Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako Ohjaamoon tai etsivään nuorisotyöhön ottaa yhteyttä?

Vierailija
11.12.2018 |

Tarvitsisin kyllä kovasti apua nyt, mutta en tiedä uskallanko ottaa yhteyttä. Minulla on oppimisvaikeuksia ja olen miettinyt lukion keskeyttämistä. Tekevätkö lasun tai ovatko yhteydessä vanhempiin? Voiko tulla ongelmia myöhemmässä vaiheessa jos joku saa selville että olen käynyt siellä? Mitä pitää tehdä Jos haluaa sieltä apua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa. Sitä varten ne ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siitä heti jonkun wt leiman, jos siellä käy?

Ap

Vierailija
4/7 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö mieluummin ota yhteyttä koulupsykologiin? Miksi etsivä nuorisotyö tai vastaava? Millaista apua haluat?

Vierailija
5/7 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eiköhän se ole ihan luottamuksellista. Mitä tarkoitat wt-leimalla?  Minkä ikäinen olet? 

Vierailija
6/7 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16. Oppimisvaikeuksia ja haluaisin vaihtaa koulia, lukio ei sovikaan minulle. Opolle on vaikea saada aikoja nyt. On myös ahdistusta.

Lähinnä tarkoitin, että eikö tuo ole tarkoitettu vähän niille reppanoille, jotka eivät ole päässeet elämänsyrjään kiinni tai moniongelmaisille nuorille. Mulla on myös paljon poissaoloja koulusta ahdistuksen ja sairastelun takia ja sekin huolettaa.

Ap

Vierailija
7/7 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos tämä on sinun suurin huolesi, niin pyydä isukilta muutama tonni rahaa ja mene jollekin yksityiselle terapeutille. Ongelma on ilmeisesti se, että vanhempiesi mielestä amis on wt ja siksi sinä yrität epätoivoisesti räpiköidä lukiossa. Tässä tulee hyvä neuvo: suorita niin paljon yleisaineiden kursseja kuin mahdollista ja hae ensi vuonna amikseen. Saat hyväksilukuja lukion kursseista eikä sinun tarvitse suorittaa niitä enää amiksessa.

Mutta vastaus kysymykseesi: ei oppimisvaikeudet ole mikään lasun aihe. Ohjaamot ja etsivä nuorisotyö ovat pikemminkin sellaisia paikkoja, joihin nuoria ohjataan muualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi