T&T: Pienet zombiet tuijottavat ruutujaan koulun pihalla - Lasten kännykkäriippuvuus lisääntyy Suomen valtiovallan tuella
https://www.tekniikkatalous.fi/kaikki_uutiset/pienet-zombiet-tuijottava…
Surulliseksi on tämä maailma mennyt :(
Kommentit (11)
En ymmärrä, miksi lapsille edes pitää ostaa älypuhelimia?
Tämä on sellainen asia, josta pitäisi keskustella enemmän eikä vain teeskennellä ettei mitään ongelmaa ole..
Pari vuotta sitten heräsin tähän ilmiöön, kun Tampereen Arboretumin nurmikot olivat täynnä ihmisiä, joista jokainen tuijotti omaa kännykkäänsä ja oli aivan hiljaista. Suorastaan epätodellinen näky!
Oudointa asiassa on se, että opiskeluakin yritetään viedä kovasti siihen suuntaan, että työskentely tapahtuu näytöiltä ja oma puhelin on opetuksessa mukana. Itse en suostunut kirjoittamaan lupaa kolmasluokkalaiselle oman puhelimen käyttöön tunnilla. Opettaja varmaankin närkästyi, kun muilta lupa heltisi.
Miten lasten riippuvuuden vähentämiseen auttaa se, että kouluajatkin pitäisi näyttöä tuijottaa! Olisivat nyt edes koulussa ilman. Sairasta!
Itseäni oksettaa jo koko käynnykkä ja some.
Monissa alakouluissa puhelimen käyttö on kielletty koulupäivän aikana. Jotkut koulut väittää että laki ei salli kieltoa, mutta se on pötyä. Kouluissa saa olla omat järjestyssäännöt, vaikkapa että ulkojalkineita ei pidetä sisällä, ei niiden tarvitse lakiin perustua.
Vierailija kirjoitti:
Monissa alakouluissa puhelimen käyttö on kielletty koulupäivän aikana. Jotkut koulut väittää että laki ei salli kieltoa, mutta se on pötyä. Kouluissa saa olla omat järjestyssäännöt, vaikkapa että ulkojalkineita ei pidetä sisällä, ei niiden tarvitse lakiin perustua.
Lain mukaan koulu ei voi kieltää kännykän mukaan ottamista. Tunnilla sen voi käskeä laittamaan pois.
Onneksi sain itse kasvaa ja käydä koulut aikana jolloin kännyköitä ei ollut. Minusta on ihan hirveää että jo pikkulapsille lyödään tabletti tai luuri kouraan ja sitä vaan näprätään ja tuijotetaan päivästä toiseen. Kännykän käyttöön pitäisi asettaa ikäraja, jopa K-18 voisi olla sopiva.
Miksi yrittää estää mitään kun piittaamaton kansanosa tunkee kolmevuotiaille tabletit ja luurit käteen kauppareissullakin että saavat olla rauhassa.
Itse nuo ihanaiset vanhemmat tuijottaa luuria 24/7 ja lapset tietenkin perässä.
Ja kiljuvat täälläkin että mitä se ketään haittaa ja aikuisetkin tarvitsevat omaa aikaa.
Nyt vanhemmille jokin vastuu asiassa!