorelle. He ainakin tietäisivät nuoret, joille tämä tuki olisi tarpeen.

Jamerasta saa tietääkseni vain opiskelukirjoja ja sieltä niitä saa myös käytettyinä.

Vierailija
18/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meidän pitäisi vaan tietää, miten voi löytää kummipoikasi siskon. 

- lapseton rikas, ei toki vanhus

Vierailija
19/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tällainen olisi aivan ihannetapaus: nuorella on kunnianhimoa ja älykkyyttä, minulla olisi varaa sponsoroida esim. 100€/jakso. Enkä varmasti ole ainoa. Mutta missä me kohtaamme, siinä ongelma.

Osta kirjakaupan lahjakortti ja vie se koululle ohjeena antaa se vähävaraiselle hyvin menestyvälle oppilaalle. Ja muistuta, että kriteereitä ei kerrota, vaan kortti annetaan stipendinä selittelemättä sen enempää.

Vierailija
20/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä idea ja aivan mahtavaa sinulta!! Itse itkisin varmasti viikon onnesta, jos oma lapseni, tai toki kuka tahansa tarvitseva, saisi tällaisen mahdollisuuden! Itseni ei onneksi tarvitse miettiä tuota vielä muutamaan vuoteen, mutta suoraan sanottuna tulevaisuus pelottaa jo nyt. Olen itse kouluttautunut pitkäaikaissairas enkä kykene palaamaan työelämään, joten köyhänä joudun lapseni kasvattamaan. Lapselleni olen silti puhunut aina kouluttautumisen tärkeydestä, sillä ymmärrän sen merkityksen, olenhan itsekin kouluttautunut vaikken nyt työhön kykenekään. Lapsiin ja nuoriin satsaaminen on äärimmäisen tärkeää ja arvokasta, sillä heillä on vielä koko tulevaisuus edessään. Ei ole mitään järkeä lannistaa heitä jo nuorena vain siksi, että heidän vanhemmillensa on käynyt syystä tai toisesta huonosti. Onpa tosiaan hienoa sinulta ap!