MILLAISINA näkyvät pojan/tytön värkit rakenneultrassa?
Voiko niitä itse erottaa, 2d-ultra? Näkyykö pojan ketekset ja pippeli valkosina harmaalla alueella? Lääkäri esitteli reisiluita, jollakin niillä main oli harmaata aluetta ja sitten kaksi pientä valkeeta pallukkaa ja välissä pieni keppi. Olisiko ollut selkärangan nikamia ja häntäluuta vai mitä lie, jäin miettimään jälkeenpäin. Täällä ei lääkäri suostu kertomaan sukupuolta vaan oli kaverille hermostunu kun tämä yritti kysyä. Ei kuulemma käytetä aikaa joutavuuksien katseluun. Tytön ja pojan jälkeen on aivan sama kumpi tulee mutta itse vaan jäin miettimään kovasti että näkyikö vehkeet valkeina vai olisko vehkeen näköiset moukurat olleet luita. Miten muilla on näkyny?
Kommentit (9)
semmosta mietin että eikö tytöllä näy minkään näkösiä pallukoita sitten siellä?
entäs jos näkyi vaan 2 palluraa...
eipä tässä enään kauaa tarvii pähkäillä tosin :DD
krisse rv34+6
Mä kun kävin keskiviikkona siellä lääkärissä ja kuulin, että tyttö olis tulossa niin ultrassa tosiaan näkyi kaksi vaaleeta palluraa ja lääkäri sanoi niiden olevan häpyhuulet. Oon ihan varma, että teillekin olis kolmas tyttö tulossa. =)
T: Canderel rv 37+1
Olin viikolla 18+3 ultrassa ja sen mukaan ois poika. Pikkunen oli siinä ruudussa haarat levällään jalat koukussa ja siinä jalkojen välissä oli selvä " tappi" . Ultraaja sanoi et ei varmaan tarvi kertoa kumpi on =)
Vielä kysyn saskulta, jolla " tappi" näkyi jo rakenneultrassa, että minkä värinen se oli? Jäikö edes mieleen. Kun nämä mun näkemät pallurat ja tappi oli saman väriset kuin reisiluut, eli harmaan alueen keskeltä erottu ihan selkeesti valkeina.
Sille joka kyseli tytön värkin näkymisestä. Meillä tytön sukupuoli selvisi rv 34, kun lääkäri näytti kaksi valkeeta ovaalin mallista häpyhuulta. Välissä ei ollut mitään muuta kuin harmaata, eli ei mitään pippeliksi tulkittavaa, kun kuvakulma oli edestä.
Sain kuvan missä pikkunen on jalat koukussa jalat levällään ja siinä tosiaan näkyy nuo jalkojen luut valkoisina ja tuo " tappi" on aika tumman värinen. Kuva on alhaaltapäin et en tiedä miltä näyttäis toisesta suunnasta. Se on kyllä niin selvä ja iso tuossa keskellä et en usko et ois tytöllä tommonen.
Mulla on rakenneultra ens keskiviikkona ja kysyn sitten uudestaan asiasta. Taidanpa ottaa tuon kuvan mukaan ja kysyn lääkäriltä mitä siinä on =)
Sasku ja Onni rv20+0
sukupuolielimet pitäisi olla vaaleampia kuin luut. Ultraus kun perustuu ultraääniaaltoihin, jotka heijastuvat erilaisista kudoksista takaisin erilailla. Sukupuolielimethän ovat kuitenkin tiheydeltään huomattavasti harvempia kuin luut, joten niiden ei pitäisi olla niin valkoisia.
jos saan linkin toimimaan, niin täältä pitäis löytyä paljon kuvia, joista voisit itse vertailla...
http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/bluspic2ar.htm
T: Canderel rv 37+0
...joita lääkäri tutkiskeli monitorissa hetken. Mutta minä en edes tiedä missä kohdalla lasta nuo olivat, ja myöhemmin aloin miettimään että mitä ne oikeastaan olivat. Mieleen tulivat tietysti mahdollisuus sukupuolielimistä, koska en muutakaan keksinyt mitä ne olisivat voineet esittää. Kotona sitten surffailin hulluna netissä etsien vastaavia kuvia ja meinasi jo tulla pakkomielle koko asiasta :)
Sen siitä saa kun on niin utelias, mutta ei kuitenkaan halunnut kysyä lääkäriltä sukupuolesta ihan periaatteesta :)
t. syysnasu rv 23+
Meillä ainakin esikoisella näkyi rv 37 ultrassa juuri kuvaamasi kaltaiset pallukat ja itse pippeli (en tosin muista kuinka valkoiset oli vai vain harmaata). Lääkäri suostui sukupuolta katsomaan ja käänsi ultran suoraan vauvan jalkoväliin ja kysäisi " Miltäs näyttää?"
Oli sanomattakin selvää kumpi tulee :)