Mies sitten ilmoitti lähtevänsä joulun välipäivinä vanhemmilleen pohjoiseen ja minä jäisin yksin pienen lapsen kanssa etelään.
miehen vanhemmat asuvat nykyään aika kaukana, monen tunnin ajomatkan päässä Pohjois-Suomessa enkä todellakaan ole lähdössä vuoden ikäisen vauvan kanssa niin pitkälle matkalle istumaan kylmään autoon, vaikka mies ja sukulaisensa kovin sinne tahtoisivatkin. Mies sanoi, että lähtee sitten yksin heti tapaninpäivänä ja palaa uudeksivuodeksi. Minä jäisin siten yksin meidän pikkuisen kanssa kun toinen lähtee viettämään joululomaa, saaden ruuan ja kaiken muunkin pöytään valmiina. Senkus lähtee sitten, mutta kun tulee takaisin, saa alkajaisiksi etsiä itselleen uuden kämpän, kun löytää tavaransa jätesäkkiin pakattuna rappukäytävästä.
Kommentit (91)
Lentäkää jonnekin likemmäs vauvan kanssa ja toinen vanhemmista ajaa yksin vastaan, jos lentäen tai junalla ei pääse perille asti?
Vierailija kirjoitti:
miehen vanhemmat asuvat nykyään aika kaukana, monen tunnin ajomatkan päässä Pohjois-Suomessa enkä todellakaan ole lähdössä vuoden ikäisen vauvan kanssa niin pitkälle matkalle istumaan kylmään autoon, vaikka mies ja sukulaisensa kovin sinne tahtoisivatkin. Mies sanoi, että lähtee sitten yksin heti tapaninpäivänä ja palaa uudeksivuodeksi. Minä jäisin siten yksin meidän pikkuisen kanssa kun toinen lähtee viettämään joululomaa, saaden ruuan ja kaiken muunkin pöytään valmiina. Senkus lähtee sitten, mutta kun tulee takaisin, saa alkajaisiksi etsiä itselleen uuden kämpän, kun löytää tavaransa jätesäkkiin pakattuna rappukäytävästä.
Sitten-trollausta. Keksi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta vaimo ei suostu jouluna lähteä miehen vamhemmille, vaan mies joutuu lähtemään yksin.
Ihme touhua jos tuollaisesta pitää heittää toinen ulos. Alan uskomaan Miesten juttuja vaimoistaan.
T. Se ainainen toinen nainen
No miksi vaimon sitten pitäisi raahautua miehen vanhempien luokse? Mies voisi ihan hyvin jäädä kotiin viettämään joulua perheensä kanssa. Mistä vetoa että vaimo on se joka joutuu reissun ajan huolehtimaan lapsesta enemmän kun mies taantuu itsekin lapseksi kun pääsee vanhempiensa luo valmiiseen pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta vaimo ei suostu jouluna lähteä miehen vamhemmille, vaan mies joutuu lähtemään yksin.
Ihme touhua jos tuollaisesta pitää heittää toinen ulos. Alan uskomaan Miesten juttuja vaimoistaan.
Hei tää oiskin kätevä, toinen nainen anoppivierailuja varten!
Oletko ap töissä vai hoitovapaalla? Jos olet vain noin viikon joululomalla niin ymmärrän ettet halua tuhlata siitä puolia sukuloimiseen, mutta jos olet arkisinkin kotona niin joutaisitte kyllä lähteä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin jos miehesi on lapsista kotoisin, niin ei kai etelässä halua olla? Vauva nukkuu autossa ja kai lämmitys toimii? Onko sinulla masennus?
Kusipäisyys pikemminkin kuin masennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaiset ihmiset yleensä pärjää elämässä?
Sellaiset jotka eivät tykkää istua autossa pitkiä matkoja? Jaa a.. varmaan eivät istu sitten.
Jotka ovat niin läheisriippuvaisia, että eivät pärjää paria päivää vuosikkaan kanssa vaan uhkailevat erolla.
