Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään tuntuu nololta haluta lapsia

Vierailija
10.12.2018 |

Minusta tuntuu ainakin siltä, että nykyään on noloa haaveilla lapsista tai perheestä. Jos näin ajattelet, olet auttamatta wt. Olen 16-vuotias ja tiennyt aina haluavani lapsia jossain vaiheessa elämääni. Tuntuu nololta sanoa sitä ääneen, koska työllistyminen on nykyään aika epävarmaa eikä voi olla varma, pystyykö lapsille tarjoamaan niin hyvää elämää kuin toivoisi. Olen aina ollut lapsirakas ja huomaan aina ajattelevani, että sitten kun minulla on oma perhe niin sitä ja tätä. Minulla on myös tavoitteita opiskelun suhteen, haluaisin kauppakorkeakouluun tai opettajaksi. Ei ole siis kyse siitä, etteikö elämässäni olisi muuta. Olen myös surullinen, koska minulla on endometrioosi ja pcos ja ne ovat aika huono yhdistelmä, jos raskaudesta haaveilee. :( En odota tähän oikeastaan mitään vastauksia, halusin vain avautua ja kertoa miltä minusta tuntuu.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuustilanne on myös ajankohtainen ja huolestuttava. Ilmapiiri tuntuu kiristyvän ja koulutuksenkin taso on heikkoa. En ole mielestäni mitenkään nuiva, mutta myös Oulun tapahtumat huolestuttavat ja pelkään niiden vain lisääntyvän entisestään. Kaikenlaisia ääripäitä ja jatkuvaa pelkoa tulevaisuudesta. En itsekään usko parempaan tulevaisuuteen, tulee varmaan vain kovenemaan meno tästä eteenpäin. Hyvinvointivaltiokaan tuskin kestää ikuisesti ja sitten vasta pulassa ollaankin, jos lapsella on jotain isompia ongelmia eikä niihin enää saakaan samalla tavalla apua kuin nyt. Hyvä saada tätäkin näkökulmaa enemmän esille.

Ap

Vierailija
42/47 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, ei 16 vuotiaat kirjoittele tällaisia vauvapalstalle.

Vierailija
44/47 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini meni kai sensuuriin, taisin mainita väärän kaupungin nimen. Noh, uutta yritystä. Turvallisuustilanne on myös ajankohtainen ja huolestuttava. Ääriliikkeitä, ilmastonmuutosta, kaikkea sellaista, joka ahdistaa ja huolettaa. Myös kova huoli siitä, että nämä ***lun tapauksen kaltaiset tulevat lisääntymään ja sitä kulttuuria en tänne haluaisi, enkä haluaisi että lapseni joutuisivat elämään sellaisessa. Koulutuksenkin taso on heikentynyt ja hyvinvointivaltiokaan ei varmaan hirveän kauaa enää kestä. Jos lapsella on isompia ongelmia tai sairastuu, pelottaa miten käy. Tai jos itse jää jossain vaiheessa työttömäksi. Hyvä tuoda myös tätä näkökulmaa keskusteluun.

Ap

Vierailija
45/47 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, nyt se tulikin. :D Miksi ei kirjoittaisi? On paljon erilaisia 16-vuotiaita, miksi jiku ei voisi suunnitella myös perhettä? Tässähän tämän näkee, että nykyään on todella outoa ajatellakaan lapsia.

Ap

Vierailija
46/47 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti on muotii kirjoitti:

Jonkun ajan päästä tämä lapsettomuus ” muoti” menee ohi, ja sitten veloilla kaduttaa. He jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan jättävät nyt lapset hankkimatta, koska muutkin jättävät.

Uskoisin, että lapsettomuutta harkitaan enemmän kuin lasten tekoa ;)

Vierailija
47/47 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, nyt se tulikin. :D Miksi ei kirjoittaisi? On paljon erilaisia 16-vuotiaita, miksi jiku ei voisi suunnitella myös perhettä? Tässähän tämän näkee, että nykyään on todella outoa ajatellakaan lapsia.

Ap

Muutama vuosi vielä, ja pystyt tekemään omia päätöksiä miettimättä muiden mielipiteitä. Teineille on tyypillistä ajatella "hei, noloo!!1" ja massasta poikkeaminen pelottaa, mutta se menee iän myötä ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän