Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla "ei syödä keinoruokaa"

Vierailija
11.12.2018 |

Kertokaa parin viime päivän ruokapäiväkirjanne. Entä mitä aiotte tänä iltana syödä?

Kiinnostaa, miten te määrittelette keinoruoan. Kuulostaa nimittäin siltä muita ketjuja katsellessa, että te olette mielestänne vähemmistössä syödessänne "oikeaa ruokaa".

Haluaisin verrata omaa ruokapäiväkirjaani teidän vastaaviin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvenlihakeittoa, itsetehtyä pitsaa, lihapataa, jossa jossa perunaa ja juureksia lihan lisäksi.

E-koodillisia ja säilykkeitä on pitsassa, muuta ruuat peruaineksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxiinia! 150 mg Venlafaxiinia!!

Vierailija
4/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä viime päiviltä: pinaattilettuja ja puolukoita, kala-katkarapukeittoa, pastaa tomaattikastikkeella, uunijuureksia ja possunfilettä. Tänään on maksakastiketta ja perunamuusia.

Vierailija
5/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tehty lasagne, jossa porkkanaa, juuriselleriä, tomaattimurskaa, jauhelihaa, kesäkurpitsaa, juustoa, voita , maitoa jne. Ei mitään tofuja/mifuja/soijaa/keinotekoista kermaa.

Vierailija
6/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viimeksi poron maksaa, paistettua sipulia, puolukkahilloa ja lämpimät vihannekset.

(Syödään välillä kyllä puppuakin, jos ei vaan pysty/jaksa väsätä, mutta pyritään tekemään pääsääntöisesti kaikki oikeista raaka-aineista.)

Vierailija
7/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole imenyt ihan varma, mitä tarkoitat "keinoruualla". Eineksiä? Niitä meillä ei käytetä, minä ja avokki molemmat arvostetaan simppelimpää ruokaa ja kun kokkaillaan itse, niin saadaan soviteltua helpommin tämä sekasyöjä/kasvissyöjä-valkosipuliallerginen.

Mutta normaalisti puuroa, pellavarouhetta ja banaania aamulla, lounaaksi söin speltti-avokado-kikhernesalaattia (paprikaa, kurkkua, itkua, tomaattia, babypinaattia ja siemeniä).

Päivälliseksi teen kinkkukiusausta (kinkku, peruna, sipuli, purjo ja kerma, omassani korvaan kinkun joko pavuilla tai linsseillä, en tiedä vielä). Illaksi on vielä ruisleipää, tein itse viikonloppuna kun tuli lämmitettyä leivinuuni.

Huomiselle teen lounasta varten linssi-porkkanakeittoa kookosmaidolla. Tattipastaa sitten seuraavaksi kun kiusaukset loppuu, viime syksyltä on tatteja pakastimessa vielä ja ikkunalaudalla löytyy persiljaa. Muuta, mitä olen viime aikoina syönyt on ratatouille (munakoisoa, paprikaa, kesäkurpitsaa, tomaattia ja yrttejä) tumman riisin kanssa, täytetyt uunipaprikat (riisi, sipuli, tomaatti, porkkana, kesäkurpitsa ja kuivattu suppilovahvero, mausteet) ja linssi-makaronilaatikko. Ihan perusjuttuja siis?

Toki kookosmaito ja makaronit tulee ostettua sellaisenaan kaupasta, ihan itseviljeltyjen jyvien jauhamisesta en ruuanlaitossa lähde liikkeelle ;)

Vierailija
8/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään ruokapäiväkirjaa pidä.

Ei ole kovin vaikeaa ostaa raaka-aineita joista tekee ruokaa. Senkun vaan hakee kaupasta ja työstää ruoaksi.

Teolliset lihankorvikkeet jätän hipstereille.

Vierailija
9/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kuulostaa ihan samalta kuin minunkin ruokalistani. Näin vähän aavistelinkin.

Olen ihmetellyt vaan tätä eri ketjuissa näkyvää julistusta aiheeseen liittyen. Viime aikoina jokaisessa ruokaketjussa on näkynyt näitä "Meillä ei syödä keinoruokaa!" -viestejä ja alkanut ihmetellä, mitä se keinoruoka sitten oikein on. Näköjään kuulun itsekin tähän porukkaan, en vain ole tajunnut mainostaa ruokavaliotani ketjuissa "oikeana ja puhtaana, joka ei ole mitään keinoruokaa".

ap

Vierailija
10/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko

Järvikuhaa ja salaattia

Uuniporkkanoita ja savukalaa

Suppiskeitto

Eilen ja tänään: karjalanpaistia, jossa myös porkkanaa, kukkakaalimuussi

Vierailija
11/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määrittelen keinoruuan sellaiseksi, mitkä ovat tasoa "lisää vain vesi" (esim. perunamuusijauhe tai pussikeitot) tai "lämmitä mikrossa" (esim. einesruuat). Poikkeuksia tietysti on, helppoja kotiruokia on olemassa.

Syön pääasiassa "oikeaa ruokaa", koska einekset yms on melkein poikkeuksetta pahaa. Mutta eilen tein uunimakkaraa, ja makkarahan on palstan mielestä yksi pahimpia keinotekoisia lihajalosteita. Tänään syön perunavelliä ja huomenna teen riisiä ja kanankoipia. Lounas on edellisen päivän jämiä.

