Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valmistautua vauvan tuloon?

Vierailija
10.12.2018 |

Eli; minulla on laskettu aika maaliskuun alussa, ja äitiysloma alkaa tammikuun loppupuolella. Mitä kaikkea kannattaa nyt puuhata ja tehdä, esim kotona, kun vointi on hyvä ja energinen? :) Meillä tulee iso osa vauvan tavaroista käytettynä omilta sisaruksiltani, mm. Vauvan vaatteita, hoitoalusta, imetysvaatteita, vauvan amme, käytämättömäksi jäänyt rintapumppu.. Vaunujen ja turvaistuimen mallit on päätetty, ja tilataan ne varmaan nyt kuukauden sisään.

Olen aloittanut kodin tavaroiden karsimisen ja perusteellisen järjestelyn. En tiedä mistä tämä kumpuaa, joku pesänrakennusvietti :D vauvan huonekin alkaa olemaan vain vauvaa vailla. Seuraavaksi ajattelin odottaa kunnon pakkaset ja sulattaa pakastimen. Ajattelin myös lähempänä synnytystä tehdä pakastimeen ruokia valmiiksi, jos ja kun vauvan kanssa on kokkaaminen vähiten mielessä.. Olen nähnyt ystäviä paljon, ja tietenkin viettänyt miehen kanssa laatuaikaa treffien merkeissä (kohta jää nekin harvinaiseksi herkuksi).

Mutta mitä muuta tässä keksisi tehdä? Antakaa vinkkejä, mille ei enää vauvan tulon jälkeen löydy aikaa ja energiaa? Mitä olisit itse toivonut tehneesi ennen vauvan syntymää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on laskettu aika muutaman viikon päästä ja äitiyslomalla olen ollut jo hyvän tovin. Omasta mielestäni kannattaa käyttää pesänrakennusviettiaika hyödyksi ja valmistella kotia vauvan tuloon. Itse tein näin, mutta silti jätin liikaa tehtävää tähän loppuvaiheeseen. Toki omasta olotilasta ei voi tietää ja varmaan se pesänrakennusvietti sekä energisyys voi säilyä loppuun saakka joillakin. Mutta itse olen ollut äitiysloman alusta saakka jotenkin lamaantunut ja väsynyt. Ihmettelen, miten töiden ohessa ehti tehdä niin paljon hankintoja, hoitaa muuton yms. :D Nyt saan hädintuskin yhden asian hoidettua päivässä, siivonnut olen viimeksi varmaan kolme viikkoa sitten...

Vauvan tuloon valmistautumisen lisäksi kannattaa tietenkin jatkaa myös sitä ns. tavallista elämää. Nähdä kavereita, reissata, nauttia omasta ajasta. Kaikkea mitä ei sitten vauvan tultua voi enää tehdä :) Itse en rajannut tekemisiäni raskauden vuoksi, eli kävin myös keikoilla ja saatoin istua kuppiloissa kavereiden kanssa. Nyt loppuvaiheessa olen sitten himmaillut tahtia.

Vierailija
2/5 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kaappiin sellaista ruokaa, jonka voi syödä ja valmistaa äkkiä.

Osta vaippoja.

Tissiliivinsuojia. Terveyssiteitä jälkivuotoon.

Lansinoh rintarasva. Oli minulla tarpeen ekalla ja tokalla kerralla.

Varsova ja vauvan lakanoita. Ainakin meillä pullia riitti.

Kuivausrumpu jos ei jo ole. Auttaa paljon pyykkirumbassa.

Vauvalle sänky.

Miehelle vieraspatja. Minä häädin miehen lattialle ihan turvallisuussyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti olla harsoja ja lakanoita puklun takia.

Vierailija
4/5 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu siihen että tulet elämään todennäköisesti elämäsi väsyttävintä aikaa, yövalvomisia jne. Eli lepää!

Vierailija
5/5 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puserrat sit kun käsketään.

Mitäs siinä muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi