Annattako koiran nuolla puhtaaksi esim. kattilan ennenkuin laitatte sen tiskikoneeseen?
Ystävälläni on tapana antaa koiransa nuolla kattilan tai lautasen puhtaaksi ennenkuin laittaa sen tiskikoneeseen. Minua jotenki ällöttää tuollainen... yäk!!! Ap
Kommentit (25)
En, koska koiran vatsa menee herkästi sekaisin, enkä omista astianpesukonettakaan. Mutta tiskaan koiran ruokakupit muiden astioiden seassa samalla tiskiharjalla. Tätäkin joku joskus tällä palstalla kauhisteli.
Vierailija kirjoitti:
Eläimillä on erilainen bakteerikanta kuin ihmisillä. Monet ihmisille vaaralliset bakteerit eivät kuole pesukoneen lämpötiloissa, esim 65-70 asteessa. Pitäisi olla 100 °C.
Jos kotikoira levittäisi moisia bakteereita, me oltaisiin vaarassa kaiken aikaa, vaikka ei annettaisi niiden nuolla lautasia.
Annan kissamme nuolla joskus lautaselta kermulit tai jäätelöä, mutta en anna nuolla ruokalautasia. Ne ei ole niin kissan herkkua. Kissa kyllä saa nuolla kerman vatkaimet.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, jos ape on koiralle sopivaa.
Miten se eroaa siitä, että ihminen on käyttänyt ruokailuvälineitä?
Koiran suu on ihmiselle vähemmän tartuntavaarallinen kuin toisen ihmisen. Virukset ja bakteerit eivät natsaa eri lajeilla samoin.
Ja sitä paitsi totta kai kone tekee pinnat hygienisiksi.
Kyllä koiran suu on ihmiselle pahempi kuin ihmisen suu.
Minä olen 65 v ja aina ollut täysin terve, vaikka koirat ja kissat ovat nuolleet astiat ennen pesukoneeseen laittamista. Meillä sitä sanotaan esipesuksi;D