Vierailija
12/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on keinoruoka?

Vierailija
13/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tätä "meillä syödään puhdasta ruokaa eikä mitään keinoa" -julistusta käytetään perusteluna sille, että syödään esim. lihaa suosituksia enemmän. En oikein tajua näiden yhteyttä. Puhdasta ruokaa voi syödä ihan ilman lihan ylenpalttista mättämistäkin.

Vierailija
14/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole imenyt ihan varma, mitä tarkoitat "keinoruualla". Eineksiä? Niitä meillä ei käytetä, minä ja avokki molemmat arvostetaan simppelimpää ruokaa ja kun kokkaillaan itse, niin saadaan soviteltua helpommin tämä sekasyöjä/kasvissyöjä-valkosipuliallerginen.

Mutta normaalisti puuroa, pellavarouhetta ja banaania aamulla, lounaaksi söin speltti-avokado-kikhernesalaattia (paprikaa, kurkkua, itkua, tomaattia, babypinaattia ja siemeniä).

Päivälliseksi teen kinkkukiusausta (kinkku, peruna, sipuli, purjo ja kerma, omassani korvaan kinkun joko pavuilla tai linsseillä, en tiedä vielä). Illaksi on vielä ruisleipää, tein itse viikonloppuna kun tuli lämmitettyä leivinuuni.

Huomiselle teen lounasta varten linssi-porkkanakeittoa kookosmaidolla. Tattipastaa sitten seuraavaksi kun kiusaukset loppuu, viime syksyltä on tatteja pakastimessa vielä ja ikkunalaudalla löytyy persiljaa. Muuta, mitä olen viime aikoina syönyt on ratatouille (munakoisoa, paprikaa, kesäkurpitsaa, tomaattia ja yrttejä) tumman riisin kanssa, täytetyt uunipaprikat (riisi, sipuli, tomaatti, porkkana, kesäkurpitsa ja kuivattu suppilovahvero, mausteet) ja linssi-makaronilaatikko. Ihan perusjuttuja siis?

Toki kookosmaito ja makaronit tulee ostettua sellaisenaan kaupasta, ihan itseviljeltyjen jyvien jauhamisesta en ruuanlaitossa lähde liikkeelle ;)

Itkua salaattiin?

Vierailija
15/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida tietää, mitä tarkoitat keinoruoalla, mutta esimerkiksi eilen olimme molemmat kotona vasta noin klo 21, joten päivällinen oli pikaruokaa ja siihen piti saada upotettua viikonlopusta jääneitä aineksia.

Mies: perunasipulisekoitusta + lenkkimakkarasuikaleita + paistettu kananmuna + keitettyä parsakaalia + oliiviöljyssä paistettua munakoisoa. Ei todellakaan terveellistä, mutta tavoitteena oli vähentää hävikkiä ja hän itse toivoi "pyttipannua".

Minä: pakastimesta otettua omatekoista chili sin carnea riisillä (riisiä, papuja, vihanneksia, tomaattimurskaa) + keitettyä parsakaalia + oliiviöljyssä paistettua munakoisoa.

Tänään syön itse loput tuosta chili sin carnesta ja paistan päälle loput munakoisosta. Miehen ruoka on vielä mietinnässä, käymme varmaan kotimatkalla kaupassa ja nappaamme sieltä jotain, mistä hänelle voi tehdä ruokaa. Todennäköisesti lihaa.

Vierailija
16/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on keinoruoka?

Minusta esimerkiksi lenkkimakkara on mitä suurimmassa määrin keinoruoka. Silti en puutu mieheni ruokavalioon eli jos hän sitä haluaa syödä niin toki hän sitä saa.

nr 15

Vierailija
17/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkua salaattiin?

Ohoh :D kännykän autocorrect iski. Pitäisi lukea ituja. Juu ei ollut niin surullista salaattia, että siihen olisi itkua tullut lisättyä.

Vierailija
18/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirjaa en pidä, mutta keinoruuaksi määrittelisin einekset ja erilaiset aterian korvikkeet. Marinoidut lihat, kalat ja vihannekset menee johonkin siihen välimaastoon. Syödään siis pääsääntöisesti itse maustettuja ruokia mahdollisimman tuoreista ja käsittelemättömistä raaka-aineista valmistettuna.

Ei kai se marinadikaan mitään supermyrkkyä oo, mutta harvoin sopii omaan makuun ja tuntuu jotenkin höntiltä maksaa siitä kuraliemestä lihan/kalan/kasvisten kilohintaa.

Vierailija
19/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään paljon riistaa, itse verkostettua kalaa, lähimaataloista ostettua kanaa ja munaa. Myös kasvikset viljellään itse. Tänään meillä syödään peuranpaistia ja uunissa haudutettuja kasviksia.

Vierailija
20/32 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ällöttää, jos joku äiti kertoo, ettei meillä syödä eineksiä. Tämä kun kerrotaan usein erittäin innokkaasti, aiheen vierestä ja sädekehä pään päällä.

Olen päätellyt, että se on heidän mielestään jotenkin hienoa, että ovat ahkeria. Mä siihen aina totean, että joo, meillä syödään milloin mitäkin, joskus jopa ranskalaisia ja euron valmispitsoja.