Mitäs pitäisi ajatella aikuisesta? Miehestä ,joka on niin riippuvainen vanhemmistaan ettei pysty edes lomaansa oman perheen kanssa viettämään? Jätä tuo sika ap!
Voi pyhä jysäys, ap makaa perse homeessa kotona päivät pitkät, kun ukko käy töissä ja tienaa rouvalle rahaa, sitten ei saisi mennä edes lomilla sinne minne halua. Pikkurouva uhkailee erolla ja elatusmaksuilla. Toivottavasti mies tajuaa ottaa lapsen mukaan ja jättää ap:n yksin kitisemään.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ymmärrän miksi ei huvita lähteä noin pienen kanssa monen tunnin automatkalle. Mua ainakin matkustaminen väsyttää aivan hirveästi, meni sitten junalla, autolla tai lentokoneella. Ja vielä sukulaisten nurkissa tai hotellissa yöpyminen, ei hitto.
Ei tuo ole mikään ilmoitusasia muutenkaan, joulunvietosta pitäisi sopia puolison kanssa eikä vaan täräyttää että mä teen nyt näin. Miksi miehen pitää mennä sukuloimaan juuri jouluna, miksei joulun jälkeen?
Ehkäpä miehellä on lomaa vain nuo välipäivät? Välimatka on niin pitkä, ettei sinne mitään viikonloppureissuja tehdä joten muutaman päivän loma on oikein hyvä ajankohta lähteä pohjoiseen.
Sitä paitsi en minä ainakaan ymmärtänyt, että tämä olisi miehelle joku ilmoitusasia. Joulun ja loman vietosta, sekä pohjoiseen menosta on keskusteltu, mutta ap ei ole suostunut lähtemään pohjoiseen. Mies on sitten tuumaillut, että lähtee yksin, jos matka kerran vaimon mielestä on lapselle liian pitkä, eikä vaimo suostu lähtemään.
Ap yrittää eristää miestään suvustaan ja määräillä kaiken, vedoten pitkään matkaan. Me on ajettu pohjoiseen puilivuotiaan kanssa ilman mitään ongelmia.
"Mies sitten". Montako kymmentä vastaavaa aloitusta täällä on? Keksi joku muu tapa trollata jos on pakko.
Antaa miehen mennä sukulaisiin. Oot itsekäs. Nauti vaan vauvan kanssa olosta, kuolinvuoteella et kadu sitä.
Hän tuskin käy toistuvasti sukuaan moikkaamassa? Sinun ja lapsen kanssa mies on päivittäin? Joulu on (minun mielestäni) perhejuhla. Silloin kuuluu laittaa vähän "eforttia" ja purra hammasta. Ei ne appivanhemmat aina niin kivoja ole, mutta varmasti miehellesi rakkaita. Hän on pyytänyt Teitä mukaan ja itse kieltäydyin. Kompromissina viettää kuitenkin joulun kanssasi. Miksi olet niin vaikea ja huono ihminen ettet voi tehdä tätä kompromissia? Mieti vähän niitä appivanhempiasi. Etkö voi nyt vaan mennä sinne ja antaa lapsen luoda sidettä myös isänsä sukulaisiin. Miltä sinusta tuntuisi, jos oma lapsesi tekisi myöhemmin noin, puolisonsa painostuksesta? Miksi pitää muumioitua sinne kotiin?
Lisäksi on todella lapsellista uhkailla erolla tuon takia. Voi elämä! Uhkaako erolla myös, jos kaupasta unohtuu tuoda maitoa?
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ymmärrän miksi ei huvita lähteä noin pienen kanssa monen tunnin automatkalle. Mua ainakin matkustaminen väsyttää aivan hirveästi, meni sitten junalla, autolla tai lentokoneella. Ja vielä sukulaisten nurkissa tai hotellissa yöpyminen, ei hitto.
Ei tuo ole mikään ilmoitusasia muutenkaan, joulunvietosta pitäisi sopia puolison kanssa eikä vaan täräyttää että mä teen nyt näin. Miksi miehen pitää mennä sukuloimaan juuri jouluna, miksei joulun jälkeen?
No varmaan siksi, että ei ole lähdössä jouluna, vaan joulun jälkeen.
Jos et halua lähteä ja lapsi ei voi lähteä isän kanssa, niin sitten jäätte toki kotiin. Älä välitä näistä "kyllä minäkin reissasin ja paljon pienemmän kanssa"-kommenteista. Muut eivät ole sinä ja sinun tilanteesi. Itse kertoisin näkökantani siihen, miksi et lähde ja kysyisin mieheltä, että onko aidosti hänen mielestään äidille ja lapselle parempi jäädä yksin, kuin että olisitte kerrankin koko perhe koolla.
Ja vaikka minäkään en ole sinä, niin voin silti kertoa, että omaa vuoden ikäistäni en jättäisi yöksi ilman äitiä emmekä mekään lähde mihinkään reissuun vielä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua lähteä ja lapsi ei voi lähteä isän kanssa, niin sitten jäätte toki kotiin. Älä välitä näistä "kyllä minäkin reissasin ja paljon pienemmän kanssa"-kommenteista. Muut eivät ole sinä ja sinun tilanteesi. Itse kertoisin näkökantani siihen, miksi et lähde ja kysyisin mieheltä, että onko aidosti hänen mielestään äidille ja lapselle parempi jäädä yksin, kuin että olisitte kerrankin koko perhe koolla.
Ja vaikka minäkään en ole sinä, niin voin silti kertoa, että omaa vuoden ikäistäni en jättäisi yöksi ilman äitiä emmekä mekään lähde mihinkään reissuun vielä.
Ja kuinka moni teistä olisi sitä mieltä, ettei tapaisi omia vanhenevia vanhempiaan vuosiin, jos nämä asuisivat eri paikkakunnalla? Koska kohtahan sitä on uusi vauva taas tulossa ja sitten ei voi pienen kanssa matkustaa jne...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika kaamealta. Elämä eletään sinun ehdoilla, mies tulee perässä? Ei se ole vain sinun lapsesi.
Ei tarvitse ihmetellä erotilastoja, jos syyt on noin säälittäviä..
Kuulostaisiko yhtä kaamealta, jos elämä elettäisi miehen ehdoilla, ap tulisi perässä? Ei se ole vain miehen lapsi.
Eikä ap:lla ole omia läheisiä, joiden luo voisi mennä joulunviettoon? Jos auton kylmyys on todella ainoa syy olla lähtemättä, niin vuokratkaa riittävän tilava ja lämmin auto joulureissulle.
Terveisin se, joka on ajanut eräänäkin jouluna Kotkasta Kuusamoon.
Siis mikä on oikeasti ongelmana? Mieshän on joulun kotona, jos lähtee vasta tapaninpäivänä. Siis ja miten se 1v. ei selviä tuollaista automatkaa? Ja jos nyt on niin, että et vain halua matkustaa lapsen kanssa, niin etkö muka pärjää 4-6 päivää yksin. Eikö mies saisi käydä vanhemmillaan pikkulapsi-aikana. Sä taidat nyt olla se hankala tyyppi tässä
Monen hyvän suhteen salaisuus on että pystytään olla myös erillään. Niin että mitä tuossa? Jos suhde on vakaalla pohjalla voi mennä tai olla menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan kannata lähteä pienen lapsen kanssa tuollaiselle matkalle. Bonuksena vielä pitkästyminen siellä appivanhempien luona. Sen takia se oma koti on laitettu, että siellä viihdytään. Ei kiitos noille reissuille.
Miksi naiset (tai kumppanit) ovat niin puusilmäisiä, minäminä-tyyppejä. Ok, teitä ei kiinnosta. Tuliko mieleen, että lapsen saamisen myötä miehelle voi lapsuudenperhe olla eri tavalla tärkeä, haluaa ehkä tukea ja läheiset perhesuhteet. Ehkä muistella lapsuuden jouluja ja tarjota tätä lapsellekin. Miksi juuri empatiakyvyttömät itsekkäät päätyvät lisääntymään, ymmärrystä ei heru kumppanille, löytyykö lapsellekaan.